Galant -97 STW:n peruutusvalot

Argento

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2008
Huomasin aamulla, että meidän vm97 Galant farkussa on molemmat peruutusvalot pimeänä.

Olen töissä eri autolla eli en voi ohjekirjasta tarkistaa, minkälaiset lamput siellä on. Onko kenellekään tietoa, minkälaiset lamput peruutusvaloihin on hankittava? Onko itse vaihto helppo juttu?

On aika harvinaista, joskaan ei mahdotonta, että molemmat peruutusvalot on palaneet yhtä aikaa. Voisiko syy olla joku muu? Onko tuossa esimerkiksi jonkinlainen tunnistin/anturi vaihteistossa, jonka perusteella peruutusvalot kytkeytyvät. Jos on niin voisiko se olla rikki? Onko kyseessä minkälainen osa ja miten se on vaihdettavissa?

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
 
Vs: Galant -97 STW:n peruutusvalot

On tietty pakkivalon tunnistin, joka voi olla jumissa tai rikki. Ja käsittääkseni pakkivaloille on ihan oma sulakekin.
Ei kannata suinpäin rynnätä polttimo-ostoksille, vaan tarkistaa nuo jutut ensin. (tietenkin myös polttimoiden ehyys). Tosta peruutusvalon katkaisijasta ei ole mulla sen tarkempaa tietoa missä se galantin lootassa sijaitsee, mut joku varmasti tällä foorumilla tietää. Ja uusi osa tuskin on hirveän kallis, tai sitten voi kysellä purkaamoilta.
 
Vs: Galant -97 STW:n peruutusvalot

on kuskin puolella lootan päällä melko selvällä paikalla ja helppo vaihtaa, näin ainakin omassa -99 sedan 2.0glx galantissa

MOTONET
MITSUBISHI GALANT 93->02 16-ventt Peruutusvalokytkin Galant 93-> "="-liitin [1992->2002]
9.90 €
 
Vs: Galant -97 STW:n peruutusvalot

Ostin itse tuollaisen motonetin peruutusvaloanturin motonetista tasan vuosi sitten ja nytpä ei taaskaan peruutusvalot pelitä.. Eli siis onhan tuo 9.90 halpa hinta, mutta mikään kestävä tuo osa ei ole. Mitäköhän tuollainen oikein alkuperäinen osa mahtaa maksaa, koska tuleehan toikin kalliiksi jos noita vuoden välein joutuu uusimaan? Vanha alkuperäinen kun kesti sen kymmenen vuotta..

Tuntuu kyllä erikoiselta, että menee noin helposti rikki kun eihän tuota pakkia edes kovin usein joudu käyttämään.
 
Takaisin
Ylös Bottom