galant 2.0glsi vm88 uudempikori abs jarruilla tyhjäkäynti ja abs vikaa

Mightylizard

Grandis 2,4 invite -04
Liittynyt
13 Huhtikuu 2005
Sijainti
Kärkölä
Eli tyhjäkäynnissä on vikaa, kylmänä ainoastaan. Alkuun ei pysy ollenkaan käynnissä varovasti kun pitelee aluksi kierroksia kaasulla 800 niin hetken päästä lähtee nostamaan kierrokset 1000. Jos sitten painat kaasua ja päästät niin sammuu taas. hiukan lämmittyä alkuun vaihtelee 500-800 kierroksen välissä ja nousee sitten 1000. Ja kun kone on lämminnyt toimii moitteetta.

Ruiskun ja ilmanputsarin välissä on pari pikkuletkua jotka yhdistyvät mihin tämän pitäisi mennä. Minulla on tyhjänä ja tukkimatta.

Ja ABS jarruissa on semmoista vikaa että märällä ja esim vedättäesä mutkassa lähtee absit päältä. Nykyään hiukan leveämmillä renkailla lähtevät helpommin päältä. Olisiko anturin etäisyydet hammasrattaaseen väärät. Etu antureita kun katselin niin oli eri välit molemmilla puolilla. Paljonko pitäisi olla väli rattaassa ja anturisssa.

Takajarrusatulassa on välystä niin voiko sitä mitenkään poistaa. Saako esim sitä ohjuri tappia vaihdettua.
 
Mightylizard sanoi
Ja ABS jarruissa on semmoista vikaa että märällä ja esim vedättäesä mutkassa lähtee absit päältä. Nykyään hiukan leveämmillä renkailla lähtevät helpommin päältä. Olisiko anturin etäisyydet hammasrattaaseen väärät. Etu antureita kun katselin niin oli eri välit molemmilla puolilla. Paljonko pitäisi olla väli rattaassa ja anturisssa.

Paljonko olivat? Anturi kai voi olla niin lähellä kuin mahdollista, kunhan ei varmasti ota missään kiinni, eikä yli 2 mm.
 
No niin vähän lisäinformaatiota eli tyhjäkäynti oli säädetty tuosta vivuston ruuvista kun sen sääti pois ei auto enää käynytkään tyhjäkäyntiä ei sitten yhtään ainakaan lämpimänä. eli olisiko sitten tyhjäkäyntimoottori rikki vai oliko tuossa jotain säätöjä jossain.
Niin ja se tyhjä pikkuletkun paikka ilmaläppäkotelossa häiritsi. mikä se on?
 
Tyhjäkäynnistä sen verran että sitä pitäisi pitää tyhjäkäyntimoottori. Ecu ohjaa taas sitä tyhjäkäyntimoottoria. Mulla auttoi kun huollatti ecun Eskulla :peukku
Tai sitten sulta on se tyhjäkäyntimoottori rikkoutunut. Niinkuin mulla toisesta autosta. :seina

Siitä letkusta. mahdatko tarkottaa sitä letkua mikä menee venttiilikopan kanteen? venttiilikopassa on huohotinpaikat molemmissa päissä. Letku lähtee siitä ilmanputsarin ja imusarjan välisestä putkesta.
 
Noin ehkä tyhjäkäynnin säädöt olisisivat nyt paremmin. Eli tuossahan on mekaaninen tanko joka säätää kaasuläppää eikä lisäilmakanava kuten aluksi luulin. Säädin sen pakotusruuvin pois ja siinä oli vieressä toinen ruuvi joka sääti kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin välistä mekaniikkaa, siitä säätelin siten että kun painaa kaasua ja sitten päästää niin noin 1s. kierrokset on 1000:ssa ja sen jälkeen tyhjäkäynti moottori tiputtaa ne oikeaan. Ehkä tällä sitten korjaantui tuo kylmäkäynnistyskin. saa nähä ku taas myöhemmin starttailen. Mutta ainakaan tyhjäkäyntimoottori ei ihan eloton oo:)
 
Takaisin
Ylös Bottom