Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Tonzar

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2014
Sijainti
Vantaa
Ongelma siis että puhallinmoottori lopetti kokonaan toimintansa ja kun pistää tuuletuksen Off asennolta 1-4 asentoon, niin alkaa haisemaan aika karsea löyhkä.

Nyt mietiskelen että onko näissä Mitsubishi Galant 2.0 Gti 4wd Dynamic-4 vm.-91.. puhallinmoottori "Symmetrinen vai Epäkesko"?

Vai voisiko se olla että pelkkä vastus on sieltä kärähtänyt???

Sekä mistä voisi kyseisen osan löytää?!?! Timanttitiskiltä kyseinen osa 365e/kpl ei itseäni kauheemmin lämmittänyt..
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Epäkesko. Motonetista löytyy.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Harri K sanoi
Epäkesko. Motonetista löytyy.

Motonetistä löytyy kaksi eri vaihto-ehtoa tuolle "Epäkeskolle" joten kumpikohan se noista on.. ja kun vielä näyttää molemmissa sopivuus olevan vuodesta -88 vuoteen -90, niin pistää vähän arveluttamaan ::)
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Tonzar sanoi
Motonetistä löytyy kaksi eri vaihto-ehtoa tuolle "Epäkeskolle" joten kumpikohan se noista on.. ja kun vielä näyttää molemmissa sopivuus olevan vuodesta -88 vuoteen -90, niin pistää vähän arveluttamaan ::)
mä en kyl näe ku yhdet vaihtoehdot. Toinen siivillä ja toinen pelkkä moottori.

Ota se vanha irti ja mee vertailee.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Harri K sanoi
mä en kyl näe ku yhdet vaihtoehdot. Toinen siivillä ja toinen pelkkä moottori.

Ota se vanha irti ja mee vertailee.

Juurikin näin, anteeksi.. Huomasin että, toisessa tulee uudet siivet mukana ja toisessa ei. Ei kai niillä sitten muuta eroavaisuutta taida ollakkaan.. Mutta saatavuus on sitten taas ihan eriasia :seina
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Olikos näissä niin, että tarvike saattaakin pyöriä väärään suuntaan ja ko. tapauksessa johdot kytkettävä toisin päin?
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

korsma sanoi
Olikos näissä niin, että tarvike saattaakin pyöriä väärään suuntaan ja ko. tapauksessa johdot kytkettävä toisin päin?

Ei pienintäkään tiedon käryä ainakaan täällä suunnassa :nykii
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

korsma sanoi
Olikos näissä niin, että tarvike saattaakin pyöriä väärään suuntaan ja ko. tapauksessa johdot kytkettävä toisin päin?
No riippuu vähä, jos ropelli tulee mukana ja se on moottorin pyörimissuuntaan oikeinpäin niin ei tuon pitäis hirveemmin haitata.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Vensku_ sanoi
No riippuu vähä, jos ropelli tulee mukana ja se on moottorin pyörimissuuntaan oikeinpäin niin ei tuon pitäis hirveemmin haitata.

Mutta jos se moottorin pyörimissuunta onkin väärin ;D
Joka tapauksessa, uusi moottori vaan paikoilleen ja jos puhallintehon heikkous ihmetyttää, on varmaankin kyseessä tämä.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

En tiedä onko noissa hirveesti eroa siis mallien välillä muuta kuin varaosa numero, mutta enivei pajerossa toi motonetin siivellinen ei puhaltanut olleskaan vaikka käänti johdot toisin päin ja se mihin siipiyksikkö piti vaihtaa piti niin karmeaa ääntä että sekin lähti takas.

timantti tiskiltä tilasivat jonkun tarvike moottorin oisko ollut 80e ei sekään ihan yhtä äänetön ollut kuin alkp. mutta saa välttää.

Näin siis pajerossa, toisin sanoen tarvikeena ei saa laatua pienellä rahalla.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

juu olen purkupeleissä huomannu että tuoreenkin näköinen tarvike puhallin motti räpättää.eli eivät välttämättä kovin laadukkaita.siksi olenkin suosinu orkkiksia vaikka ovatkin käytettyjä.on hiljaisia pyöriessäänkin.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

se puhallinen ei ole suoraan kiristetty jos räpättää. Tullu pariki korjattua kuntoon...
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

jaa,kun ne räpättää kädessä ollessaankin.hiilet pitää sellasta vittumaista mökää nois mitä tavannu. :nykii
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Vikakin selvisi pienellä koheltamisella puhallin oli aivan täynnä schaissea ja vastus on mennyt rikki päättelin koska puhallin toimii vain nopeimmalla :) Ei muuta kuin uutta vastusta etsimään! ;D
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

korsma sanoi
Mutta jos se moottorin pyörimissuunta onkin väärin ;D
Joka tapauksessa, uusi moottori vaan paikoilleen ja jos puhallintehon heikkous ihmetyttää, on varmaankin kyseessä tämä.

Niin niin, mutta jos se moottori pyörii väärin ja myös siiven siivet on "väärinpäin", niin puhaltaahan se silloin niinkuin pitääkin. :)

Tonzar sanoi
Vikakin selvisi pienellä koheltamisella puhallin oli aivan täynnä schaissea ja vastus on mennyt rikki päättelin koska puhallin toimii vain nopeimmalla :) Ei muuta kuin uutta vastusta etsimään! ;D

Jos tarvetta, niin voisin vilkaista tuosta purku GTI:stä? :)
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Vensku_ sanoi
Niin niin, mutta jos se moottori pyörii väärin ja myös siiven siivet on "väärinpäin", niin puhaltaahan se silloin niinkuin pitääkin. :)

Jos tarvetta, niin voisin vilkaista tuosta purku GTI:stä? :)

Kiitos mutta auto on jo kasassa sekä kaikki toimii niinkuin kuuluu :) Löysin ihan mitsubishin vakio vastuksen 10e poistomyynnistä varaosaliikkeestä.. eipäs paljon kirpassut lompakon pohjalla :peukku
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Vensku_ sanoi
Niin niin, mutta jos se moottori pyörii väärin ja myös siiven siivet on "väärinpäin", niin puhaltaahan se silloin niinkuin pitääkin. :)
paitsi kun/jos se puhallinkotelon ulos/sisäänmenoaukot on siten, ettei puhallus pääse oikein menemään aukkoa kohti vaan törmää seinään...
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Hyvä homma tonzar :peukku

Harri K sanoi
paitsi kun/jos se puhallinkotelon ulos/sisäänmenoaukot on siten, ettei puhallus pääse oikein menemään aukkoa kohti vaan törmää seinään...
Mietin tätäkin, mut kyl se jotenkin varmasti toimis, paremmin ainakin kuin väärinpäin pyörivä ropelli. :D
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Sen verran muuten vielä ihmisiä varotan että, väitettiin että olisi mitsussa ollut puhallin "Epäkesko".. Kyllä tässä minun vm.-91 dynamicissa oli täysin symmetrisenpyöreä puhallin Huom. Muistakaa aina ensin varmistaa asiat!!! :)

Huonoa se että autossa ei ole raitisilmasuodatinta joten, kun poistin puhaltimen sieltä tuli pieni ämpärillinen lehtiä sun muuta roskaa ulos!

Mutta kuitenkin vika korjattu joka oli palaneesta vastuksesta kiinni ja kaikki putsattu sekä imuroitu.. Ei enään pidä meteliä siellä mikään.. Vielä ehkä joudun yhden kerran suorittamaan putsauksen koska, yllättävän paljon tuli puhallus tehoa lisää niin varmasti kaikki roskat siellä lähtenyt liikenteeseen.. :peukku
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Tonzar sanoi
Sen verran muuten vielä ihmisiä varotan että, väitettiin että olisi mitsussa ollut puhallin "Epäkesko".. Kyllä tässä minun vm.-91 dynamicissa oli täysin symmetrisenpyöreä puhallin Huom. Muistakaa aina ensin varmistaa asiat!!! :)

Epäkesko tarkoittaa mun mielestä tässä tapauksessa sitä että se laipan suhde moottori/propelliin ei ole keskellä laippaa... näin minä käsittäisin ton.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Niin, jotenkin noin, kiinnityksestä kuitenkin kyse jollaan tapaa, ite ropelli on varmasti aina pyöreä :D
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Vensku_ sanoi
Niin, jotenkin noin, kiinnityksestä kuitenkin kyse jollaan tapaa, ite ropelli on varmasti aina pyöreä :D

mahtas olla melkonen vispilä mikäli se puhallin ropeli oiski epäkesko ;D eli kyllä harrin kans samaa mieltä täs asias ;)
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Kyllä voin sen verran korjata että tietenkin propellipyöreä kaikissa malleissa sen nyt tajuaa varmasti vähän ei fiksumpikin kaveri, mutta moottori tai sen ns.kiinnikelaippa olivat pyöreät minun Dynkyssäni ainakin.. :) Tyhmäksi ei sentään kuulu siis ruveta. :peukku
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

kun katsot sitä puhallinta sieltä ropellin puolelta,näkyikö se kiinnityspelti jokapuolelta yhtä paljon? vaiko kenties joltain puolelta n 1cm enemmän?
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

mikko412 sanoi
kun katsot sitä puhallinta sieltä ropellin puolelta,näkyikö se kiinnityspelti jokapuolelta yhtä paljon? vaiko kenties joltain puolelta n 1cm enemmän?
Joka puolelta näkyi tasaisesti paitsi kolmesta kohtaa joissa oli ruuvinkiinnityspaikka/reikä.
 
Vs: Galant 2.0 GTi Dyn-4 -91 Sisätilan Puhallinmoottori

Itselleni tullut 3 vaihtoehtoa eteen, riippuen vuosimallista ja onko ilmastointia vai ei.
 
Takaisin
Ylös Bottom