Terve,
olisko kenelläkään vinkkiä mitsuun tulleesta öljyvuodosta. Historia: Vaihdoin pari viikkoa ennen joulua uudet öljyt ( Mobil 1 5W-50) ja suodattimen kilometrien perusteella. Joulun pyhinä jouduin käyttämään autoa - 27C pakkasessa ilman esilämmitys, kiitos rikkinäisen lokilämmittimen, ja noin 10 min tyhjäkäynnin jälkeen hautuumaareissu sujui OK.
Mutta jotain taisi hajota, moottoriöljyä alkoi kulua n. vajaa litra per 100 km. Luulin, että kampikammion huohottaja oli jäätynyt ja kampiakselin etupään stefa korkannut ( vanhassa Volvossa kävi joskus näin ).
Viikko sitten vaihdettiin jakopäähän kaikki uudeksi, eikä Motonetin osia, kampiakselin stafa, kampiakselin hammaspyörä ( hampaita lohjennut!!!), tasapainotuspyörän hihna ja kiristin, jakopään hihna, kaikki rullat ja jousikuormitteinen kiristin ( tosi väljä ). Mutta ei vuotaa yhä pahemmin...
Hankin uuden kampiakselin stefan, joka on 3mm paksumpi ja huuli siten eri kohdassa kuin org tiivisteessä. Kampiakselin kaulassa on kulumisura, ja ihmettelen miten se on jätetty korjaamatta 40 tkm sitten tehdyn täydellisen koneramontin yhteydessä. Noh, eilen pura ja kasaa moottorin etupää. Tänään lisää öljyä moottoriin ja koekäyttö.
Voi he..tti! Vuotaa samalla tavalla.
Tiistaina puretaan etupää uudestaan. Voisiko siellä olla öljykanavia, joiden päätyproppu on pettänyt? Käynnissä ollessa öljytipat tulevat moottorin etupäästä, tippuen siitä etupalkille ja maahan.
Kiitokset etukäteen kaikista vinkeistä.
Aake
olisko kenelläkään vinkkiä mitsuun tulleesta öljyvuodosta. Historia: Vaihdoin pari viikkoa ennen joulua uudet öljyt ( Mobil 1 5W-50) ja suodattimen kilometrien perusteella. Joulun pyhinä jouduin käyttämään autoa - 27C pakkasessa ilman esilämmitys, kiitos rikkinäisen lokilämmittimen, ja noin 10 min tyhjäkäynnin jälkeen hautuumaareissu sujui OK.
Mutta jotain taisi hajota, moottoriöljyä alkoi kulua n. vajaa litra per 100 km. Luulin, että kampikammion huohottaja oli jäätynyt ja kampiakselin etupään stefa korkannut ( vanhassa Volvossa kävi joskus näin ).
Viikko sitten vaihdettiin jakopäähän kaikki uudeksi, eikä Motonetin osia, kampiakselin stafa, kampiakselin hammaspyörä ( hampaita lohjennut!!!), tasapainotuspyörän hihna ja kiristin, jakopään hihna, kaikki rullat ja jousikuormitteinen kiristin ( tosi väljä ). Mutta ei vuotaa yhä pahemmin...
Hankin uuden kampiakselin stefan, joka on 3mm paksumpi ja huuli siten eri kohdassa kuin org tiivisteessä. Kampiakselin kaulassa on kulumisura, ja ihmettelen miten se on jätetty korjaamatta 40 tkm sitten tehdyn täydellisen koneramontin yhteydessä. Noh, eilen pura ja kasaa moottorin etupää. Tänään lisää öljyä moottoriin ja koekäyttö.
Voi he..tti! Vuotaa samalla tavalla.
Tiistaina puretaan etupää uudestaan. Voisiko siellä olla öljykanavia, joiden päätyproppu on pettänyt? Käynnissä ollessa öljytipat tulevat moottorin etupäästä, tippuen siitä etupalkille ja maahan.
Kiitokset etukäteen kaikista vinkeistä.
Aake