Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli tiedän jo vahvan veikkauksen, se kyllä liittyy bensansyöttöön koska jos sen ottaa irti kun virrat on päällä, niin katoaa check engine valo.
Jos kytkee päälle niin syttyy check engine valo. (Jos siis starttiongelmani on sillä hetkellä, kun kaikki toimii niin valo ei pala).

Minulla on workshop manuaali josta valitettavasti uupuu engine electrical osio joten en pääse sieltä tarkastaan.

ASA väittää että minulla ei ole "Control Unit, Fuel Pump" (joka ilmeisesti on jenkkiautoissa ECUN alla oleva MFI control unit joka ottaa homman vastuulleen kun auto on käynnissä ja startti tapahtuu fuel pump relayn avulla). Ecun alla minulla ei mitään ole. On vain tämä "rele" noin kuskin polven kohdalla, keskikonsolissa.

Koitin myös ko. releeltä vetäistä virrat pois auton käydessä ja auto kuoli kyllä samantien. :p (Ei varmaa kyl terveellistä)
Myöskään Workshopmanuaalin mukaan ko. rele ei vikakoodeja sytytä, silti check engine valo palaa, ja minulla EI ole lediä jolla voisin vikakoodin kyseisellä hetkellä lukea.

ps. Ja tosiaankin vikana on se että kun on tarpeeksi kylmä/tms. niin auto ei lähde käyntiin, check engine valo palaa ACC asennossa ja pyörittää starttia mut ei edes lupaa.
Mutta aina sisäpuhaltimella lämmittämällä oon saanut homman futaa. Hälyttimestä otin sulakkeen testiksi pois että onko se kiinni sen ajonestosta, mutta ilmeisesti se pätkii sytkää koska autossa ei startatessa palanut CE, ja auto "yritti käyntiin", mut ei lähtenyt. "hörsk", "hörsk", Eli ideoita mikä tuo on tarkalleen ja voiko tuota komponenttia syyttää vai onkohan vika jossain toisaalla siltikin.

Toki jos jollain on tähän autoon sähkökaaviot tai tuo uupuva engine electrical osio niin olisin enemmän kuin kiitollinen. (On meinaan kiven alla, sai ehtiä kohtuu kauan tuota workshop manuaaliakin).
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

mulla on jotain manuskoja tohon korimalliin,täytyy paremmalla ajalla tutkii löytyykö niistä mitä?
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

Taitaa mennä ladon seinästä ohi että heilahtaa, mutta 8G:ssä juurikin tuossa polven kohdalla on vaaleanruskea iso rele jossa lukee "Engine oil level relay"
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

löysin tehtaan manuskan,ainakin siinä oli "electrical wiagram" ja yli 30 sivuu tekstii sekä kuvii.mutta ihan suoraa kytkentäkaavioo äkkiseltään en löytäny :seina
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

mikko412 sanoi
löysin tehtaan manuskan,ainakin siinä oli "electrical wiagram" ja yli 30 sivuu tekstii sekä kuvii.mutta ihan suoraa kytkentäkaavioo äkkiseltään en löytäny :seina

Onko se euromalliin (?) med 4G63? Tunnistanee just siitä että jos ei oo ecun alla sitä jotain MFI boksia.
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

kirjat on suomen maahantuojalta(tulivat auton mukana kun ostin sen) eli varmaan euromallit.vaikuttas että se olis "engine control relay"(mpi) mallit?

ja tää rele on kuvissa heti sivusuojamuovin alla kuskin puolella noin tuhkiksen korkeudella
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

mikko412 sanoi
kirjat on suomen maahantuojalta(tulivat auton mukana kun ostin sen) eli varmaan euromallit.vaikuttas että se olis "engine control relay"(mpi) mallit?

ja tää rele on kuvissa heti sivusuojamuovin alla kuskin puolella noin tuhkiksen korkeudella

nice. Sähkökaaviot ois kyllä kivat. On meinaan nuo euromallin dokumentit ns. kiven alla.

Nyt oon vikaa selvitellyt silleen että jos yrittää startata kun check engine valo palaa niin ei mihinkään..
Ja joskus se lähtee toisella yrityksellä joskus ei.. Sisällä kuitenkin "joku" naksahtaa, ja check engine valo sammuu siitä melko pian.. Sit auto lähtee käyntiin.

Esim tuon mun manuaalin mukaan check engine valo ei syty mistään bensansyöttöön liittyvästä asiasta.
 
Vs: Galant 7G (1994), Mikä rele on keskikonsolissa kuljettajan polven kohdalla?

Talvimeni, ja nyt sai sen releen kaivettua esiin. E8T00177 eli "MPI Control Relay" eli ilmeisesti MD175834 "Relay, ENG control" asassa
 
Takaisin
Ylös Bottom