Galant STW 2.5 V6

Tseiaar

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2008
Sijainti
Pieksämäki
Päivää kaikille tasapuolisesti.

Kuten huomaatte, uusi hemmo tulee heti foorumille kyselemään joutavia. Ei, tämä kirjoitus ei ole trolli, vaan mielipidekysely autojen "paremmuudesta" kokeneemmilta Mitsubishi-harrastajilta. Eli tilanne olis seuraava: perheessämme pitää olla kaksi ympärivuotista käyttöautoa, ja niinhän niitä tällä hetkellä onkin, mut talven lähestyessä ajattelin kuitenkin siirtää Chevyn talveksi lepäämään, ja hommata tilalle toisen kulkineen. Jostain syystä veri vetää Mitsubishin suuntaan, vaikken sellaista ole koskaan omistanutkaan, vai juuriko siksi...?
Mutta siis, tämä tuleva auto tulee pääasiassa työmatka-autokseni, 6 km/sivu. Tilojen puolesta kävis pienempikin auto, mut jotenkin tollanen farkku-Galantti on vaan niin :peukku. Olenkin miettinyt muutamia eri vaihtoehtoja, ja mielipiteitänne nyt kyselisin seuraavista Galanteista. Vai pitäskö näistä pysyä erossa, Nettiauton kaksi halvinta ???.

http://www.nettiauto.com/2083079
vai
http://www.nettiauto.com/2088903

Olen lukenut jo PALJON asiasta ja aiheesta keskustelua täältä, mut saiskos vielä lisää neuvoja ja uskonvahvistusta ;).

Kiitos asiallisista kommenteista :peukku.

Niin, ja lauantaina olis tarkoitus kaydä katsomassa kumpaakin...
 
Vs: Galant STW 2.5 V6 Gti:t?

Hyvältähän noi näyttää molemmat. Toi punainen väri mun mielestä käy farkkugalanttiin kun nenä päähän... :) Eikä tuo toinenkaan ole pöllömpi vaihtoehto. Melko samoja mittarilukemia näyttäis olevan, eikä ne kyllä tunnu missään näissä autoissa.

Jakohihnan vaihdot kannattaa kysellä että millon on vaihdettu, ja automaattilaatikon öljyn väri ja haju katsoa. Pitäisi olla kirkkaan punaista eikä haista ainakaan palaneelle. Sama tietysti moottoriöljyn kanssa, öljyn väri kertoo paljon moottorin kunnosta...

Jos kone naputtaa kylmänä, se kertoo EHKÄ siitä, että öljynvaihtoväli on ollut hieman pitkä tai kone muuten heikommalla huollolla. Nostajathan niissä koneissa tukkeentuu jos samoja öljyjä pyörittää kovinkin pitkään... Mut niitäkin saa uusia kaupasta :)

Pahimpia ruostepaikkoja taitaa olla takapyörän kaaret. Eikä niitä kannata säikähtää jos pientä kukkaa näkyy, ne on suht helppo korjata pois poikkeen ja taas mennään... Muuten ei nuo galantit, varsinkaan farmarit, ole mitään pahoja märkimään.

Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota noihin normaaleihin asioihin, eli kolahdukset kuopissa, ohjauksen puoltaminen (tyhjempi rengas toisella puolella, joku väljä nivel etc) ja automaattilaatikon toimintaan. Sikälimikäli kun noissa autoissa on Invecs-II automaattilaatikko, se on oppiva, ja kertoo helposti minkälaisella kuljettajalla auto on ollut. Jos laatikko vedättää vaihteita pitkälle ennen vaihtoa ja hissukseen ajellessa vaihtaminen on "vaivalloista", on auto saanut kenkää. Se ei välttämättä ole paha asia, laatikon oppimisen voi nollata käyttämällä akun kenkiä irti ja sitten vaan itse opettamaan kunnon tavoille :)


Eli kaiken kaikkiaan noi on hyviä ja luotettavia autoja. V6 vetää mukavasti eikä vie ihan järkyttävän paljon polttoainettakaan.

Ja jos nyt ostat jomman kumman (tai vaikket ostakaan), niin keskiviikkona 8. päivä kuluvaa kuuta siilinjärven shellille klo 19. Siellä pidetään kahvittelut, terve tuloa jutustelemaan mukavia!
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Itse kyllä kahtelisin pienemmillä kilometreillä olevia kun niitäkin kerran on tarjolla ihan mukavasti. Ja jos ihan työmatkoja varten tulossa niin vaikka se 2litrainen.

Ekan linkin yksilöstä tullut jostain syystä eu-kilpinen, historiaa voipi kysellä.. väri on kyllä nätti minunkin silmään!
Toisessa ei ole lainkaan ilmastointia.

Nii, ja mitään GTi mallejahan ei näistä Galanteista oikeasti ole, noiden myyjät ovat itse keksineet..

edt: muutin otsikkoa
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

tästä aiheesta on nyt useempiakin topicceja ;D

6km työmatka-ajoon saa kyllä taloudellisempaakin peliä kun tuommosen, noissa on kaikissa invecs ykkönen automaattina, joka on myös oppiva...Ei varmaan kulutus paljon kympistä poikkea tommosilla matkoilla, voi mennä enemmänkin.

Koneet noissa ainakin on ihan kestävää kamaa, ei nyt mitään erityisen GTi tollakaan koneella mutta ihan kiva peruskäytössä. Noilla hinnoilla sitä ruostettakin voi olla, ja oon kyllä nähny ihan kivan ruskeita farkkujakin pohjastaan....
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Kiitos kaikille tähän asti vastaamaan vaivautuneille :). Suurin pelko tässä itsellä on juurikin tuota automaattilaatikkoa kohtaan, tai siis sen hajoamista :eek:. Tossa sinisessä vehkeessä laatikko on kuulemma entisen omistajan toimesta rempattu. Sinisessä kuulemma on myös "pientä alkavaa ruostetta" juurikin tuolla takakaarissa. Tarkempia tietoja tietty saan noista autoista ja niiden todellisesta kunnosta sitten lauantaina kun käyn autoja katsomassa. Kulutus tässä nyt on vähän sivuseikka, kun ei nuo talon kumpainenkaan tämän hetkinen auto kulje kaupungissa mitenkään ajaen alle 15L/100km. Ja eikös se niin ole, että kaikki alle kympin on pois mukavuudesta... ;). Ja (ikävä) kyllä se käyttöpeli olisi noista kahdesta melkein löydyttävä, ajattelin meinaan "sijoittaa" tähän kakkoskäyttikseen/ perheen kolmanteen autoon maksimissaan sen 4 K€.
Mutta siis, jos vielä olis jollain jotain kerrottavaa, antakaa vaan tulla. Minä kuuntelen kiitollisena :peukku.

Oiskos täällä ketään paikkakuntalaista, siis Kuopiolaista asiantuntijaa joka voisi jopa käydä autoa katsomassa ennen minua... :eek:?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Tseiaar sanoi
Oiskos täällä ketään paikkakuntalaista, siis Kuopiolaista asiantuntijaa joka voisi jopa käydä autoa katsomassa ennen minua... :eek:?

asiantuntijasta en tiedä, mut voin toki käydä vilkaisemassa huomenna jos vain suinkin ehdin. :)
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Tuota punaista varmaan kannattaa käydä katsomassa, ymmärtääkseni tuo on klubilaisen entinen kulkine. andyman, kommentoi ihmeessä lisää, jos olen oikeassa :)
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Jos olet täällä jo kaikki gallu-ketjut lukenut, niin ihan varmasti niillä tiedoilla pärjäät, aiheesta on niin moneen kertaan täällä jauhettu ;D

Piti nyt ihan näin naisena tulla kommentoimaan, että tuosta jälkimmäisestä ei kyllä saa mun silmillä mitenkään Sinistä ::) Siinä pistää muutenkin jokin silmään, joko on huonoja kuvia ja tulee ihme heijastumia tai sit on huono maalipinta. Mun miälestä se on vihreä. Tää olis niinku sininen: http://www.nettiauto.com/2011685

Reilusti yli 100tkm galulla ajaneena en voi kuin suositella 8) Ja annan ääneni tuolle viininpunaiselle, jos näistä pitäis livenä näkemättä valita :peukku
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Edellä mainittujen tarkistuskohteiden lisäksi kannattaa katsoa, että onko kuorman mukaan säätyvät takaiskarit=nivomaatit vuotaneet. Niiden hintalappu on noin 500 € kipale ja ainakin voit sitten keskustella hinnasta tai korjauksesta, jos vuotoa löytyy.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Itsekkin olen kokenut rakkautta ensisilmäyksellä juurikin tuota punaista yksilöä kohtaan ;D. Joten, jos "nostokurki" kerkeät autoa käydä katsomassa, vieraile juurikin tuon punaisen yksilön luona ;). Ja jos se todellakin on jonkun Clubilaisen vanha, kuulisin mielelläni häneltäkin asiasta lisää. Ja vielä, se täytyy kyllä todeta että teillä on täällä todella hyvä yhteishenki ja fiilis :peukku, kaikilla merkkifoorumeilla ei aina näin ole :mad:. Tulee vieläkin palavampi halu ostaa se Mitsu :driver.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

mitenkään halveksumatta galanttia,itellänihän samalainen niin kiinniitäisin todellakin huomota siihen että kori olisi vähintäänkin joskus kotelosuojattu tai mielellään koko kori suojattu,koska yllättävän arka ruostumaan esim sisälokareiden alta kotelo rakenteet myös koko pohja levy erityisesti perästä herkkä ruskettumaan.kannattaa satsata suojaukseen/ruosteítten poistoon koska antaa reilusti myyntiarvoa,kyseiset autothan on suht haluttuja/kalliita ikäisekseen.
autona muuten ajettavuudeltaan,näöltään hipoo täydellisyyttä.vähän vikoja sekä erittäin toiminta varma.siksi mullakin on sellainen,kokolailla täydellisesti kori läpikäytynä.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Skydiver sanoi
Edellä mainittujen tarkistuskohteiden lisäksi kannattaa katsoa, että onko kuorman mukaan säätyvät takaiskarit=nivomaatit vuotaneet. Niiden hintalappu on noin 500 € kipale ja ainakin voit sitten keskustella hinnasta tai korjauksesta, jos vuotoa löytyy.

Kävin katsomassa sitä viininpunaista galanttia. Sanoisin että hintaansa nähden vallan oiva peli.

Nivomaatit ei olleet vuotaneet takana, mutta perä oli melko matalalla... "Iskarit" oli kyllä sellaiset ranteen vahvuiset (todnäk juurikin nivot = kuorman mukaan säätyvät), eli en usko että madalluksestakaan on kyse. Tosin, kun koitin käsin nostaa perää, se nousi ja jäi ylemmäksi, eli: luulisin että autolla on roudattu äskettäin jotain painavampaa (tai lauma mustalaisia on käynyt koeajolla) ja siksi takapää oli niin alhaalla.

Tseiaar sanoi
Itsekkin olen kokenut rakkautta ensisilmäyksellä juurikin tuota punaista yksilöä kohtaan ;D. Joten, jos "nostokurki" kerkeät autoa käydä katsomassa, vieraile juurikin tuon punaisen yksilön luona ;). Ja jos se todellakin on jonkun Clubilaisen vanha, kuulisin mielelläni häneltäkin asiasta lisää. Ja vielä, se täytyy kyllä todeta että teillä on täällä todella hyvä yhteishenki ja fiilis :peukku, kaikilla merkkifoorumeilla ei aina näin ole :mad:. Tulee vieläkin palavampi halu ostaa se Mitsu :driver.

Takakaarissa on oikeastaan ainut varsinainen miinus... Kuskin puoli oli kesinyt hieman enemmän. Reikiä en kuitenkaan nähnyt, eli kyseessä voi hyvinkin olla pintaruoste jonka kun jaksaa raapia huolellisesti pois niin no problem :)

Auton sisusta oli todella hyvässä kunnossa, ja näyttipä siellä joku cd-soitinkin olevan :D

Käyntiääntä en päässyt kuuntelemaan enkä öljyjä katsomaan koeajosta puhumattakaan, kun ei ollut kauppias itse paikalla enkä kehdannut ruveta soittelemaan laiskuuttani ;) mut käy ihmeessä koeajolla, uskoisin että ilman sen suurempia yllätyksiä sekin sujuu. Yleiskunto autossa oli todella siisti, en itse epäilisi ostaa kyseistä pirssiä mikäli vaan takapää nousee normaalikorkeudelle koeajon aikana. Ja kun mainitset asiasta myyjälle, niin eiköhän se katsota hinnassakin... :)

Sinivihreää yksilöä en löytänyt vaikka puoli tuntia etsin. Myyjä on luultavasti joku yksityinen jolla auto on tallissa, koska alueella ei ole ainuttakaan autoliikettä. Hieman hämärältä vaikuttaa.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Juu täytyy myöntää että ikäisekseen säilyttää hyvin hintansa Galantti. Omankin sedan GDI:n hinta pysynyt Delta-auton silmissä viimeiset 2 vuotta samana ;D. Juuri tuli mainoslehtinen kotia, että huippuhyvitys Galantistani vaihdossa uuteen Kia Magentikseen. Väliraha 13000€ alkaen malliin eli Galantista hyvittävät lopulle 13000€. Ei huonosti liki 9 vuotta vanhasta ja 228 tkm ajetusta autosta. :peukku
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Ensinnäkin, kiitos ja kumarrus "nostokurki" :palvo :kuningas. Loistava palvelu täällä :peukku. Soitin just äsken myyjälle, ja sovin koeajosta huomiselle aamupäivälle. Auton myynti-ilmoituksessa mainitaan että autossa olisi alustasarja, vai olisiko pelkät madallusjouset, voisiko tuo kuitenkin vaikuttaa perän korkeuteen/ mataluuteen... ???? Hitto, olo on kun pikkupojalla joulun alla, jännittää ;D! Ainoa takaisku tuli tänään kun menin pankista kyselemään rahojeni perään, niin saankin ne ulos vasta viikon päästä perjantaina :seina. Pitäs vissiin kaikki ne vähätkin rahat pitää sukan varressa patjan alla ;). No, jospa se auto mua siellä vielä viikon jaksas odottaa jos sen hyväksi totean.
"nostokurki", kahvi+pulla tai olut mun piikkiin jos joskus livenä kohdataan :).
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Tseiaar sanoi
Ensinnäkin, kiitos ja kumarrus "nostokurki" :palvo :kuningas. Loistava palvelu täällä :peukku. Soitin just äsken myyjälle, ja sovin koeajosta huomiselle aamupäivälle. Auton myynti-ilmoituksessa mainitaan että autossa olisi alustasarja, vai olisiko pelkät madallusjouset, voisiko tuo kuitenkin vaikuttaa perän korkeuteen/ mataluuteen... ???? Hitto, olo on kun pikkupojalla joulun alla, jännittää ;D! Ainoa takaisku tuli tänään kun menin pankista kyselemään rahojeni perään, niin saankin ne ulos vasta viikon päästä perjantaina :seina. Pitäs vissiin kaikki ne vähätkin rahat pitää sukan varressa patjan alla ;). No, jospa se auto mua siellä vielä viikon jaksas odottaa jos sen hyväksi totean.
"nostokurki", kahvi+pulla tai olut mun piikkiin jos joskus livenä kohdataan :).

Eipä kestä, mukavahan se on saattaa hyviä autoja liikkeistä hyvään kotiin :) tulehan keskiviikkona miitissä käymään, niin turistaan lisää!
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Tuosta viininpunaisesta osaankin kertoa varmaan parhaiten.. :)
Hiljattain vaihdettu siihen:etujarrulevyt(brembo),takajarrulevyt,sisemmät raidepäät,yksi jarruputki,hydrauliset nostajat,jakohihna+kiristysrullat+vesipumppu,automaatin öljyt+suod.,molemmat etupyörän laakerit yms.tuossa jotain mitä tulee äkkiseltään mieleen..
Gallu ollut minua ennen vain yhdellä omistajalla ja mulla n.150tkm.asti..
Miinukset:eek:ikea taka nivo,vasen etunurkka kolkattaa(ei löytynyt katsastuksessa väljää ilmeisesti taempi etutukivarsi),vas.ajovalon kork.säätö ei toimi ja sitten ne takakaaret.Eli ei mitään mitä ei tämänikäisessä jo odottaisi olevan edessä..Jos haluat lisätietoja niin ota yv:llä yhteyttä.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

No niin, nyt se sitten seisoo tuossa pihassa 8) ;D :driver :peukku :kuningas. Auto tosiaan vaikutti ihan pätevältä, ja just nuo "andyman"in kertomat kohdat olivatkin ainoita miinuksia. Ajokokemusta on nyt n. 120 km:n matkalta, ja hymyssä suin tota matkaa sai taittaa :). Moottorissa on puhtia juuri sopivasti että ajaminen on helppoa. Nyt vaan rauhassa autoon tutustumaan, ja teitä piinaavilla kysymyksillä jatkossa vaivaamaan ::). Vähän meluisalta (lähinnä rengasmelu), jos nyt noin voi sanoa, tuo tosin monen jenkkien kanssa vietettyjen vuosien jälkeen kuullostaa, mut ei niin etteikö sitä kestäisi :peukku. Kiitos kaikille auton hankintaan osallistuneille, ja "andyman"ia tulen varmaan tässä lähiaikoina lähestymään yv:llä.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Kun korjaat ne pienet ruostevauriot, niin teetä sen jälkeen siihen täydellinen ruoste-esto käsittely (noin 700€), niin pienenee ne alustaäänetkin kummasti. Nimimerkillä kokemusta asiasta :peukku
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Onnea uudelle hankinnalle, tosiaan joo pohjan ja koteloitten täydellinen läpikäynti (onko jenkkimiehellä näistä sitten kokemusta, en tiiä :D ) ja "kovaa ajoa". Melussa tuo on kyllä ihan omaa luokkaansa :D:D Ootas ku saadaan nastat alle näihin galluihin. :seina

Tosiaan se tuntuu aika herkältä peliltä, ku se kaasun välitys on toteutettu sillä tavoin että se läppä aukeaa aika herkästi joten mikäli vaan vaihde on oikee niin eipä tarttis kaasun olla edes pohjassa jotta se menee hyvin. :D
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Löytyi eilen muuten sattumalta se vihertäväkin galantti... Ei se näyttänyt luonnossakaan niin hyvältä kun toi minkä ostit. :peukku
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

nostokurki sanoi
Löytyi eilen muuten sattumalta se vihertäväkin galantti... Ei se näyttänyt luonnossakaan niin hyvältä kun toi minkä ostit. :peukku

Hyvä hyvä, siis että ostin ton paremman näkösen ;D. Tuolla muuten joitain kuvatuksia -> http://s284.photobucket.com/albums/ll8/Tseiaar_photos/Mitsubishi%20Galant/
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

mystinengalant sanoi
Onnea uudelle hankinnalle, tosiaan joo pohjan ja koteloitten täydellinen läpikäynti (onko jenkkimiehellä näistä sitten kokemusta, en tiiä :D )

No tota tota, eipä tuo hitsipilli ihan tuntemattomaksi ole noiden jenkkien kanssa jäänyt ;) :seina, joten ei tässä varmaan kovin pahoja ruosteita niihin verrattuna ole ::).
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

Tseiaar sanoi
No tota tota, eipä tuo hitsipilli ihan tuntemattomaksi ole noiden jenkkien kanssa jäänyt ;) :seina, joten ei tässä varmaan kovin pahoja ruosteita niihin verrattuna ole ::).

No sittenhän mitsu on ihan sopiva peli :peukku :D

Siistin näkönen kaveri, entinen omistaja pitänyt varmaan ihan hienosti kun en jaksa uskoa että liikkeet hirveesti jaksaa meikata ton hintaluokan ajokkeja.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6?

mystinengalant sanoi
No sittenhän mitsu on ihan sopiva peli :peukku :D

Siistin näkönen kaveri, entinen omistaja pitänyt varmaan ihan hienosti kun en jaksa uskoa että liikkeet hirveesti jaksaa meikata ton hintaluokan ajokkeja.

Joo, ei oltu tätä yksilöä paljoa meikkailtu myyntiä varten :). Vaati kyllä kunnon liuotinpesun ulkokuoreen että saatiin puhtaaksi. Tänään pesin sit etupenkit Auto Glymin sisustanpesuaineella, kahdesta penkistä lähti lähes 10L mustaa paskasta vettä ::). No, raikastupahan aika paljon sisustan ilme, ja tuoksu ;D.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Huh. Tuliko sieltä 10 L mustavärinen paskavettä penkistä.Onhan se paljon. :p
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

No niin, toinenkin keltanokka avautuu tässä ketjussa kun ko. kulkine tuli alle pari viikkoa takaperin.

Eli ensimmäinen mitsu ja galant on nyt alla, farmarina ja automaatilla 2.5 V6, 185 tkm verran nähnyt maailmaa. Kilometrit ei juuri ajossa tunnu ja yleisilme suhteellisen siisti.

Ei mitään varsinaista juonta oo tässä jutussa kunhan hiukan tarinoin vain. Jotain omia huomioita autosta, puhun nyt omasta yksilöstäni vaikkakin sen verran tätä palstaa jo selaillut että voidaan suurin osa mieltää tämän mallisarjan ominaisuuksiksi.

Kovin vaikuttaa maalipinta alttiilta kiveniskuille etupää saanut yhden jos toisenkin tuta.... jos vaikka keväällä maalauttas etupään yli.

Takana on nivomatit, aika paljon ristiriitaista kommenttia niistä lukenut, vaikuttavat kuitenkin ihan toimivilta ja ovat vielä tiiviit. Näkyy olevan myynnissä nivomalleihin omat madallus jouset 35 / 15, eli ilmeisesti tuo takapää kestää tuon verran madallusta ilman että nivojen toiminta häiriintyy. Jos jollakin on kokemusta nivojen kanssa madaltamisesta niin käytännön mielipiteitä kehiin lähinna miten madallus käytännössä toteutui? laskiko takapää yhtään

Automaatti yllättti toiminnallaan kun ei aikaisempaa kokemusta japanin automaateista ollut. Sen verran kuitenkin oon huomannut omaa skitsoiluani, että kun amerikkalaisiin automaatteihin tottuneina sitä analysoi kokoajan ton mitsun laatikon toimintaa kun vaihdot siinä tuntuvat selvästi terävempinä. Helpompi ois antaa mennä vaan mutta minkä luonteelleen voi...... :seina

Kerran sain vaihdekepin jäämään N / D väliin näytti molempia mutta ei vetoa päällä, onkohan tuossa kepin tyvessä joku jousikuormitus tai asento tunnistin kun tuntuu että helpolla saa kepin heilahtamaan D => N

Kello toimii ja ei toimi, takakaarissa normaalit ruosteet, toinen puoli vaatii pikku täpin hitsillä, ohjaus akselin tyvessä tulipellissä ilmeisesti joku kumi joka hieman ääntelee rattia käännettäessä.

Sisältä ja ajoltaan yllättävän hondamainen, niistä kokemuksia useammastakin, sisältä laadukkaan oloinen ja automaatti ilmastointi on erittäin mukava käytössä. Lämpöä tuntuu piisaavan ja lasit pysyy auki, toisin kun hondissa.

Cruisen käyttö hakkaa jollain tapaa jenkit luontevuudellaan vaikkakin en oikein ymmärrä miksi pitää ennen painaa erillinen nappi pohjaan, mutta viiksi on mun mielestä erittäin näppärä ja onnistunut.

Oviverhoilun kangasosassa kapealta osalta kuskin puolelta kulahtanut kankaasta kuosit pois.... no vanha ei oo uus, täytyy ideoida siihen joku fiksaus muiden paikkojen ohella.

Sisämelu on melkoinen ainakin nastoilla....

Taitaa purkuosien metästys olla aika lailla työlästä.... ei oo tullut juurikaan vastaan purkuautoja. Muutamia osia kun kaipais. Vai mistä ootte hankkinut osia?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Nimim. Revelle oli tarjottu ainakin yhtä yksilöä varaosa-autoksi.


Tosiaan vanhempiin mitsuihin verrattuna nämä on yllättävän paskasti maalattuja. Ei voimitään, hyvää kyseisessä malliversiossa on oikeastaan enää tuo ulkonäkö ja farmarin kuljetuskapasiteetti :p

Kannattaa vaihtaa ne automaatin öljyt jos ne vaihdot häiritsee, ei tee pahaa. Laatikot ovat uudemmassa ja vanhemmassa mallissa oppivia, joten sekin vaikuttaa siihen tökkivyyteen. Ja onhan ne vaihdot toki terävämpiä kun jossain jenkeissä. ;D

Onko kyseessä mikä versio ? 97-99 vai 99->
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

:eek:fftopic kimitsun kommenttiin sen verran: Meillä kun on toisena autona edellisen korimallin Honda Accord (ei siis tämä juuri ilmestynyt malli), niin mielestäni kyseisellä Accordilla ja Galantilla ole muuta yhteistä kuin laadukas sisusta eli ei helise ja ei ole yhtä halvan ja muovisen oloinen kuin monilla muilla samanhintaluokan ja ikäluokan autoilla. Ajoltaan mielestäni aika erilainen kuin Honda. Väitän, että Galantin ohjaus vetelee vähemmän. Jousitus mukavuudessa Galantti parempi. Kuivalla mutka asfaltti baanalla Hondalla on taas huomattavasti nautinnollisempi päästellä, mutta suuntavakavuus suoralla ja urasella tiellä taas Galantissa on parempi. Ohjauksen keskittäminen ja tunto on kuitenkin kummassakin yhtä hyvä. Melusta on vaikea tehdä eroa, kun oma Galantti ei ole enää äänieristykseltään ihan vakio ja renkaat erikokoiset. Tämänhetkinen tilanne on se, että Galantti saattaapi olla jopa hiukka hiljaisempi. Galantti on kyllä nopeammin lämpeävä, mutta syynä on se, että tuo meidän Honda on dieseli, mutta kyllä Hondassakin pysyy ikkunat auki.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kimitsu sanoi
Takana on nivomatit, aika paljon ristiriitaista kommenttia niistä lukenut, vaikuttavat kuitenkin ihan toimivilta ja ovat vielä tiiviit. Näkyy olevan myynnissä nivomalleihin omat madallus jouset 35 / 15, eli ilmeisesti tuo takapää kestää tuon verran madallusta ilman että nivojen toiminta häiriintyy. Jos jollakin on kokemusta nivojen kanssa madaltamisesta niin käytännön mielipiteitä kehiin lähinna miten madallus käytännössä toteutui? laskiko takapää yhtään

Automaatti yllättti toiminnallaan kun ei aikaisempaa kokemusta japanin automaateista ollut. Sen verran kuitenkin oon huomannut omaa skitsoiluani, että kun amerikkalaisiin automaatteihin tottuneina sitä analysoi kokoajan ton mitsun laatikon toimintaa kun vaihdot siinä tuntuvat selvästi terävempinä. Helpompi ois antaa mennä vaan mutta minkä luonteelleen voi...... :seina

...

Cruisen käyttö hakkaa jollain tapaa jenkit luontevuudellaan vaikkakin en oikein ymmärrä miksi pitää ennen painaa erillinen nappi pohjaan, mutta viiksi on mun mielestä erittäin näppärä ja onnistunut.

...

Sisämelu on melkoinen ainakin nastoilla....

...

Vai mistä ootte hankkinut osia?
Onnittelut hankinnasta! :peukku

Otan kiinni pariin yllä olevaan kohtaan:
Nivojen kanssa madaltaminen onnistuu. Olen sen omaani tehnyt ja todennut, että takapää tippuu luvatun verran. Toiminta ei omasta mielestä ainakaan häiriintynyt, mutta auton käyttäytyminen kyllä parani ja meno on jämäkämpää.

Automaatti on varmasti moniin jenkkeihin verrattuna terävämpi eikä sitä varmasti jenkkityyliseksi saa mitenkään, mutta öljynvaihtoväliä kannattaa kunnioittaa, jolloin toiminta on varmasti siedettävää. Momentinmuunnin on laatikon herkkä kohta ja ajan kanssa erottuu ne laatikot, joilla on tehty nopeita revityksiä niistä, joilla on ajeltu vähän nätimmin. Akselilla on tiheä hammastus, joka otta ajan kanssa itseensä, jos ajotapa on jatkuvaa repimistä.

Tuota erillistä vakionopeuskytkintä on ihmetellyt moni muukin ja onhan se kieltämättä hiukan poikkeava ratkaisu. Mutta kuten sanoit, viiksen toiminta ja koko systeemin toiminta on onnistunut.

Sisämelu on ikuisuusasia, johon onneksi voi vaikuttaa renkailla ja äänieristyksellä. Omassa on Michelinin X-Ice Northit alla ja niiden kanssa ei voi valittaa rengasmelusta, vaikka äänieristystä en ole vielä edes parantanut.

Käytettyjä osia on kyllä hiukan vaikeampi löytää kuin monilla muilla merkeillä/malleilla, mutta kyllä niitä onneksi on tarjolla. Täältä kannattaa tsekata ja laitella ilmoitusta vain kehiin, sillä monesti osia on kyllä saatavilla, mutta moni ei niistä erikseen huutele, ellei joku satu kysymään. Ja onneksi osia löytyy uutena kohtuuhintaan varaosaliikkeissä ja välillä on käynyt jopa niin, että merkkiliikkeestä saa halvimmalla.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

jep, eli mallisarja on tuo 97-99. Onko näissäkin siis oppivaa laatikkoa? jostain ymmärsin että tulis vasta 99=> ja mistä sen saa selville jos on oppivaa mallia? valmistenumero ei ilmeisesti tarkemmin tyypitä vaihteistoa.....

Vertaus hondaan tuli pelkästään omien fiilisten pohjalta, kun ekan kerran istahdin Mitsuun niin jollain tapaa sama HYVÄ hondamainen tunnetila valtas mielen, vertailupohjana mulla cb accord eli tuo vanhempi 90-93 niihin olin aikoinani tykästynyt.

Laatikon öljyjen vaihto on listalla.. jos vaikka ensi tilistä... samoin kun kirkkaat vilkut. Ja muuta pientä siistimistä nyt kun sai autotallinkin siivottua niin että sinne mahtuu auto.

Sen verran rupes heti uuden auton saatua lapsettamaan että pakko oli ottaa merkit pois takaluukusta ja laittaa hyllyssä lojunut pakoputkenpää paikalleen ;D henkisesti ainakin +10hv ;D taas lisää.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Oikeastaan mitsun kaikki automaatit on ollu hyvin kauan oppivia, kyllä tuo invecs 1 mikä autossasi on, on myös oppiva. Siitä puuttuu vaan se tiptronic puoli mikä olis 99 -> automaatissa. En tiedä sitten kuinka oppiva tuo eka versio on. Eron huomaa mm siitä että keppi ei liiku sivulle....

Sisämeluun joo voit vaikuttaa rengasvalinnalla, sekä sitten sillä että vedet ovet ja lattian bitumilla. :D
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

No olen kyllä aika rauhallinen kuljettaja eli eipä sen paljoa tarvi minulta oppia mitään ;) Sen verran olen huomannut nyt kun on ollut hiukan kylmempiä kelejä, niin jos samantien kylmällä vaihteistolla hurauttaa pikatielle niin ensimmäinen vaihto 3=>D tuntuu melko terävänä. Tätä en lämpimämmillä keleillä huomannut. No täytyy katsoa miten öljynvaihto muuttaa vaihteiston käyttäytymistä.

Ja kysellääs lisää tyhmiä. Onko automaatti ilmastoinnin taustavalo ( siis se joka säätyy mittarivalaistuksen mukana ) toteutettu tavan satias polttimoilla, eli ovat vaihdettavissa? sekä kuuluuko etu- ja taka sumuvalokatkaisjoissa palaa joku huomiovalo myös silloin kun valot eivät ole päällä?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

En ole varma millaset polttimot on, mutta ovat niitä vaihdelleet ja joku viisaampi voi kertoa enemmän.
Tässä kuitenkin nostokurjen purku kuvat.. Joista luulisi olevan apua.
http://nostokurki.1g.fi/kuvat/Legnum%20VR-4/keskikonsolin%20purku/
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kimitsu sanoi
Ja kysellääs lisää tyhmiä. Onko automaatti ilmastoinnin taustavalo ( siis se joka säätyy mittarivalaistuksen mukana ) toteutettu tavan satias polttimoilla, eli ovat vaihdettavissa? sekä kuuluuko etu- ja taka sumuvalokatkaisjoissa palaa joku huomiovalo myös silloin kun valot eivät ole päällä?

Minullahan ei Galantissa pala valot ainakaan näissä napeissa: takalasin lämmitin, ilmastointi, sisäilmankierto, sumuvalot, hätävilkku.. Herää kysymys, pitäisikö?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kyllä noissa keskikonsolin (auto ac) ja sumuvalojen napeissa on kaikissa taustavalo.

EDT: Ne autot missä on ajovaloautomatiikka, niin voipi vaatia että valot pitää kääntää päälle jotta nuo palaa..
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kimitsu sanoi
Ja kysellääs lisää tyhmiä. Onko automaatti ilmastoinnin taustavalo ( siis se joka säätyy mittarivalaistuksen mukana ) toteutettu tavan satias polttimoilla, eli ovat vaihdettavissa?


On ja ei. Ihan normi polttimot siellä on, mutta kanta on aika erikoinen... Motonetin vastaavan näköinen ja kokoinen ei käy. Itse väkersin ledivalot sinne tilalle... Kannattaa huomata ettei sinne sitten tule 12v, vaan himmennyksen kanssa tulee luokkaa 7~8 volttia ja ilman himmennystäkin alle 10 (siis kun mitoittaa etuvastusta). Jos sinne laittaa 12v polttimot niin on aika himmeät.

Mut vaihdettavissa on, eikä ole tosiaan mikään paha homma :)
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

zanshin sanoi
Minullahan ei Galantissa pala valot ainakaan näissä napeissa: takalasin lämmitin, ilmastointi, sisäilmankierto, sumuvalot, hätävilkku.. Herää kysymys, pitäisikö?
Juu kyllä noissa napeissa valo palaa "yövaloasennossa" ja sumari napeissa palaa "päivävaloasennossakin". Mutta minulla heräsi kysymys, että onko Galantissa hanskalokeron valoa? Ja jos on, niin missä se sijaitsee? Vaikka auto ollu itselle uudesta asti, niin nyt kun pimeässä hain rompetta sieltä, niin huomasin että pimeää oli. Ei ole tullu ajateltua, että onko siellä kentien joskus joku tuikku ollu. ;D
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

MitsuMi sanoi
Juu kyllä noissa napeissa valo palaa "yövaloasennossa" ja sumari napeissa palaa "päivävaloasennossakin". Mutta minulla heräsi kysymys, että onko Galantissa hanskalokeron valoa? Ja jos on, niin missä se sijaitsee? Vaikka auto ollu itselle uudesta asti, niin nyt kun pimeässä hain rompetta sieltä, niin huomasin että pimeää oli. Ei ole tullu ajateltua, että onko siellä kentien joskus joku tuikku ollu. ;D
Kyllähän siellä valo on. Eikös se ole siinä lukon tietämillä.. En nyt mene Ea Galanteista 100% varmuudella sanomaan lampunsijaintia, kun ei ole vielä tarvinnut vaihtaa ;)
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Ok täytyy jossain välissä perehtyä hiukan noihin katkaisijoiden ja ilmastoinnin näytön valoihin ja kelloon. Välillä huomaa käynnistettäessä että ilmastoinnin näytön oikea puoli herää hiukan hitaammin siis juurikin tuon valaistuksen osalta, ei siis näytön.

Ja sitten lisää oireita..... Käynyt nyt muutaman kerran ajossa niin että moottorivalo on syttynyt pieneksi hetkeksi palamaan mittaristoon ~30sek. Syttynyt aina hetken ajoon lähdön jälkeen. Kuitenkaan mitään ei ainakaan perstuntumalta ole käytöksessä havainnut. Kaikki tuntunut olevan ok.

Jostain täältä bongasin viestiketjun jossa oli jotain mainintaa valosta, välttämättä ei ole mitään hälyyttävää. Ilmankosteutta on ollut havaittavissa näinä kertoina kun valo on syttynyt, voisko olla osasyynä. Vai voiko tuo valo ilmentää jotain hetkittäisiä sytytyspuolen häiriöitä (kosteutta). Auto oli kuitenkin seissyt jonkun aikaa ulkosalla (kuukausia) ennen mulle kulkeutumista. Ja täällä päin on kyllä vodaa puskenut, kun Esterin sieltä....

Itse oon nyt muutaman viikon ajellut, ja kerran viikkoon tuo moottorivalo on suuriinpiirtein välähtänyt.

Autoon tehtiin 180tkm huolto ennen mulle luovutusta, voiko olla "vikamuistiin" jäänyt jotain joka aiheuttas juuri tuota?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Jatketaas tarinaa, moottorivalo viettänyt hiljaiseloa pidemmän aikaa, ei ole siis syttynyt sitten viimekerran ;)

No mutta tyhmän kysymyksen sain päähäni.... Koittakaa kestää


Mistä tiedän onko autossani etuistuimissa sivutörmäystyynyt........ ????? Ikää autolla pian 12v niin ei tuohon aikaan kuitenkaan olleet niin yleisiä kuin nyt. Käyttöohjekirjassa on maininta että sellaisiakin ko autoissa on ollut. Ei vaan tuo kieli taivu niin hyvin että osaisin suomentaa onko allekirjoittaneen yksilössä myös nuo. Penkkien pieluksissa on kyllä SRS airbag lätkät, mutta olettaisin että nuo ovat kojelaudan bagien varoituslätkät, eikös sivutyynyt kulje eri nimellä.

Nopeassa analyysissa (pehmusteiden puristelu) en tuntenut pieluksen sisällä mitään ellei ole niin että on penkin rungon sisällä kokonaan tuo tyynyjärjestelmä.

Kiitoksia etukäteen vastauksista.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kimitsu sanoi
Jatketaas tarinaa, moottorivalo viettänyt hiljaiseloa pidemmän aikaa, ei ole siis syttynyt sitten viimekerran ;)

No mutta tyhmän kysymyksen sain päähäni.... Koittakaa kestää


Mistä tiedän onko autossani etuistuimissa sivutörmäystyynyt........ ????? Ikää autolla pian 12v niin ei tuohon aikaan kuitenkaan olleet niin yleisiä kuin nyt. Käyttöohjekirjassa on maininta että sellaisiakin ko autoissa on ollut. Ei vaan tuo kieli taivu niin hyvin että osaisin suomentaa onko allekirjoittaneen yksilössä myös nuo. Penkkien pieluksissa on kyllä SRS airbag lätkät, mutta olettaisin että nuo ovat kojelaudan bagien varoituslätkät, eikös sivutyynyt kulje eri nimellä.

Nopeassa analyysissa (pehmusteiden puristelu) en tuntenut pieluksen sisällä mitään ellei ole niin että on penkin rungon sisällä kokonaan tuo tyynyjärjestelmä.

Kiitoksia etukäteen vastauksista.
Kyllä siinä ne sivubagit ovat. Ainakin tehtaalta lähtiessä ovat olleet ellei joku kätevä TI-mies ole niitä poistanut. EA Galanttia muistaakseni markkinoitiin vuonna 97, kun tuli markkinoille ensimmäisenä japanilaisena autona jossa sivubagit vakiona kaikissa malleissa.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

HuBu sanoi
Kyllähän siellä valo on. Eikös se ole siinä lukon tietämillä.. En nyt mene Ea Galanteista 100% varmuudella sanomaan lampunsijaintia, kun ei ole vielä tarvinnut vaihtaa ;)

Lokeron lukon vasemmalla puolella on lamppu näkyvissä, siinä on tumman sininen "kumihuppu" päällä valon värin muuttamiseksi. Mullakin oli lamppu hajonnut, vaihdon ja huomasin, että sehän palaa aina, kun auto on käynnissä (tai jos vaan laittaa valot päälle, eikä kone käy): siinä ei ilmeisesti ole mitään kytkintä (tai sitten se ei toimi?), joka lampun sammuttaisi, kun lokeron kannen iskee kiinni?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

ristor sanoi
Lokeron lukon vasemmalla puolella on lamppu näkyvissä, siinä on tumman sininen "kumihuppu" päällä valon värin muuttamiseksi. Mullakin oli lamppu hajonnut, vaihdon ja huomasin, että sehän palaa aina, kun auto on käynnissä (tai jos vaan laittaa valot päälle, eikä kone käy): siinä ei ilmeisesti ole mitään kytkintä (tai sitten se ei toimi?), joka lampun sammuttaisi, kun lokeron kannen iskee kiinni?
Jep itsekkin olen huomannut saman ominaisuuden.. Varsin hyvin huomaa jos matkustaa pimeeseen aikaan takapenkillä.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Onko kukaan elvyttänyt nahkaista ojauspyörää..... vai liekö olevan aitoa. Hieman musta väri alkaa antanmaan peräksi ja olemus muuttuu ankeammaksi. Mielessä kävi myös ajatus että mitä nahan alla on mahtaako olla joku liima aine ja minkälainen ratin kehän pinta tuon alla on.... voisko olla ihan tavan ruori, jos vaikka ottais nahan pois.
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kimitsu sanoi
Onko kukaan elvyttänyt nahkaista ojauspyörää..... vai liekö olevan aitoa. Hieman musta väri alkaa antanmaan peräksi ja olemus muuttuu ankeammaksi. Mielessä kävi myös ajatus että mitä nahan alla on mahtaako olla joku liima aine ja minkälainen ratin kehän pinta tuon alla on.... voisko olla ihan tavan ruori, jos vaikka ottais nahan pois.

Sitäpä minäkin olen miettinyt, tosin mulla on puu-nahkaratti, ne nahkaosat alkaa kulumaan...
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

Vielä noista keskikonsolin yms, nappien valoista.

Eli joutuuko sen auto ilmastoinnin "boxin" avaamaan että pääsee käsiksi niihin puhalluksen nopeuden säätö ja suunta yms nappeihin mitä siinä on, mulla on kaikki pimeänä paitsi näytön taustavalo.

Entä kuuluuko peilinsäätimen vaaleat osat valaistua pimeässä, vai onko mulla siitäkin polttimo rikki?

Meneekö noihin kaikkien nappien alle ne 2W polttimot jotka painetaan kantaan, vai joutuuko vanhat polttimot juottaa irti että saa uudet (juottamalla) vanhoihin kantoihin?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

dimmmu sanoi
Eli joutuuko sen auto ilmastoinnin "boxin" avaamaan että pääsee käsiksi niihin puhalluksen nopeuden säätö ja suunta yms nappeihin mitä siinä on, mulla on kaikki pimeänä paitsi näytön taustavalo.

Entä kuuluuko peilinsäätimen vaaleat osat valaistua pimeässä, vai onko mulla siitäkin polttimo rikki?
..ihan varmistus että olethan kääntänyt ajovalot oikeasti päälle viiksestä?
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

kapsu sanoi
..ihan varmistus että olethan kääntänyt ajovalot oikeasti päälle viiksestä?

Kyllä, muutenhan nuo etuvalot eivät edes pala, saatika mittariston valot...
 
Vs: Galant STW 2.5 V6

dimmmu sanoi
Kyllä, muutenhan nuo etuvalot eivät edes pala, saatika mittariston valot...
jepjep, varmistin vain.. suomi-galanteissa hieman erilaisia valoautomatiikkaversioita mutta tuontiautoissa käännellään aina.

Noita peilinsäätimiä en enää muista miten menee, joku saa tarkistaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom