Galant GLSi 1.8 -96

Herukka

New Member
Liittynyt
3 Elokuu 2008
Elikkäs, tuli ostettua tuollainen otsikon mukainen -96 vuoden mitsu. Autolla on huristeltu nyt noin 250tkm. Ja auto tunnostaa olevan vielä kaikinpuolin kovassa iskussa.

Tässä olen nyt parinapäivänä selaillut näitä forumeita ja hämmästykseni olen huomannut että kyseisestä autosta ei löydy juuri mitään tietoa/infoa tai yleensäkkään minkäänlaista keskustelun aihetta, mistähän voi johtua moinen?
Mieleeni juolahtaa heti runsaasti kysymyksia, että mahtaakohan kyseiseen koneeseen edes löytyä varaosia mistään?
Onko 1.8 ruiskussa lukuisia tyyppivikoja? Onko auto muutenvaan "ei haluttu" jos on, niin miksi?

Kuulin huhuja että Galantti on kyllä ollut melkosen kallis maahantuoda suomeen silloin 90-luvun puolivälissä vaan eikai tämä nyt foorumeiden ainut 96 vuoden 1.8 ruisku galantti voi olla?


Itseäni auto on kyllä miellyttänyt kaikinpuolin, tunnen että olen saanut rahoilleni melko hyvästi vastinetta.
Mutta auton harvinaisuus silti hieman kaivertelee :-[
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Taitaa olla tämä 1.8 ihan yhtä haluttu kuin nämä 2.0 malliset 93-96 galantit, eli jostain syystä sorsittua mallia. Itsellä siis oli tuollainen 2.0 malli(-94) ja siinä ei ihmeempiä vikoja ollut, ei niin tekniikan kuin korinkaan suhteen, jos ei pikkuvikoja(satunnaisia) oteta huomioon. Minun mielestäni hieno korimalli siinä mielessä kun vertaa turvallisuutta/tyyliä edelliseen korimalliin, ja esim painoa seuraavaan korimalliin, on E5 todella kovilla. Eli suht kevyt kori mutta kuitenkin selkeästi nykyaikaisempi kuin E3x.
No, kohta tuolta takaa tulee nuo E3x-puolustajat mutta niitä ei kannata kuunnella ;).
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Mä sanoisin että syy harvinaisuudelle on 90 luvun alun lama. Laman jälkeen mitsubishin hinta oli normisuomalaiselle todella korkea. Lancerinkin myynti tais hieman tippua, vrt edeltäjään.

Mitä oon ajanu esim carismaa tehottomammalla 1.8 koneella (85kw) ja galanttia (siis tuota "välimallia") 2.0 koneella, niin ne koneet on ainakin tosi hyviä, vääntöä ja tehoa ihan eri suhteessa kuin E3 sarja. Myös nelikkoa 2.5V6 tullu kokeiltua ja se onkin sitten jo aika tykki. Ja tosiaan vähemmän painoa kuin EA. Varaosista koneeseen voisi melkein heittää, et kukas niitä tarttee. Öljyjä ja suodattimia vaan ;D Tarvittavat osat saat kyllä vaikka motonetistä.
Tyyppivikoja tuossa koneessa ei todellakaan ole. Mitsun moniventtiili sohc mallisto on tunnetusti laadukas, ei mitään jakohihnan katkeiluja itekseen tms. Esim se carismakin nyt ajettu jotain 330tkm ja hyvin tuntuu mylly pelaavan. Käsittääkseni muitakaan erikoisvikoja ei ole sen enempää kuin kilpailijoissakaan. Ruoste noitakin varmaan vaivaa siinä missä EA:takin...

Mutta tosiaan aika vähän noita kuskeja foorumilla, yks juttu et jotenkin tuon auton omistajat ei oo vaan tänne hakeutuneet. Ehkei auto profiloidu niin vahvasti mitsubishiksi.....tyylistä voidaan sitten olla montaa mieltä, onhan tuokin taas ikäisekseen hieno esitys, mutta kyllä musta E3 ja EA sarjoissa on enemmän sitä jotakin. Sitä vaikuttavuutta. Ja jos tästä lähdetään liikenteeseen niin hiljaisin galant ikinä tais olla E1-sarja ;D ;D ;D
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Mulla oli 1.8 GLI -94. Ajelin sillä 5 vuotta/80tkm. Kaks vuotta sitten myin pois. Todella luotettava ja kestävä peli :peukku
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Herukka sanoi
Tässä olen nyt parinapäivänä selaillut näitä forumeita ja hämmästykseni olen huomannut että kyseisestä autosta ei löydy juuri mitään tietoa/infoa tai yleensäkkään minkäänlaista keskustelun aihetta, mistähän voi johtua moinen?
Köh..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21537.0
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Minulla on 1.8 gli galantti -93. Todellakin on luotettava peli. Muuta ei tarvitse ostaa kun repullinen niveliä aina varaosiksi että leimasta pääsee. no ei, taitanu olla vaan vähän huono tuuri nuitten nivelien kanssa. kirpasee vaan kun ne maksaakin sitten vähän enemmän kuin esim. perus corollan.
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

Noniin löytyyhän näitä vehkeitä muiltakin! ;D
Autohan kuulostais olevan vielä melkosen luotettava.

Auton huoltokirjan mukaan kaikki huollot on hoidettu ajallaan, remmi vaihdettu ~190tkm. kieppeillä. Nivelten / Iskareiden vaihdosta ei siltikään ollut minkäänlaisia merkintöjä saatika kuitteja, vaan luulisi että tuon ikäseen autoon on iskarit joutun ainakin kertaalleen vaihtamaan?
Nivelet ei tosiaan ainakaan vielä oikuttele, smoothisti kääntyy eikä pidä minkäänlaista kolinaa, oli mutka sitten kuinka tiukka tahansa. :driver

Köh..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21537.0

Tuossa kyselyssä täytyy olla jonkinlainen väärinkäsitys! ;D ;D
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

No se on ihan ajotavasta kiinni miten ne nivelet ja iskarit kestää, itsellä 340tkm ajetussa vanhemmassa galantissa on paljon alkuperäisiä osia. Kyllä nuo kestää jos ajaa suoraa tietä pääasias eikä omaa agressiivista ajotyyliä. (Eli ajetaan joka helvetin kuoppaan ja korokkeeseen kovaa, jarrutetaan ja käännetään jyrkästi yhtaikaa...)
 
Vs: Galant GLSi 1.8 -96

toi galant mikä mulla on niin on emännällä lähinnä kauppa autona vuodessa tulee noin 10tkm. Kahdessa vuodessa on tullut noin 21tkm. Joku muu on tuossa vialla kun syö nuita niveliä nuin, lähinnä edestä kummankin puolen etummaisia alatukivarsia.
 
Takaisin
Ylös Bottom