Galant dyn-4 -90 iskarit

Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Hei

Minulla on evo5/6 etuiskari. Takaiskaritkin olisi tarkoitus vaihtaa evo5/6 sarjasta. Etuiskarit menee vissiin aika suoraan. Takaiskareiden kanssa joutuu tekemään töitä.
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Meneekö evo5/6 iskarit galun jousilla vai pitäiskö jousetkin hankkia??
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

KMikko90 sanoi
Meneekö evo5/6 iskarit galun jousilla vai pitäiskö jousetkin hankkia??

Sitä en tiedä, kun en ole omaani noita tolppia laittanut.

Olisikohan kenelläkään tietoa mistä voisi löytyä sopiva pusla sinne takaiskarin alapäähän. Pitäs evon sikariin tehä se putki sovite ja sinnepusla. Nyt pitäs löytää sopiva pusla vain.
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Gtin olkavarsi 4 mm kapeampi kuin evoissa, eli lisua väliin.
Gtin alapultit 12 mm, evon 14 mm, eli poraamaan.
Yläpäähän 2 uutta reikää, jos käyttää evon lautasia.

Takana yläpää käy suoraan.
Alapäähän gtin iskarista silmä ja hitsaten kiinni
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Mitsubisimään sanoi
Gtin olkavarsi 4 mm kapeampi kuin evoissa, eli lisua väliin.
Gtin alapultit 12 mm, evon 14 mm, eli poraamaan.
Yläpäähän 2 uutta reikää, jos käyttää evon lautasia.

Takana yläpää käy suoraan.
Alapäähän gtin iskarista silmä ja hitsaten kiinni

Niin sinulla on evon alusta. Mites sulle kävi korkeuksien kanssa? Tossa jollakin on perä jäänyt roikkumaan ja sen takia ovat lyhentäneet etujousia. Siis tuolla ameriikassa. Teit taakse vanhoista iskareista ton alapään tolle evon iskarille?
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Ilotalo sanoi
Niin sinulla on evon alusta. Mites sulle kävi korkeuksien kanssa? Tossa jollakin on perä jäänyt roikkumaan ja sen takia ovat lyhentäneet etujousia. Siis tuolla ameriikassa. Teit taakse vanhoista iskareista ton alapään tolle evon iskarille?

Keula jäi samaan korkoon, kuin omillaan.
Taakse tein 10 mm alumiinista koroke/vahvikepalat, kun evossa hieman pienempi lautanen.
Alasilmä on vakioiskarista leikattu ja en hitsannut sitä ihan niin syvälle, kuin sovituskuvassa näkyy.
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Mitsubisimään sanoi
Keula jäi samaan korkoon, kuin omillaan.
Taakse tein 10 mm alumiinista koroke/vahvikepalat, kun evossa hieman pienempi lautanen.
Alasilmä on vakioiskarista leikattu ja en hitsannut sitä ihan niin syvälle, kuin sovituskuvassa näkyy.

Juuri samoin on tehty myös tuos projekti dynys mikä hommattii..eli pusla mikä viimeses kuvassa Mitsumäännillä näkyy, ei ole laitettu noin syvälle "haarukkaan". Mut minkä V¤¤&#¤ takia ne o pitäny eri korkeuksille mennä hitsaa :seina 1cm eroa takapäässä :mad:

ja mallia saa:
http://www.galantvr4.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=827908&Main=219983
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Mitsubisimään sanoi
Gtin olkavarsi 4 mm kapeampi kuin evoissa, eli lisua väliin.
Gtin alapultit 12 mm, evon 14 mm, eli poraamaan.
Yläpäähän 2 uutta reikää, jos käyttää evon lautasia.

Takana yläpää käy suoraan.
Alapäähän gtin iskarista silmä ja hitsaten kiinni

Käyköhän siis dynyn ylälautaset suoraan evon tolppiin?
No..ensviikol viimestää selvii ;D
vastaus: käy 100%sti :peukku
 
Vs: Galant dyn-4 -90 iskarit

Eli tohon toiseen dynamic-4 GTI -89 Galanttiin pulttasin eilen evo IV:n etutolpat paikallensa.
Alapään kiinnitys on 100% samanlainen. Ei tarvitse mitään välipaloja tehdä, vaan sovitus on täysin sama siis pultinreikiä myöden. Uudempien evojen iskareihin tarvitsee tehdä välipalat tietääkseni, koska olka-akseli on paksumpi noissa evoissa.
Yläpään kiinnitys on helppo toteuttaa vaihtamalla dynyn yläpään laakerilautaset, jotka sopivat 100%:sti evo IV:n tolppiin. Sama 15mm akseli iskarivarren päässä ja M12 mutteri.
Ainoastaan jarruletkun ja abs-johdon kiinnikkeet pitää modifioida. Itse tein ABA letkuklemmarilla kiinnityksen. Vanhasta iskarista laikkasin jarruletkun kiinnityspalan irti ja hitsasin sen kiinni aba:aan. ABS-johdon pujotin vain klemmarin läpi. Pysyy takuulla paikallansa. :peukku
Kuvissa ei valitettavasti näy tuota jarruletkun kiinniketta.

Iskari on aavistus lyhempi kuin dynyn, mutta korkeus ei muuttunut 10mm edes, koska evon jousi on huomattavasti jäykempi.

kuvat:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/evo+IV+alusta/
 
Takaisin
Ylös Bottom