Galant glsi 88 ilmanputsari?

Wado

Evo VIII, Eclipse Gs t -97, EX Galant 2.0 glsi -88
Liittynyt
16 Heinäkuu 2003
Sijainti
Uusikaupunki
Rupes kiinnostamaan jotta mikä ihme härveli on ilmansuotimen kopan kannessa johon siis ruiskun ilmaputki tulee kiinni, ni siinnä "kiinnitys holkissa" on sisällä sellanen tähtikuvioinen homma ikäänkuin tukkimassa sitä imu-ilmaa?! mitä hel****iä se siellä tekee? Hajottaako se kenties ilman ja vaikuttaako virtaukseen jos sen ottaa pois?
 
Tarkoitatkohan kenties ilmamäärämittaria ?
Se on siellä tarkoituksella ja sitä ei voi jättää pois.

Tässä hyvä kertomus sen toiminnasta:

http://members.rogers.com/mrjackson9/MAF/MAF_Detail.htm
 
Ei ei en ilmamäärämittaria tarkoita vaan sen "mittarilaitoksen" takana oleva juttu mikä on suoraan puken päässä joka lähtee ruiskuun...
 
Mä kun luulin että se kuuluu tohon ilmamäärämittariin! :eek:
Vaikuttaakohan se tosiaan johonkin jotain jos sen poistaa? Virtausta se kyllä jarruttaa.
 
oiskohan kyseessä karman-vortexin värkki, joka pistää sen ilman "pyörteilee", ja jos on se (kuvat ei enää pelaa) ja otat sen pois, niin bensankulutus nousee sinne inhimillisiin 20-30l / 100km ;D
 
Joo kerkesin ne kuvat jo postaa mut eiks se mikä pistää pyörteille oo siellä vorteksin sisällä?!? ainakin jos noista kuvista kattelee maffi
 
siis tää mun härpäkkä on sen ilmamäärämittarin jälkeen ja se ei ole kiinni siinnä mittarissa! se on kiinni levyssä jossa taas se mittari on kiinni. siitä levystä johon suodatin tulee lähtee putki n.5-7cm pitkä johon sitten kiinnitetään se ruiskulle lähtevä ilmaputki. Ja tämä mun härpäkkä on sen putken sisällä joka lähtee siitä levystä. ::)
 
ainoo selitys sille minkä oon ite keksiny et se niiku "suoristais" ilmavirtaukset sen vortexin jäljiltä?!
 
Tarkoitat kaiketi imuäänien vaimenninta. Ruuveilla kiinni ilmanputsarikotelon kannessa, ilmamäärämittarin ja kumiputken välissä. Siinä on sellainen messinginvärinen metallirunko ja pahvia poimuilla sisällä, eikö niin?

Ota pois vaan, ei sillä mitään tee. Imuäänet vähän lisääntyy ja onpa joku sanonut että tehoakin voisi muutama watti tulla lisää.
 
juu just täst vempaimesta on kyse siis sen voi ottaa pois, hyvä. Se tuntuskin aikast turhalta vehkeeltä ;D ei se ainakaan virtauksia paranna...
 
Takaisin
Ylös Bottom