Galant -83 4g63

Mr mmc

CS5W ralli///art
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
5
Sijainti
Polvijärvi
#5
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

tuota ylävesiletkun lähtöä tuossa ihmettelin niin kävisköhän tuohon L200/pajeron lähtö…
suunta voisi tuurilla tulla jakopäätä kohden…. ;)

mä vertailen noita lähtöja… ku on tuo yksi 8valve imusarja tuolla vielä :) (termari kotelon kansi lähdön kanssa)
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#8
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa että koneen lämmetessä alkaa jakohihna vollottamaan tyhjäkäynnillä? :eek: Pitkään etsin äänen lähdettä ja sitten sen sain paikallistettua jakopäästä lähteväksi. Pikkusen hihnaa löysytin ja ääni hävis kunnes taas palasi parin päivän päästä ja taas sitten katosi. Eri kiristin rullaakin kokeilin mutta ei vaikuttanu mitenkään.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#9
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Mullakin piti uutena jollotusta lämpimänä, mutta sen kuuli vain tyhjäkäynnillä. Ääni sittemmin hävisi itsekseen.
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#13
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Osaisko joku kertoa onko etuveto 4g63 kaasari koneen kannella ja tuolla eci multi ruisku koneen kannella mitä eroa?
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Kurikka
#14
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Kaasarikoneen kannes on imusarjan puolella reikä bensapumpulle, ja muistaakseni jotain eroa oli venttiileiskin, olikohan imuvena pienempi ku ruiskun kannes..
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#15
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

mikki87 sanoi
Kaasarikoneen kannes on imusarjan puolella reikä bensapumpulle, ja muistaakseni jotain eroa oli venttiileiskin, olikohan imuvena pienempi ku ruiskun kannes..
Ok! Ens viikolla tarkotus hakea semmonen ruiskukone niin mietin että vaihtasko koko kannen vai pelkän ruiskun imusarjan tuohon rempattuun kaasarikoneeseen. Vähä helpompi tulee tuosta turbotus kokeilusta kun ruiskuks muuttaa, niin ei tarvii kaasarin kanssa pelleillä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
#16
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Ok! Ens viikolla tarkotus hakea semmonen ruiskukone niin mietin että vaihtasko koko kannen vai pelkän ruiskun imusarjan tuohon rempattuun kaasarikoneeseen. Vähä helpompi tulee tuosta turbotus kokeilusta kun ruiskuks muuttaa, niin ei tarvii kaasarin kanssa pelleillä.
En tiedä miten galantissa, mutta celestessä ainakin tulee ongelmia sen etuvetosen imusarjan kanssa. Se imusarja ottaa kiinni iskaritorniin / pääjarrusylinteriin.

kuva: http://dy.fi/nku
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#17
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Wlooffy sanoi
En tiedä miten galantissa, mutta celestessä ainakin tulee ongelmia sen etuvetosen imusarjan kanssa. Se imusarja ottaa kiinni iskaritorniin / pääjarrusylinteriin.

kuva: http://dy.fi/nku
Juu, kyllä luulisin että se menis galanttiin kun mahtuu kerta tuo dohckilainenkin kun vaan käänsi kaasuläppäkotelon toiselle puolelle. http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin+projekti+kuvat/20140621_141205.jpg

Oisko heittää mittoja imusarjasta niin vois mittailla mahtuuko?

Ps.ei muutes auennu toi sun linkkis
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#18
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Jos tarkoitus on turbottaa (niin kuin ilmeisesti on), niin ehdottomasti ruisku.

Mutta jos on tarkoitus pitää vaparina.... niin TUPLAT. Sellaista ei ole nimittäin hetkeen aikaan tällä(kään) foorumilla tehty... :driver

TSI-imusarja, ja pystytuplat (jos ei vaakaimuille ole tilaa).
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
#19
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Juu, kyllä luulisin että se menis galanttiin kun mahtuu kerta tuo dohckilainenkin kun vaan käänsi kaasuläppäkotelon toiselle puolelle. http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin+projekti+kuvat/20140621_141205.jpg

Oisko heittää mittoja imusarjasta niin vois mittailla mahtuuko?

Ps.ei muutes auennu toi sun linkkis
Mä monta kertaa kokeilin että se varmasti toimisi, mutta ilmeisesti se on suojauksen takana.
Toimiikos toi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=1350BE97E7433759!666&authkey=!AOs48iIjeMLQpqM&v=3&ithint=photo%2cjpg
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#20

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#22
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Juupati juu... Se ruiskuks muuttaminen ja turbotus tyssäsi siihen kun ei se imusarja olisi mahtunut. Ja kun ei olis ollu ne tehotavoitteetkaan turbotettuna kummaset niin päätin että pysykööt vaparina ja kaasari koneena. Mutta mutta... voimaahan tähän vähä pitäisi saada ja tässä syksyn mittaan miettiny kaikenlaista ja tulin siihen tulokseen että jos laittas tämmöset koneeseen:
-vauhtipyörän kevennys
-nokan hiotuttaminen
-säädettävä nokkapyörä
-kannen laskeminen+kanavien siistintä
-yamaha r1 kaasarit tai vastaavat
-peltipakosarja.

Nuo prätkän kaasarit olisi hyvät koska imusarjan teko olisi helppoja ja ne veisivät vähemmän tilaa kuin vaakaimu tuplat. Ja lisäksi niitä saa halvalla.

Nii ja sitäkin mietin olisko järkeä rakentaa 16v kannella vai onko se sama tehä tuolla 8v kannella??
Nyt sitten kokeneemmilta virittäjiltä olis hyvä saada vinkkejä ja tietoa tähän projektiin miten kannattas tehä?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
#23
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Nii ja sitäkin mietin olisko järkeä rakentaa 16v kannella vai onko se sama tehä tuolla 8v kannella??
Nyt sitten kokeneemmilta virittäjiltä olis hyvä saada vinkkejä ja tietoa tähän projektiin miten kannattas tehä?
16V kannen kanssa se imusarja ei sitten taas pitäisi muodostua ongelmaksi. Ainakin maailmalla on niitä paljon tehty. + 16V imusarjan kaasuläpän siirtäminen toiseen päähän on helpompaa.

Tai sitten voit ostaa multa 4g63rwd tbo imusarjan / ruiskun :)
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#24
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Juu tuon 16v imusarjan sovitus onkin jo tuttua kun tuohon toiseen galantti projektiin rakentelin jo koneen ;)


Nyt vaan mietiskelin että jos tuon toisen koneen rakentas kaasareilla, niin oisko siitä 16v kannesta kaasareilla muuta hyvää kuin että se ois siistin näköinen :D

Mutta joo, eiköhän tuo nyt ole kuitenkin köyhänä järkevin rakentaa sillä 8v kannella mikä jo mulla on, eikä turhaan tuhlata 16v kansiin :D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
#25
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Martelius vois varmaan tehdä sulle sopivan laipan. Kysyisin ainakin ja myös muista vastaavista putiikeista kuten KKD:ltä. Vie nokat Juhalle http://www.camshaftworks.com/

Hyvälle näyttää :peukku
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Tykkäykset
8
#26
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Basbarduu sanoi
Martelius vois varmaan tehdä sulle sopivan laipan. Kysyisin ainakin ja myös muista vastaavista putiikeista kuten KKD:ltä. Vie nokat Juhalle http://www.camshaftworks.com/

Hyvälle näyttää :peukku
Hyvältä näyttää!!

Niin ja Marteliukselle tai KKD:lle vaan soittoa. :)
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#28
Vs: Galant -83 4g63

Onkos kukaan muutoskatsastellu näitä 1.6l galantteja 2.0 koneelle? Joutuuko jarrut vaihtamaan vai onko 1.6l ja 2.0l jarrut samat? Entä tarviiko mitään vastaavanlaisuus todisteita yms?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
5
Sijainti
Polvijärvi
#29
Voi muutoskatsastas, muistaakseni tarvii eteen jäöhdytetyt levyt ja taakse isommat rummut

TD mallissa olis levyt takana ja jäykkä perä, automaatti ja turbo on erillisjousitettuja
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#30
Vs: Galant -83 4g63

Mr mmc sanoi
Voi muutoskatsastas, muistaakseni tarvii eteen jäöhdytetyt levyt ja taakse isommat rummut

TD mallissa olis levyt takana ja jäykkä perä, automaatti ja turbo on erillisjousitettuja
Juu juu, eli onko ne jäähdytetyt levyt ne mitä motonet kauppaa vm.81-84 1.6 farmari ja 2.0 galantteihin? Meneekö ne levyt nuiden vakio satuloiden kanssa?

Nuita galantin akseleita ei vaan turhan usein oo myynnissä, nii en tiiä joutuuko sitten muun merkin akselin vaihtamaan jos meinaa jarrujaki päivitellä. Olkos nuissa td galantin perissä lukkoja? Jotenki semmonen muistikuva on että niissä ois.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
#33
Vs: Galant -83 4g63

Ei tuo konepellin nosto nyt huonolle näytä mut tavallinen ois parempi. Millasta aukkoa meinasit lokariin? Esimerkki kuvaa?
 

jmk-galant.82

Galant sigma -77 6G72TT
Liittynyt
1 Tammikuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Pirkanmaa, Tampere
#38
Vs: Galant -83 4g63

Hei!

Nyt kun olet päässyt tämän kanssa näin pitkellä, niin voitkin ostaa multa sitten ihan aidon turbo galantin sekä kylkeen toisen priiman vapari galantin kopan. Yhdistettynä saa täydellisen, tai sitten saat paketista otettua kaiken mitä tarvitset... että saat katsastettua tuon omasi.. kun akselit on turbo mallissa, kuten jo 2.0 vaparissakin täysin erilaiset.. koko paketti 1500€ sisältää ihan hirmuisesti osia A161-163A malliin.

Olen huono kirjoittamaan mihinkään mitään, mutta näitä galantteja koko ikäni rakentanut ja osiakin niihin on sitten ihan oikeasti kovasti..
Halaun auttaa, voit soittaa!

050-5112731/ Jarkko
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
34
Sijainti
Taipalsaari
#39
Vs: Galant -83 4g63

TikiMies sanoi
Nyt jos alkais tätä konetta suunnittelemaan pellin alle niin mitenkähän tuo moottorinohjaus olis helppo ja halpa toteuttaa? :D Minullahan oli jo se megasquirt paketti, mutta rahapulassa sen möin pois viimevuonna... Olisikohan järkevää hankkia esim, gti galantin, eclipsen yms johtosarja, anturit ja sitten ecu vaikka evosta tai turbo eclipsestä? Vai miten kannattas tehdä?
Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Tykkäykset
8
#40
Vs: Galant -83 4g63

Multa lähtee edukkaasti evo 8 USDM ecu jos kelpaa. :) Ollut mun autossa ennen ja väistyi nyt toisen ecun tieltä.
 

TikiMies

Member
Club Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#41
Vs: Galant -83 4g63

JK.Galant sanoi
Hei!

Nyt kun olet päässyt tämän kanssa näin pitkellä, niin voitkin ostaa multa sitten ihan aidon turbo galantin sekä kylkeen toisen priiman vapari galantin kopan. Yhdistettynä saa täydellisen, tai sitten saat paketista otettua kaiken mitä tarvitset... että saat katsastettua tuon omasi.. kun akselit on turbo mallissa, kuten jo 2.0 vaparissakin täysin erilaiset.. koko paketti 1500€ sisältää ihan hirmuisesti osia A161-163A malliin.

Olen huono kirjoittamaan mihinkään mitään, mutta näitä galantteja koko ikäni rakentanut ja osiakin niihin on sitten ihan oikeasti kovasti..
Halaun auttaa, voit soittaa!

050-5112731/ Jarkko
Nyt ei kyllä valitettavasti ole mahdollista/varaa ostaa lisää galantteja :-\



Slider sanoi
Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
Okei, kiitoksia tiedoista :peukku


cubeqtio sanoi
Multa lähtee edukkaasti evo 8 USDM ecu jos kelpaa. :) Ollut mun autossa ennen ja väistyi nyt toisen ecun tieltä.
pidän mielessä :peukku
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
5
Sijainti
Polvijärvi
#42
Vs: Galant -83 4g63

Slider sanoi
Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
Mun tekemät ohjeet on ecun johdotukseen gti galanttiin löytyy jäsenten puolelta, mulla on JDM evo 8 ecu -89 gti galantin johtosarjassa map ohjattuna
 
Ylös Bottom