Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Tunttis

Galant GLi 2.0 -91
Liittynyt
12 Kesäkuu 2006
Eli kyseessä olis semmonen ongelma, että kun ottaa avaimen virtalukosta pois ja vaikka seuraavana päivänä yrittää lähteä töihin, niin virtalukko pistää vastaan.
Avain ei käänny virtalukon OFF-asennost ACC-asentoon millään. Voin joutua kaupan pihallakin välill 10min renksuttamaan edestakaisin, ottamaan avainta pois, avainta sisään, renksuttamaan, nykimään ratista. Sitten se josain vaiheessa kääntyy ACC-asentoon. Sen jälkeen auto starttaa ja kaikki on hyvin. Muihin asentoihin avain kääntyy ilman ongelmia, kuhan sen on saanut OFF-asennosta ACC-asentoon. :seina

Onko nyt vika Virtalukossa? Virtalukon pohjassa? Avaimessa (2kpl ja molemmilla tekee samaa)?
Mistä virtalukon pohjan saisi? Paljonko maksaa? Entäs Virtalukko?

Galant -91 2.0 8V GLi 308tkm
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Itsellä oli vähän saman tyylinen ongelma gallussa, tosin ei ikinä haitaksi asti. Kääntyy paljon paremmin kun avainta "pyöräyttää" virtalukossa jos hankaa vastaan... eli tekee ranteella sellaisen 360 asteen liikkeen, vähän kuin veiviä pyörittäisi. Korjauksena tuohon suosittelen ensi alkuun voitelemaan virtalukon, ongelma on kuluneissa haittalevyissä eli lukkosepän liike osaisi kyllä vaihtaa kuluneet haitat uusiin. :)
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

CRC:tä olen pesään pistänyt, välillä auttanut, välillä ei.
Eli pesä irti ja lukkosepälle?
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Lienee ainut ratkaisu. Ei ole kallis remontti, jos vaan sopivia haittoja löytyy :)
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mite olis uus pesä? Paljonkoha Rinta-Jupil maksais? ;)
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

tiitus sanoi
multa saat vitosella kun tuut ite irottaan :)

annan muuten vitosen jos saat ehjänä sen irti ;D
Itelle ainakin varkaat hajotti virtalukon ja piti koko systeemi hajottaa että sai vaihettua.. (Tosin, voihan se ehjänä lähtä, siitä en tiedä)
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Alkaa tuntumaan siltä, että soitan Jaloselle ja otan taksin Vehoon. :(
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

se uus virtalukko avaimineen on muistaakseni jotain parin sadan euron luokkaa.. että.. no itse ainakin olen arvostanut.
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Itse kun muutama vuosi sitten rasvasin vast ikäisen lancerin lukon,niin jumi totaalisesti.

Muu ei auttanut kuin jarrukliineriä tylysti runsaalla kädellä,ja sitten kevyt suihkaus WD40,ja toimi!

Ilmeisesti vuosien töhnät jäi sitten kunnolla haittojen väliin,kuraa tuli kiitettävästi..
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Tämä riesa edelleen vaivaa minua.
Noh, olen löytänyt ratkaisun joka tyydyttää minua, mutta entäs katsastusmiestä?
Itse olen jättänyt aina avaimen ACC-OFF asennon välimaastoon niin, ettei avain naksahda OFF asentoon, mutta virrat sammuu ja saan auton käyntiin aina.
Minulla on lukollinen talli himassa ja kun olen muualla, järeä rattilukko hoitaa asian.
Eli tämä ei minua haittaa.

Mitäs katsastusmies sanoo tähän? Osaisiko kukaan heittää arvioita, tai onko täällä Inssejä paikalla?
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

riippuu vähä et kuinka tusina touhua se katsastaminen on.. pari päivää sitte kävin käyttöauton katsastamas ja ei kattonu rattilukkoa.

töissä tulee tapauksia kun pitäs pyöränkulmia säätää, niin ei pysty säätään liikaa välyksiä nivelis tai jossain muualla.
sit asiakas sanoo et kuinka voi olla mahollista ku viikko sitte meni kirkkaasti läpi katsastuksesta :nykii
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

*edit* opettelen lukemaan ensin kunnolla ;D

jos avain jumittaa off-> acc välillä syy saattaa olla kuluneessa rattilukon kielekkeessä.
yleisesti auttaa kun rukailee rattia eestaas kun kääntää avaimesta...
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mr mmc sanoi
*edit* opettelen lukemaan ensin kunnolla ;D

jos avain jumittaa off-> acc välillä syy saattaa olla kuluneessa rattilukon kielekkeessä.
yleisesti auttaa kun rukailee rattia eestaas kun kääntää avaimesta...

Kyllä minullakin ekana tuli mieleen rattilukko, jos haitat on kuluneet niin avain lähtee missä asennnossa vain pois. Sama tilanne on jos haitat jumittuu ns. ulkoasentoon paskan johdosta. Minulla aina välillä lähtee avain irti ja välillä ei.

ilo
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mä koklaan vielä tota yhtä neuvoa, eli vedän jarrukliineriä sinne litrakaupalla ja katon tuleeko sieltä paskaa pois.
Muuten varmaan paaliin koko paska :seina
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mr mmc sanoi
*edit* opettelen lukemaan ensin kunnolla ;D

jos avain jumittaa off-> acc välillä syy saattaa olla kuluneessa rattilukon kielekkeessä.
yleisesti auttaa kun rukailee rattia eestaas kun kääntää avaimesta...

Ei taida olla, sillä avain ei tule, vaikka rattilukko ei ole edes "Päällä".
Vai vaikuttaako se siihen ollenkaan?
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Tunttis sanoi
Ei taida olla, sillä avain ei tule, vaikka rattilukko ei ole edes "Päällä".
Vai vaikuttaako se siihen ollenkaan?

jos rattilukko ei ole päällä niin i pitäisi avaimen irrota lukosta,
se takanoleva nappi mikä vapauttaa virtalukon voi myös aiheuttaa hämminkiä jos se jumittas?
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mr mmc sanoi
jos rattilukko ei ole päällä niin i pitäisi avaimen irrota lukosta,
se takanoleva nappi mikä vapauttaa virtalukon voi myös aiheuttaa hämminkiä jos se jumittas?

Kirjotinpa hassusti ;D
Siis lukko ei päästä OFF--->ACC asentoon vaikka rattilukko ei ole "päällä"
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

ST:n metodia koklasina. Ja vola!
Lukko on kuin uusi.
En tiedä mitä paskaa siellä oli, mutta isän kädellä kliineriä pesään + vähä CRC:tä eikä ongelmasta tietoakaan.

Katotaa nyt jos toimis edes hetken ;D
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Teetä uusi avain.. tuli vaan mieleen kun itellä oli samaa ongelmaa galantissa jolla oli ajettu reilut 350 tkm niin uusi avain poisti ongelmat :peukku
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

TJURBO MJITSU sanoi
Teetä uusi avain.. tuli vaan mieleen kun itellä oli samaa ongelmaa galantissa jolla oli ajettu reilut 350 tkm niin uusi avain poisti ongelmat :peukku

Paha homma ku alkuperänen avain meni poikki ja vara-avaimesta teetätin toisen vara-avaimen.
Eli sitä alkuperäistä avainta en saa enää mistään.
Noilla kahdella mennään vielä.
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Täällä auttoi kanssa uuden vähän isomman avaimen tekeminen (10e). Virtalukosta haitat kuluneet. Seurauksena oli avaimen lähteminen virtalukosta missä asennossa vain ja välillä takerteli off ja acc välillä.

Avaintahan ei tarvita kun off ja acc välille kääntämiseen ja sen jälkeen voi lukkoa käännellä vaikka kynnellä kun haitat on jo oikeassa asennossa.

EDIT: Tuo pelkkä lukko-osahan lähtee irti avain acc asennossa ja painamalla pientä lukitusnappulaa (löytynee kun katselee jalkotilasta suoraan ylös päin). Loppu vaiheessa pitää vetää vähän lujempaa. Irroitin tuon että sai lukkosepällä testata että varmana toimii uudella avaimella.
Sitä en tiedä sitten käviskö avain enään ovien lukkoon, mutta tuossa ei haittaa kun on eri avaimet jo ennestäänkin.
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

GenII pajerossa ainkanin riitti hyvin kun kiristi virtalukon pohjassa olevan ruuvin niin taas rokkas :)
 
Vs: Galant -91 Virtalukko-ongelma.

Mulla oli jäärata LAncerin kanssa sama ongelma. Tai oikeastaan siksi sen auton sain. Virtalukko jumissa.

Siinä kanitti rattilukon kieleke. Tai saattoi se olla jäässäkin, mutta aikani kun tunkinvarrella kopistelin sitä rattilukkoa, niin avain kääntyi.
Seuraavalla kerralla oli sitten vasara, millä kopistella ja avain kääntyi, mutta murtui koko virtalukko siittä rattilukon kohdalta.
sen jälkeen en olekkaan kääntäny avainta kuin kerran lukko-asentoon, ja senkin nyt kesäksi että sai avaimen pois. En siis tiedä, mitä syksyllä on taas edessä ku alkaa Lanceria tarttaileen jäärataa odottamaan..
 
Takaisin
Ylös Bottom