Galant glsi -88 sisävalot ei toimi!

Wado

Evo VIII, Eclipse Gs t -97, EX Galant 2.0 glsi -88
Liittynyt
16 Heinäkuu 2003
Sijainti
Uusikaupunki
Juu elikkäs galantti on ollu rojektina ja sisusta yms. aika osina ja nyt kun tota on kasattu niin ollaan semmonen huomio tehty ettei sisävalot siis kummatkaan kattovalot toimi. Sulakkeet olen montakertaa tarkastanu ja liittimiä ihmetelly mutta eipähän vaan vikaa löydy! Olisko jollain ks. sähkökaaviota josta vois tarkistella niitä liittimen paikkoja? taikka sitten jos jollakin olisi samanmoinen tapaus käyny ni vois valottaa ;) valoja kun tarvittais...
 
Jos on häly autossa niin hyvin todennäkösesti nuo mystiset sisävaloviat liittyvät siihen jotenniin :kuningas
 
Juu on tullu noitakin topicceja luettua... Muttakun eipäs ole hälyä! :seina
 
Syttyykö mittaristoon merkkivalo kun avaat oven? Heh, tulipa mieleen... ootko kattonu että kattolamput on ehjät? ;D ;D ;D
 
kaikki kattolamput olen tarkistanut ja vielä jättänyt suojat auki että näkee jos ne on palanu... mittaristoon tulee merkkivalo ja ovissa olevat punaset valotkin syttyy, muttei kattovalo... edes lukuvalot eivät syty kun kytkintä painaa... :(
 
mulla on kans edelleen toi ongelma että kun lähtee autost ni kattovalo ja ovivalo jää hetkeks palamaa ja ku sen aikana painaa hälyn päälle ni se piippaa sen aikaa ku valo palaa.

Kysäsin yheltä paikalliselta sähkömieheltäki mut ei se oikei kommentoinu siihe muutaku et noitte kans on monta kertaa ongelmaa ku jälkikätee häly laitetaa, ainaki vanhaa autoo. Kytkennät tavallaa sekoo ja sitte tulee tämmösii häiriöitä.

Jos jollai on tietoo miten ton sais fiksattua ni olis hyvä. Sais pelaamaa noi niiku niiden kuuluis :)
 
Nytkun olisi se kytkentäkaavio niin voisi tsekata ne johdot ja liitokset! Tietäiskö joku mistä sais sellasen?
 
En oo tarkemmin tutkini minkälainen on E3# katkaisija mutta E15 katkaisijassa oli ainenkin erilliset kosketuspinnat molemmille ja helposti jäi välillä toinen kytkeytymättä.
 
En usko et se vika on niissä katkasijoissakaan kun kerran niihin eirllisiin lukuvaloihinkaan ei tule sähköä... ja niillä on omat erilliset katkasijat sielä katossa...
 
juu no ainakin kytkiksen mukaan lampunkannalle tulee puna-musta johto sulakkeen kautta. riippumatta kytkimen asennosta pitäs olla jännite koko ajan tuossa johdossa ja maadotus johto on vihreä-punainen.
 
Eli siis tästä päättelemme että johdoissa on vika!
mistähän nää johdot sitten menee lampuille? Eipäkai auta muutakuin rupea purkamaan... :(
 
ne johdot saatas mennä helmojen kautta ja keskipilaria ylös...käyttää ovikytkimen pois ja jos siellä menee pari johtoa ylöspäin ni ehkä sieltä pääsisi mittaaman tuleeko jännite siihen asti ja saako maita. ja jos ei jännitettä tuu ni yks vaitoehto on katkasta se johto(tietenkin tarkistaa et se on oikea johto) :) ja vetää uus jännite johto sulakerasialta.
 
Avaa kattovalo->kato minkä väriset piuhat.

Sitten kyykistelemään.

Otat irti ratin alla olevan isomman suojamuovin (kuitenkin nopee homma..) irti,ja rupeat tutkailemaan hieman oven puolivälin alle piuhaviidakkoon ("syvennykseen"),jossa näkyy suurempi kokonaisuus piuhaa&liitintä.
Aikalailla keskellä sitä kokonaisuutta on 2-napanen liitin (tästä varmistut kun katsot onko samat piuhat kuin katossakin),johon tulee joka ovelta sama tieto (tähän on järkevintä laittaa hälytinkin kiinni)eli toiseen maa,ja toiseen jatkuva plussa.

Liitin irti,mittaa tuleeko jännitettä,jos tulee,vikä on välillä liitinkohta->kuskin a-palkki->katto.

Jos ei tähän tule jännitettä,niin ota koko morkula irti,ja kurkkaa takapuolelle ettei johdot ole hankautunut poikki.
Mutta jos ne ovat OK,niin sitten onkin suurempi purkaminen edessä.
 
Montako piuhaa tulee aina yhdelle sisävalolle? ajattelin vaan kun mun autossa ei tainnu tulla ku yksi piuha!!!!
Mittaristoonkaan ei syty valoa jos oven aukaisee!
 
JH sanoi
Montako piuhaa tulee aina yhdelle sisävalolle? ajattelin vaan kun mun autossa ei tainnu tulla ku yksi piuha!!!!
Mittaristoonkaan ei syty valoa jos oven aukaisee!
Katoppa sulakkeet,mittaristossakaan ei pala valo jos sulake palanut.
 
Oon kattonu sulakkeet jo useampaan kertaan. mut tuossa on kans defan hälytin. mut se ihmetyttää et ensin ei hälyn päälle laiton yhteydessä vilkut välähtäny ja sit ku käytti hälyn sulakkeen irti niin johan välähti :seina
 
Juu-u Onkelma on nyt sit ratkaistu... aloin purkamaan oikeen urakalla ja aika turhaan oikeestaan... Kojelaudan kaijutinpaikan alla näkyi yksi irrallinen johto ja liitin. Irrotin sen kattovalon ja avot! johdothan oli samanväriset kuin sielä kojelaudassa, ei muuta ku johot kines ja alko pelittää! juu kiitoksia vaan kaikille vaivan näöstä.
 
Takaisin
Ylös Bottom