Galant vannesarja ??

N

nappula

Guest
Hei kaikille,

Olen tässä katsellut tätä foorumia jo muutaman kuukauden sivusta ja nyt tuli vihdoin jotain asiaakin... :)

Elikkästä ostin Galantin vuotta -00 2.4GDI koneella hopean värisenä. Muuten ihan hyvä, mutta ne vakiot peltikiekot eivät saa enää ensi kesänä alla olla...

Mitkä ET:t passaavat Galanttiin? Hakusessa olisi 17x7,5 tai 18x8 väliltä vanteet. Myyjillä on hyvin ristiriitaisia tietoja sopivuuksista.

-Antti
 
Itseäni kiinnostaisi myös. Alkaa uusien alujen hommaaminen olla ajankohtaista :) Vanhat joutavat talvirenkaille ja metallivanteet talvirenkaiden alta hiiteen.
 
Vs: Galant vannesarja ??

Ensinnäkin morot kaikille! Uusi foorumilainen ja galantin omistaja saapui keskusteluihinne :driver

Elikkä samanlaista asiaa olisi minullakin kuin edellä olevilla herroilla. Tosin tämä olikin vanha triidi, enpä tee toista jos tämä saa tulta alleen.

Elikkä kiekot on orkkikset 15" ja olisi kova halu saada tuota järettömän isoa rengas koteloa täytettyä.

Jos ymmärsin oikein rengas/vanne yhdistelmä 215/45/17 ei kasvattaisi kehämittaa yhtään joten tuo rengaskotelo huutaisi edelleen tyhjyyttään ? oikein vai väärin ? kasvaako renkaan kehä jos leveyttä tulee lisää ? täytyisi saada jokin tolkku tähänkin kun ei tahdo selviytyä.

Mikä rengaskoko olisi siis hyvä ? Kokemuksia ja mielipiteitä kuunnellaan!
 
Vs: Galant vannesarja ??

Ettei ihmisten tarvitsisi vastata moneen kertaan(eikä varmasti jaksakaan), katsoppa tuolta Kori -> Styling osiolta, siellä on muutamakin topikki missä samaa asiaa on pähkäilty.
 
Vs: Galant vannesarja ??

Samalla linjalla MikkoM:n kanssa, 18" tai 19" on seuraavana menossa alle. Nyt alla pyörivät 235/40/17 (et 42 muistaakseni) madalluksen kanssa ja mahtuu vieläkin liian hyvin, eli lisää täytettä olisi saatava... 8)
 
Vs: Galant vannesarja ??

Noh heitetään nyt sitten se toinen vaihtoehto 225/40-18 et:ä en muista ja vanteen leveys on muistaakseni 8" pitää tarkistaa asia. Sopii vieläkin madalluksen kanssa ja jos vielä pudottaa sen 30mm niin mahtuu pyörimään ja sitten sen 60mm niin saattaa olla et joutuu leikkaa takakaarien puskurin puolelta pois semmoisn 5cm matkalta ;D.
 
Vs: Galant vannesarja ??

systeril ja sen miehel oli joskus tommone vm2000 jotai ??? oleva galant...niin siin ois ollu 8*19"et35 ::) muistelisin jotai tällästä.ja alustana oli konin sääd.tolpat ja jotku 40mm madaltavat jouset,sillon oli aika tyylikäs peli :driver ku ei ollu kaaren ja pyörän välis juurikaan rakoa :peukku eikä ees ottanu kiinni mihinkään....
 
Vs: Galant vannesarja ??

No heitämpä tähän väliin, vaikka ei suoran tänne kuulukkaan, että kiinnostaiskos ketään alkuperäiset 17" Galant Sportin aluvanteet? Mulla olis yhdet käytetyt sellaiset, ihan hyväkuntoisen ja ilman renkaita. Tuotatin ne saksasta. Nämä on *hyvin* harvinaiset Suomessa. Jos kiinnostaa, niin voin tyrkkästä kuvan näkyviin. Mä taidan tyytyä itse ajelemaan mun olemassaolevilla 16" pyörillä....
 
Vs: Galant vannesarja ??

veikataan että jommat kummat näistä:
http://www.iki.fi/kapsu/webgallery/mcf_ahvenisto_22_8_2006/pages/DSCN1757.htm
 
Vs: Galant vannesarja ??

ristor, otappa yhteyttä niin tehdään vanteista kaupat. jari.leinonen@lut.fi tai 050-3731865
 
Vs: Galant vannesarja ??

Ne on nimenomaan noi taaimmaisen Galantin vanteet, eli Sportin / Avancen orkkikset. Ja käytetyt, mutta asialliset. Jos mä nyt vielä saisin kuvan napattua, niin tulee näkyviin... :) Oli tässä sellainen härdelliviikonloppu, etten kerinnyt kaivaa niitä kellarista esille ja kuvaamaan...
 
Vs: Galant vannesarja ??

kapsu sanoi
veikataan että jommat kummat näistä:
http://www.iki.fi/kapsu/webgallery/mcf_ahvenisto_22_8_2006/pages/DSCN1757.htm

entäs kun kovin himottais tuollainen etupuskuri. Aivan sama kumpiko noista, kauniita ovat molemmat...
 
Vs: Galant vannesarja ??

http://autodb.fi/uploads/upload/Sportin_vanteet1.JPG
http://autodb.fi/uploads/upload/Sportin_vanteet2.JPG

Kapsu, onko nämä aivan identtiset kuin sulla, vai onko nämä aavistuksen tummemmat, maalattu joskus...? Mutta harvinaiset tuntuu olevan, en ole nähnyt Suomessa muualla, kuin kapsulla (ja nekin kuvassa).
 
Vs: Galant vannesarja ??

Jomppis sanoi
Elikkä kiekot on orkkikset 15" ja olisi kova halu saada tuota järettömän isoa rengas koteloa täytettyä.
rengaskotelot, etenkin edessä, on niin isot että vaikea on täyttää.. vaikka mitä pistäis ja madaltais.
Mutta 18" settiä ja joku -40mm madallus niin kyllä se siitä paremmaksi menee.

Mulla omassa 215/45/17 ja -30mm
 
Takaisin
Ylös Bottom