Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

TCB

New Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2009
Itse kun on peukalo keskellä kämmentä tämän asian suhteen niin ajattelin täältä kysellä asiasta hieman enemmän tietäviltä.

Tyhjäkäynti normaali, liikkeelle lähdettäessä edelleen kaikki on niin kuin pitäisi, isompaa vaihdetta silmään ja nostaa kierrokset 1500-3500 rpm niin silloin tuntuu kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, 5-6000 rpm ja taas vaikuttaa kaikki normaalilta. Auto täryttää niin että saa pelätä millon kone hyppää kiinnityksistään irti.

Autosta on siis jo huollettu / katsastettu seuraavat asiat:
polttoainepaine (ok)
imuvuoto (ei)
tulpat uusittu
tulpanjohdot uusittu
polttoainesuodatin puhdistettu
sytytys ennakko (10, liekö oikea arvo kuitenkin lähempänä 5:ttä?)
lataus (ok)
sylinteri paineet mitattu (3 x 10.5 bar, 1 x 11 bar. eli hieman alhainen, mutta ei missään nimessä liian väljä)
kaasuläpän runko putsattu
kaasuläpän aentotunnistin mitattu
vikakoodeja ei ollut (volttimittarilla mitattu)
pakokaasut mitattu (HC arvo 1100, tuossa olisi se ilmeisin oire siitä mikä ongelmana autossa mahdollisesti on? eli ei polta kaikkea)

Näistä ei siis tultu hullua hurskaammaksi, joten mikä olisi seuraava toimenpide?

Puolan läpilyönti on vielä tarkastamatta, mutta jos tulee jotain muuta mieleen mitä voisi ottaa syyniin on kaikki apu hyvinkin tervetullutta.
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

Tr unit? kovin oireet viittais sinnepäin.

Uus maksaa mitsulla lähemmäs 300e vai mitä se oli :D

Lokaalilta autosähköasentajalta 70e.
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

ja toki aina kun kone tärisee oudosti (ie että ei pätki, vaan vain tärisee), niin se jakohihna ja tasapaino-akselin hihna.. se tosin täristää lähempänä 3k kai)?
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

polttoainepaine (ok)

Paine on OK, mutta mitenkäs suuttimet? Tuon ikäisessä on voi hyvinkin vuotaa tankki ja/tai täyttöputki, josta soraa tihkuu sitten jopa suodattimen läpi suuttimille asti. Viallinen suutin voisi selittää myös HC:n.

polttoainesuodatin puhdistettu

Ne on yleensä tapana vaihtaa, ei puhdistaa. Onhan se vaihdettu, onhan? Vuotavasta tankista on ennakkotapauksia, joissa suodattimen vaihdonKIN jälkeen soraa on löytynyt suuttimilta melko pian vaihdon jälkeen, se ei siis ratkaise ongelmaa pysyvästi, ellei tankkia paikata JA koko järjestelmää puhdisteta.

sytytys ennakko (10, liekö oikea arvo kuitenkin lähempänä 5:ttä?)

Jos on säädetty ilman ECUn maadoitusta, niin varmasti väärin joka tapauksessa. Vika ei kuitenkaan kuulosta väärin säädetyltä sytkältä.
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

Tehdasarvo sytkälle nimenomaan tuo 5',josta johtuu tuo korkea HC.

Itselläni ainakin aiheutti ~12' ennakko nykimistä pätkimistä yms,eli siitä helpoin aloittaa.

Ja eipä se TK:aan kovin hyvä ollut..
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

väärän mallinen kansi virrajakajassa.... ???
niitä kun matalaa ja korkeeta mallia riippuen pyörijästä... jos siis kyseessä 8tappinen versio...

tärinä voisi johtua juurikin tp-akselin väärästä ajoituksesta tai katkenneesta hihnasta...

HC tyhjäkäynillä 1100?
mulla coltissa oli yks tulppa pimeenä niin katsastuksessa hc yli tonnin tulpat vaihtamalla
korjaantu... uusikin tulppa voi olla rikkonainen...
myös tulpanjohdot vaikuttaa asiaan... tulppa pesissä kosteutta?
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

No niin. Yksi suuttimista oli osittain tukossa, josta suurin ongelma lopulta siis johtuikin. "Uudet" suuttimet vaihdettiin koneeseen ja nyt ainakin kulkuongelmat ovat korjattu. Ongelmaksi jäi vielä tosin korkea tyhjäkäynti. Lämpimälläkin koneella hieman tilanteesta riippuen 1500-1900 rpm tyhjäkäynnillä. Ei ihan normaalia(?)
 
Vs: Galant -88 4g63 poltto-ongelma?

onks ennakko edelleen sen 10 astetta? jos on niin säädä 5:een
 
Takaisin
Ylös Bottom