Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Timo007

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2008
Elikkäs kylmänä startatessa sammuu aina ekalla kerralla, enste kiekat n.2000rpm sit pikkuhiljaa 700 ja sammuu.
Heti perään uus starttaus ja jää käyntiin :seina

Sit sammuttaessa moottorista kuuluu semmonen tupsaus ???

Välillä tasasella kaasulla ajettaessa tuntuu että lähtis vetämään paremmin ja sit taas normaalisti heti perään

Vapaalla paikallaan kierrättäessä kun kiekat on tasan kolmessatonnissa niin rupee heitteleen noin 500 kierrosta eestakas
vaikka kaasua pitää samassa asennossa

pari viikkoo sitten palanu check engine ja vaihettu tulpat ja 1 sylinterin puola (vikakoodi oli joku missfire)
sekä pudistettu läppäkotelo.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

No en lähtis läppäkoteloa vielä ostelemaan. Lähtisin ensin kattelemaan millaset ovat pakokaasupäästöt ja sitten tekemään johtopäätöksiä mitä on fiksauksen tarpeessa. Jos on tulpat olleet sen näköiset ennen aikojaan että on pitäny vaihtaa, niin veikkaampa että on muualla vika kuin kaasuläppäkotelossa.
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

välähti taas check engine valo ja päätin viedä huomenna huoltoon, katotaan mitä ne siellä sanoo

Siitä ei ole tietoa milloin tulpat oli vaihdettu viimeksi, mut autolla on ajettu 238 000km
ja kaikki huollot huoltokirjan mukaan on tehty, viimesin 211 000 kohalla ja siihen loppuu kirjan mukaan huollot
Liekö tuo tarkottavan sit sitä et autoo ei enää tartte huoltaa vaan voi ajaa sen rauhassa loppuun miettimättä huoltoja. :peukku
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

otin irti ja imusarjassakin oli kakkaa jonku verran
en viitsiny irrottaa sitä ku ei ollu uusia tiivisteitä
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Kyllähän fakta on se, että kun aikanaan tuli ostettua uusi kaasuläppäkotelo niin sen jälkeen ei ole muuta vikaa ollut, kuin pari palanutta polttimoa mittaristossa ;D
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Juggis sanoi
Kyllähän fakta on se, että kun aikanaan tuli ostettua uusi kaasuläppäkotelo niin sen jälkeen ei ole muuta vikaa ollut, kuin pari palanutta polttimoa mittaristossa ;D


No nyt on liikkessä todettu että läppä jumittaa putsauksesta huolimatta
Eli ei ihan halpa remontti sit ookkaan

Auto menee ensviikolla läpän vaihtoon ja katotaan miten toimii sen jälkeen
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Läppäkoteloita:

http://www.blocket.se/vi/16913895.htm?ca=3_s
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Voisko joku testata omalla galantilla että rupeeko kierrokset
heittelee sillai kevyesti kun kierrokset on tasan kolmessa tonnissa.

vähän haette sitä kierrosaluetta kolmentonnin läheisyydestä tasakaasulla
ja rupeeko kierrokset heittelehtimään?

On nimittäin uusi läppäkotelo vaihdettu ja edelleen ongelma säilyy :seina :seina :seina
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Timo007 sanoi
Voisko joku testata omalla galantilla että rupeeko kierrokset
heittelee sillai kevyesti kun kierrokset on tasan kolmessa tonnissa.

vähän haette sitä kierrosaluetta kolmentonnin läheisyydestä tasakaasulla
ja rupeeko kierrokset heittelehtimään?

On nimittäin uusi läppäkotelo vaihdettu ja edelleen ongelma säilyy :seina :seina :seina

rupee heittelee...muistan vuosien takaa..se on ihan 100rpm kiinni et miten se alkaa.. Liittyy vain moottorinohjaukseen, ei ole mikään ongelma tuo. Ajossa ei sen pitäisi tehdä sitä. Paikalteen sen ilmiön saa näkyville.

mitäs vikaa ajossa?
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Ei kai siinä enää sit mitään muuta ole (toistaiseksi)

Muut viat kyllä korjaantui läppäkotelon vaihdolla, liikkuu ihan tasasesti ja jne,jne

luulin vain että kierrosten heittely on vielä vika eikä ominaisuus

Vähänhän tää peli on laiska mut ei taida olla mikään vika :peukku
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Timo007 sanoi
Voisko joku testata omalla galantilla että rupeeko kierrokset
heittelee sillai kevyesti kun kierrokset on tasan kolmessa tonnissa.

vähän haette sitä kierrosaluetta kolmentonnin läheisyydestä tasakaasulla
ja rupeeko kierrokset heittelehtimään?

On nimittäin uusi läppäkotelo vaihdettu ja edelleen ongelma säilyy :seina :seina :seina
No itse testasin tänään omasta GDI:stä ja ei alkanu kyllä heittelemään. No mutta minulla onkin tuo "huono" vanhemman mallinen kaasuläppäkotelo ;D
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Timo007 sanoi
Ei kai siinä enää sit mitään muuta ole (toistaiseksi)

Muut viat kyllä korjaantui läppäkotelon vaihdolla, liikkuu ihan tasasesti ja jne,jne

luulin vain että kierrosten heittely on vielä vika eikä ominaisuus

Vähänhän tää peli on laiska mut ei taida olla mikään vika :peukku

Eli eikö se tee enää tätä:
"Välillä tasasella kaasulla ajettaessa tuntuu että lähtis vetämään paremmin ja sit taas normaalisti heti perään"
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

ristor sanoi
Eli eikö se tee enää tätä:
"Välillä tasasella kaasulla ajettaessa tuntuu että lähtis vetämään paremmin ja sit taas normaalisti heti perään"


Tämä ongelma korjaantui läppäkotelon vaihdolla :)
 
Vs: Galant 2.4GDI -00 muutama häiritsevä ongelma

Itellä 1.8gdi
kotelon putsannu, imusarjan seinämät ihan mustat ja jonkin verran paksu kerros sontaa..

pumppaa tyhjäkäynnillä kaasua niin kierrokset jää 1500.. sit pari pumppausta lisää niin taas 900..
Sitte se nykii kiihdyttäessä ja välil ei mitään..

Kivoja autoja.. mistähän tuota vikaa ettis ja mitä sille pitäs tehdä?
130tkm ajettu vm00
 
Takaisin
Ylös Bottom