Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

L

langolier

Guest
Morjens.

Pitkästä aikaa tännekin asiaa, kun Galant päätti sanoa ainakin hetkellisesti sopimuksensa irti tässä taannoin. Toistaiseksi ei ole valuuttaa viedä kärryä huoltamolle, enkä mitään sopivia ns. automiehiäkään tunne, joten pakko kysellä täältä ens hätään..

Keisi pähkinänkuoressa:
-Ylämäessä alkoi voimat hiipua, laitoin nelosta silmään ja tälläsin kaasun pohjaan -> auto simahti siihen. Sen koommin ei luvannutkaan, startti pyörii mutta mitään ei tapahdu.
-Ensimmäiseksi tuli tietenkin mieleen että nytkö se jakopää sitten levisi, aika oli täynnä ja kilsatkin siinä ja siinä.
-Ylempi jakopään muovisuoja pois -> hihna näyttää ehjältä, joskin löysähköltä (ilmeisesti sen ei kuitenkaan pidäkään mitenkään hirveän kireällä olla?)
-Väsäsin vikakoodinlukijan, se vilkuttelee koodia 22 eli mikä CAS tai CPS se sitten onkaan, kampiakselin asennontunnistin ja silleen. Tässä härvelissä se ilmeisesti on virranjakajan sisällä, kertoi haku.

Milläs mä nyt sitten saan todettua että onko se jako hypännyt vai se systeemi siellä virranjakajan sisällä levinnyt? Ei hotsittais ruveta sitä virranjakajaakaan vaihtamaan ilman varmuutta siitä että se vika on siellä eikä koko kone ole solmussa.. ;) Saako sen jaon kohdallaan olemisen tsekattua ns. "purkamatta puolta autoa"? :nykii

Ja "käytä hakua" ei nyt auta, kun en sieltä tarpeeksi palikoita ohjeita löytänyt :D

Kiitos mahdollisista vastauksista ja vinkeistä, jos joku viittii yrittää jeesata.
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

sattas olla ihan ecu vikakin.

tai sitten jakajan anturi kuten mainitsit, sen saa kyllä purettua ja putsattua jos jotain hapettumaan on ???
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

Mr mmc sanoi
sattas olla ihan ecu vikakin.

tai sitten jakajan anturi kuten mainitsit, sen saa kyllä purettua ja putsattua jos jotain hapettumaan on ???
tais sitte se CAS vaa hajoo kute meillä dynys meni.
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

Niin.. ECU on tietääkseni huoltamaton (totta kai).. Mutta tosiaan, ei sen kummemmin sekoile vikakoodiensa kanssa, tuota yhtä ja samaa vaan näyttää. Tosin, kai se silti voi sökönä olla?

Lieköhän se virranjakajan purku paha keissi? Pitääpä tutkailla kun auton äärelle pääsee.
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

Jakopäässä pitäisi olla joka pyörässä ajoitus merkit, purkamaanhan siinä joutuu, mutta se lienee ainut tapa tarkistaa että onko remmi loikannut.
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

Nathrac sanoi
Jakopäässä pitäisi olla joka pyörässä ajoitus merkit, purkamaanhan siinä joutuu, mutta se lienee ainut tapa tarkistaa että onko remmi loikannut.

ylä suoja irti ja katsoa merkki kohdalle klo 9 kohtaan
niin alhaalla pitäs olla T kohdassa (muovissa merkki) kampiaakselin merkki.

ja jakajan saa sitten 11 eri kohtaan asennettua toimii vain yhdessä kohden
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

Vanha juttu mutta kyseisen "raadon" nykyään omistavana voin sanoa että kokka-akseli leikannut öljynpuutteesta kiinni.
Hihnasta puutu jokunen hammas, tasapainoakselin hihna lienee antautunut jo aiemmin.


http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6371
 
Vs: Galant (E33) sammui ajosta & ei käynnisty, vikakoodi 22 ja jakopään kuosi?

sillälailla,saattaa olla alapäässäkin voitelun puutetta ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom