Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Bazi89

New Member
Liittynyt
18 Huhtikuu 2008
Eli tuli ostettua tuollanen sedan mallin mitsubishi galant GTi doch vm.88, etuveto.
Ainakin tuollaiset viat on: Ohjaustehostin ei toimi (Vissiinkin leikannut kiinni, ku siinä ei ole hihnaa ja koitin pyörittää sitä kiilapyörää, niin se oli aika tiukka pyörimään, eli jos jollain sattuis olemaan sellasta, niin voisin ostaa.. :) )
Kytkin ottaa tosi alhaalta, eli olisko kytkin pian vaihto kunnossa?? Vai saako sitä säädettyä jotenkin..?
Sähköikkunat pelittää aika heikosti, pitäiskö niitä rasvata jostain??
Takaluukun lukko on hajalla, se pitää vielä jostain hommata..
Kiitos kaikille vastanneille, tämä on minun eka mitsu, joten neuvoja ja kokemuksia kyseisestä autosta olisi kiva saada..
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Eikös nuo ot pumput käy koko mallistosta, vaikka 1.6 pumppu gti:hin?

Mulla on ainakin yks 1.6 pumppu, ja varmaan muillakin noita pumppuja on. Kyllähän se kohtuullisen tiukka oli pyörittää jossen väärin muista. Siinä on sitten kaikki ilmaukset edessä yms kun vaihtaa.

Se voi jopa olla sillon uusittu kytkin jos se irrottaa kohtuullisen alhaalta, ja varsinkin jos se irrottaa aika tiukasti eikä ravista yhtään.

Jos kone on kunnossa niin noi on hauskoi pelejä, tosin 88:t tuppaa olee jo aika morjens -kunnossa pohjan osalta ;D
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Onnittelut hyvästä auton valinnasta ja ostosta :peukku
Ei muutakun laitahan kuvia esille autostasi.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Saiskos sitä kytkintä jotenkin säädettyä, ku jos kiihdyttää ja vaihtaa sitten vaihdetta, niin vaihteet ''rusahtaa'' paikalleen.. Ja jos pakkia meinaa laittaa päälle, niin sekin ''rusahtaa'' melkein aina..
Ja se ohjaustehostimen pyörä on aika tiukka ja yhdestä kohtaa se on tosi tiukka, mutta pikaisella katseella se ei ainakaan näyttänyt kierolta, eli olisko sieltä mennyt laakerit tai jotain??
Kuvia laitan heti, kun saan auton pestyä ;D
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Bazi89 sanoi
Saiskos sitä kytkintä jotenkin säädettyä, ku jos kiihdyttää ja vaihtaa sitten vaihdetta, niin vaihteet ''rusahtaa'' paikalleen.. Ja jos pakkia meinaa laittaa päälle, niin sekin ''rusahtaa'' melkein aina..

Itsellä on sama ongelma GTi:ssä, tälläkertaa syynä vuotava pääsylinteri, viimekerralla haarukka mikä painaa painelaakeria, niin se ja sen vastakuula oli kuluneet. Aika turhaan varmaan vaihtelet öljyjä, jos on noin selvä vika ettei kytkin irrota kunnolla. Kytkintä voi koittaa säätää polkimen päästä, mutta säädä vähän kerrallaan. :)

Kun ajat vaikka 80km/h tai 100km/h ja painat vaihde päällä kytkimen pohjaan, niin tippuuko kierrokset tyhjäkäynnille?
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Kytkin voi vaikuttaa vaihtamiseen mutta niin voi vaihteisto-öljykin. Omassa lähes 400 tkm ajetussa gti dynamic4 laatikossa Redline MT-90 toimii hyvin. Kuten oikeastaan kaikissa muissakin laatikoissa mihin olen sitä laittanut. Muuta ei viitsi enää edes kokeilla.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Vaikuttaa pakkiin myös? :D
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

mystinengalant sanoi
Jos kone on kunnossa niin noi on hauskoi pelejä, tosin 88:t tuppaa olee jo aika morjens -kunnossa pohjan osalta ;D
Ei kannata liikaa pelotella sentään. Kyllä noita hyväpohjaisiakin löytyy vielä.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Slider sanoi
Itsellä on sama ongelma GTi:ssä, tälläkertaa syynä vuotava pääsylinteri, viimekerralla haarukka mikä painaa painelaakeria, niin se ja sen vastakuula oli kuluneet. Aika turhaan varmaan vaihtelet öljyjä, jos on noin selvä vika ettei kytkin irrota kunnolla. Kytkintä voi koittaa säätää polkimen päästä, mutta säädä vähän kerrallaan. :)

Kun ajat vaikka 80km/h tai 100km/h ja painat vaihde päällä kytkimen pohjaan, niin tippuuko kierrokset tyhjäkäynnille?

Kyllä ne kierrokset tippuu ihan normaalisti tyhjäkäynnille.. Ja kun tuos katselin, niin mun mielestä polkimen päässä ei ollut mitään säätöä??
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Feppi sanoi
Ei kannata liikaa pelotella sentään. Kyllä noita hyväpohjaisiakin löytyy vielä.

Kyllä kannattaa, ei kaikki oo pitäny noita niin hyvin kuin te ootte ;D

88 ulos tulleesta puuttuu se korisinkkaus, eriasia nuo tuoreemmat kun ne on sinkattuja.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Bazi89 sanoi
Ja kun tuos katselin, niin mun mielestä polkimen päässä ei ollut mitään säätöä??

Huomioit varmaan että se sylinteri ei ole samassa kohdassa kun kytkinpoljin, vaan akseli lähtee siitä ja sylinteri on lähempänä kaasupoljinta itseasiassa. :)
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Bazi89 sanoi
Sähköikkunat pelittää aika heikosti, pitäiskö niitä rasvata jostain??
Takaluukun lukko on hajalla, se pitää vielä jostain hommata..

Kulkeeko ikkuna suoraan, meneekö täysin kiinni? Jos menee alhaalta lähtien kunnolla kiinni niin mekanismi ainakin ok. Reippaammin ajetuissa japseissa lasi voi "eksyä" väärälle puolelle tiivistettä: Jarruttaa vastaan kun nostat ylös. Ei auta muuta kuin purkaa oviverhoilu ja raottaa ovessa olevia muoveja ja katsoa että lasi kulkee tiivisteiden välissä. Alkuhoitona vois kokeilla silikonisuisketta tiivistepintoihin kun ikkuna on ala-asennossa.

Takaluukun lukon jumittuminen johtuu käytön puutteesta: Täys jumi --> täysin valmis. Jos haluat mennä avaimella peräkonttiin niin uusi lukko. Rasvaus ei auta.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Joo eli sain kytkimen säädettyä nyt oikein.. Pitää koittaa ensin hommata ohjaustehostimen hihna ja koittaa lähteekö pelittämään sillä..
Mitä öljyä sinne ohjaustehostimeen laitetaan, ku se näytti olevan aika lopussa siitä säiliöstä..?
Kyllä ne ikkunat kulkee suoraan, takaikkunat lähinnä on vähän hitaat nousemaan ja laskemaan, pitää varmaan rasvata niitä kun kerkeää..
Onkos kukaan laittanut tuollaisiin galantteihin hattu hyllylle kaiuttimia? Pitäis laittaa vähän isommat kaiuttimet sinne, mutta taitaa tulla se pelti vastaan ja sitä ei varmaan viitsi leikellä?
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

automaattivaihteisto öljyä sinne laitetaan. eli ATF öljyä. ainakin näissä dynamic-4 on vakiona hattuhyllyllä 6.5" kaiuttimien reiät
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Juu ja saa sinne hattuhyllylle 6x9" pikkasen joutu pelliä viilaamaan ja tekeen korotuksen.
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Bazi89 sanoi
Joo eli sain kytkimen säädettyä nyt oikein.. Pitää koittaa ensin hommata ohjaustehostimen hihna ja koittaa lähteekö pelittämään sillä..
Mitä öljyä sinne ohjaustehostimeen laitetaan, ku se näytti olevan aika lopussa siitä säiliöstä..?

Ainakin yleisin öljy on punainen ATF- öljy. Eli automaattivaihteistoöljyä. Ei kannata rikkoa hihnaa, kyllä tehostinpumppu pitäisi pyöriä kevyesti. Hommaa se uusi pumppu, tuossa joku yritti kaupatakin. Osta ihmeessä, säästyt isommilta vaurioilta. Ohjaustehostimen ilmaus on kohtalaisen helppoa, ei kun öljyä sisään (älä laita ihan täyteen) ja käännät rattia ääriasennosta toiseen. Näin saadaan ilmat pois järjestelmästä. Öljytaso cold- levelin yläpintaan, tarkista ettei ole vuotoja ja tien päälle! :peukku

Onnea uudelle autolle!
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Ja tässä vielä muutama kysymys lisää, jos jotkut mua fiksuimmat osais vastata.. :D
Meneekös se ilmamassamittari helposti hajalle, ku otin koko ilmanputsarin kotelon pois ja siinä on nyt pelkkä vakiofiltteri? Vääntö kyllä katos vähän, muttakun on niin hienot imuäänet ;D Ja en oo löytäny siihen minkäännäköistä vapaavirtaussuodatinta.. :(
Mihinkäs ilmastoinnista menee ne letkut? Tuos kun otin etupuskurin irti huomasin, että siitä ilmastoinnin ''kennosta'' lähtee kaksi letkua ja ne on vaan teipattu yhteen ja vissiinkin tukittu, eikä ne mene mihinkään? Mihinkä ne vois liittää, että sais ilmastoinnin toimimaan?
Mihinkä hihnapyörään siitä ohjaustehostimesta lähtee se hihna, ku se laturin hihna joka pyörii siellä on moniurahihna ja se ohjaustehostimen hihna on kiilahihna, ja ainut vapaa kiilapyörä on moniurahihnalle tarkoitettu.. (olikohan riittävän sekavasti selitetty :D)
 
Vs: Galant GTi Doch --Uusi omistaja--

Normaalisti siinä kuuluisi vesipumpun päässä(tai sitten se oli laturi) moniurapyörän ulkopuolella kiilahihnapyörä
 
Takaisin
Ylös Bottom