Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
jamppu_ sanoiotat koko abs polttimon pois sieltä mittaristosta ;D eiköhän mene läpi.toivottavasti vaan ei ole lunta siellä päin niin ei pääse setä testaamaan absien toimintaa
e:vaan kaikista paras vois olla korjata ne jarrut :
edisoni sanoiOnko muuten kukaan löytänyt mistään galantin helmoihin korjauspaloja? Itse kävin jykylässä kyselemässä, eikä mistään saanut. Tai en kylä kysynyt merkkiliikkeestä, koska melkein arvaa, että hinnat olisivat kohdallaan...
edisoni sanoiMulla on yleensä vain sellainen tuuri, että varmaan osuu joku virkaintoinen pojankloppi kahtomaan autoa ;D
Eli meinaateko siis, että otan sen liittimen ja polttimon pois, sitten leimalle? VAi rakentaisiko kondensaattorista ja releestä jotain kivaa sinne valolle
Kyllähän tuolle jotain täytyy kehittää. Eli toi "npn-jarrujärjestelmä" voi siis lukea otteessa, vaikkei ikinä olisi ollutkaan sellaista?
Mulla luki Galantin rek.otteessa että "vaihtoehtoisesti lukkiutumattomat NPN jarrut",tuota tekstiä suomennutin sitten parilla katsastus miehellä ja molemmilta vastaus oli sama,ABS:ät saa poistaa käytöstä,eli pelkkä sulakkeen poisto riittää. Mutta toinkin taitaa olla asema/inssi kohtainen asia.miikka sanoiNPN ei tarkoita suoranaisesti ABS-jarruja, vaan jarruvoiman välitystapaa. Omassa GLSi:ssä luki myös NPN, eikä ABSeista hajuakaan. NPN taisi lukea myös Dynamicissa, jossa taas oli ABSit
Liitin irti ja polttimo pois. Juurikin näin. Ei muutakuin leimalle ja leima paperiin eukkuedisoni sanoiEli meinaateko siis, että otan sen liittimen ja polttimon pois, sitten leimalle? VAi rakentaisiko kondensaattorista ja releestä jotain kivaa sinne valolle
Nuhapumppu sanoiMulla luki Galantin rek.otteessa että "vaihtoehtoisesti lukkiutumattomat NPN jarrut",tuota tekstiä suomennutin sitten parilla katsastus miehellä ja molemmilta vastaus oli sama,ABS:ät saa poistaa käytöstä,eli pelkkä sulakkeen poisto riittää. Mutta toinkin taitaa olla asema/inssi kohtainen asia.
Sitähän en taas tiedä että mitä muuta siihen pitäis tehdä,mutta näin ne molemmat sano,toinen sanoi että kyllä se ainakin minulle kelpaa jos otat sulakkeen pois. Itsekkin tuota hieman ihmettelin mutta kun sain absit itseltä korjattua niin ei tullut sitten ajankohtaiseksi tuo muuttaminen.miikka sanoiPelkkä sulakkeen poisto ei riitä ABS-jarrullisen auton muuttamiseen absittomaksi. Ensin vaaditaan että autosta on olemassa rinnakkaismalleja, joissa ei alunperin ole ABS:iä. Lisäksi auton jarruosat tulee muuttaa absittomaa vastaaviksi. Ei mistään tollasesta muutoksesta Suomessa selviä noin helpolla että sulakkeen vetäisi irti... :-\
edisoni sanoionkos nuihin saatavilla kohtuu hintaista korjaussarjaa? tai onko jollain ylimääräinen toimiva pilkkahintaan läheltä jykylää?
edisoni sanoiNo nyt se ihmeitä teki. Herkistelin kaikki jarrut, eli satulat olivat pöydällä.
Jarrut aikaisemmin toimi hyvin, paitsi ne absit puuttui ja puuttuu edelleen (ei anneta sen haitata,kun se vikavalo ei ole leimaan ongelma.
Eli herkistelin, laitoin paikoilleen ja ilmattiin monta kertaa satuloista, perinteisellä menetelmällä..
Ongelma on se, että polkimen saa kovaksi kyllä paikoillaan polkiessa, mutta käyntiin kun laittaa, alkaa poljin painumaan pohjaan, kun oikein painaa.
Säiliö ei päässyt tyhjäksi. Ja tosiaan ennen ei poljin pohjaan painunut. Mistään ei nestettä vuoda.
Voiko tämä absien yksikkö vaikuttaa jotenkin nyt tähän asiaan? Ja mitä ihmettä tälle kannattaa ruveta tekemään?