Stigu
New Member
- Liittynyt
- 25 Toukokuu 2010
Kävi niin että huoltamolla tarkastettiin Lamda-anturin toimintaa kytkemällä mittari kuskin jalkatilasta löytyvään liittimeen. Antoi arvoa 0.9V-1.1V tms.Mutta se mitä seuraavaksi tapahtui on täysi mysteeri: Irroitettiin mittari Lambda-anturin nastoista, auton ollessa käynnissä. Irroituksen jälkeen tyhjäkäynti nousi yli 2000 rpm:ään. Tämän lisäksi alkoi syttyä moottorin hälytysvaloa, ABS-hälytysvaloa (ei ole ikinä ennen syttynyt) sekä vaihteiston Neutral. N-valo alkoi vilkkumaan. Samassa yhteydessä moottori alkoi käymään erittäin huonosti tyhjäkäyntiä ja kierroksiakin epänormaalisti. Tyhjäkäynti joko kävi n. 300 rpm tai sammui. Moottori / ECU:n ohjaus tai joku muu siis aivan sekaisin? Mikään temppu ei saanut moottoria ennalleen. Ei akun napojen irroitus, Lambdan kytkeminen tms. Myöskään vikakoodeissa ei mitään erityistä ilmennyt. Onkohan käynyt nyt niin että tuo piuhojen irroitus on antanut nyt jonkun virtapiikin ja hajoittanut ECU:n tai jonkun oleellisen sieltä? Joka tapauksessa, autolla ei pysty ajamaan eikä mitään selkeää vikaa ole löytynyt. Comments anyone? ???