Itse kun on peukalo keskellä kämmentä tämän asian suhteen niin ajattelin täältä kysellä asiasta hieman enemmän tietäviltä.
Tyhjäkäynti normaali, liikkeelle lähdettäessä edelleen kaikki on niin kuin pitäisi, isompaa vaihdetta silmään ja nostaa kierrokset 1500-3500 rpm niin silloin tuntuu kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, 5-6000 rpm ja taas vaikuttaa kaikki normaalilta. Auto täryttää niin että saa pelätä millon kone hyppää kiinnityksistään irti.
Autosta on siis jo huollettu / katsastettu seuraavat asiat:
polttoainepaine (ok)
imuvuoto (ei)
tulpat uusittu
tulpanjohdot uusittu
polttoainesuodatin puhdistettu
sytytys ennakko (10, liekö oikea arvo kuitenkin lähempänä 5:ttä?)
lataus (ok)
sylinteri paineet mitattu (3 x 10.5 bar, 1 x 11 bar. eli hieman alhainen, mutta ei missään nimessä liian väljä)
kaasuläpän runko putsattu
kaasuläpän aentotunnistin mitattu
vikakoodeja ei ollut (volttimittarilla mitattu)
pakokaasut mitattu (HC arvo 1100, tuossa olisi se ilmeisin oire siitä mikä ongelmana autossa mahdollisesti on? eli ei polta kaikkea)
Näistä ei siis tultu hullua hurskaammaksi, joten mikä olisi seuraava toimenpide?
Puolan läpilyönti on vielä tarkastamatta, mutta jos tulee jotain muuta mieleen mitä voisi ottaa syyniin on kaikki apu hyvinkin tervetullutta.
Tyhjäkäynti normaali, liikkeelle lähdettäessä edelleen kaikki on niin kuin pitäisi, isompaa vaihdetta silmään ja nostaa kierrokset 1500-3500 rpm niin silloin tuntuu kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, 5-6000 rpm ja taas vaikuttaa kaikki normaalilta. Auto täryttää niin että saa pelätä millon kone hyppää kiinnityksistään irti.
Autosta on siis jo huollettu / katsastettu seuraavat asiat:
polttoainepaine (ok)
imuvuoto (ei)
tulpat uusittu
tulpanjohdot uusittu
polttoainesuodatin puhdistettu
sytytys ennakko (10, liekö oikea arvo kuitenkin lähempänä 5:ttä?)
lataus (ok)
sylinteri paineet mitattu (3 x 10.5 bar, 1 x 11 bar. eli hieman alhainen, mutta ei missään nimessä liian väljä)
kaasuläpän runko putsattu
kaasuläpän aentotunnistin mitattu
vikakoodeja ei ollut (volttimittarilla mitattu)
pakokaasut mitattu (HC arvo 1100, tuossa olisi se ilmeisin oire siitä mikä ongelmana autossa mahdollisesti on? eli ei polta kaikkea)
Näistä ei siis tultu hullua hurskaammaksi, joten mikä olisi seuraava toimenpide?
Puolan läpilyönti on vielä tarkastamatta, mutta jos tulee jotain muuta mieleen mitä voisi ottaa syyniin on kaikki apu hyvinkin tervetullutta.