Galant käynnistys yms. ongelmaa

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
Eli auto on Galant Dynamic-4 GTi vm90. Tässä viimeisen kuukauden aikana on 2 kertaa käynnistynyt huonosti, jos on joutunut sammuttamaan ihan muutama minuutti kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Ei ole edes lupaillut, mutta muutaman minuutin jälkeen lähtee kun palmun alta. Tänään sitten töistätullessa sammui ihan liikenteessä ja apukuskin jalkatilasta kuului hetken aikaa ääni joka muistutti releen naksutusta juuri ennen kuin moottori sammui, ja hetken sen jälkeenkin. Heti ei taas edes luvannut ennen kuin päätti käynnistyä.

Kävin tossa vielä kaupassa ja kaikki toimi taas ok mutta kyllä siellä jotain hämärää on. Huomenna  luetutan jokatapauksessa vikakoodin. Hiipii mieleen, että varmaan ECU vika voisi olla hyvin todennäköinen. Onhan tolla jo yli 380tkm huristeltu.

Muita ideoita?
 
Jeps. Ecu tiensä päässä ja paukuttelee päärelettä.

Revi se irti justhetipaikalla, äläkä anna sille enää kertaakaan sähköä, ettei varmasti nouse savu sen viimeisen kerran!
 
Jees nyt on revitty irti boksi MD153986. Ollut varmaan joskus irti kun toinen pultti oli löysällä. Tarvii huomenna pistää postiin.

Ulkoisestihan tuo näytti ihan hyvältä mutta niin kai ne yleensä näyttääkin?
 
Niinhän se taitaa olla, sitten kun se on ulkoisestikin huonon näköinen niin se taitaa olla jo melkein korjauskelvottomassa kunnossa vai kuinka... ? ;D
 
No tarkoitin kuitenkin ihan komponentteja kun pitihän sinne kuupan alle kurkistaa ;D
 
Niiden konkkien alle kun katsoo niin näkee ihan ohuen tahmakerroksen, hyvässä lykyssä valunut liittimille saakka ja kaikki foilit siltä matkalta kieuhunut irti / poikki. Korjaileeko esku muuten maanantaisin, ei ainaskaan onnistuis multa  ;D
 
Heh ;) Njaa, taidan korjailla enimmäkseen vuorokausien vaihteissa, elikkäs keskellä yötä. Päivisin pitää lueskella foorumia ;D

Ei muuten välttämättä näe konkista yhtään mitään. On siellä muutakin hajoavaa...enpäs vaan kerro, mitä ;)
 
Dodiin... nyt on muutama päivä ollu taas boksi korjauksen jälkeen kiinni, eikä vielä ainakaan ole esiintynyt aiemmin mainittuja oireita :) Mutta aikahan sen vasta näyttää kun eihän tuo missään vaiheessa ollut täysin pimeänä. Toivotaan parasta :D
 
mullaki galantin kans vähä saman tapasia ongelmia, yleensä lähtee todella hyvin käyntiin ilman mitää ongelmia, mutta joskus pitää startata kaks kertaa että lähtee. eli onkohan siinäki jotain häikkää ECUs?? ::) Ja joskus tuntuu että auto nykii ku ajaa tasasta vauhtia?? :mad:
Auto on 2.0 ´91 Glsi Galantti.
 
Tasaisella nykiminen kuulostaa huonolta bensanpaineelta syystä tai toisesta. Paitsi, kun on kyseessä sopivan ikäluokan mitsut (-89 -> ), vika on mitä suurimmalla todennäköisyydellä juuri tuossa ecussa.
 
Mulla tekee kans silleen et nykii tasasella kaasulla ja sit liikkeelle lähdettäessä meinaa tukehtua ja rupee röpöttään???? :seina
 
Eli reilu kuukausi nyt ajeltu korjatulla ECU:lla eikä aiemmin esiintynyttä vikaa ole en jälkeen enää ilmennyt (kop kop) :D

Ja tämäkin näytti risana kuori aukastuna silmään ihan hyvältä nopeasti vilkastuna.
 
Takaisin
Ylös Bottom