Noniin, pelkäsin että nyt kannentiiviste sitten petti kun tässä on kohta 4 vuotta buustailtu vakiopahvilla parhaimmillaan 1,5 barin ahdoilla(normisti kyllä 1bar kohdilla), mutta ei sittenkään?
Taustaa: Glykoolia on hävinnyt jo varmaan pari vuotta silleen että paisari menee tyhjäksi, mutta järjestelmässä on silti ollut nestettä tarpeeksi. On lisätty nestettä sillon tällön mutta yleensä paisari on alarajassa kun seuraavalla kerralla tarkistettu. Syylarin korkki ja paisarin korkki+letkut vaihdettu uusiin oem-osiin, ei vaikutusta. Termari myös vaihdettu, ei vaikutusta. Ei ole vaikuttanut ajoon joten enempää en ole tähän paneutunut..eiliseen asti. Koskaan en muista myöskään nähneeni lätäkköä auton alla.
Eilen sitten ajelin töihin ilosena ja nou problem aamulla. Töistä lähdettyä sitten alkoi yhtäkkiä flekti huutamaan kun jouduin pikku ruuhkaan, näissä ei flekti juuri itsestään ilmoittele kun kesähelteillä ilmastointi päällä joten ihmettelin heti että mitä ihmettä, ja lämmötkin oli nousseet about 3/4 mittariin, mutta se lähti laskemaan kun flekti pyöri joten en sammuttanut masiinaa vaan jatkoin ajoa. Tämä sama lämpöjen nousu sitten toistui joka kerta kun ajo oli parkkipaikkapyörittelyvauhtia, mutta lämmöt laski aina pikkuhiljaa kun sai vähän enemmän vauhtia.
Pähkäilin tässä eilisen ja tämän päivän että kannentiiviste se meni mutta ajattelin vielä tänään kokeilla käyttää ilman syylarin korkkia ja katsoa tuleeko kuplia/ilmaa. No kuplia ei tullut, mutta nestettä kyllä tuli melko lailla kun kone lämpesi. Neste on myös ihan vihreetä eli öljyä ei ole seassa, ja sama öljyn kanssa, ei näy merkkiäkään jäähdytysnesteestä. Päätin sitten tämän jälkeen käydä testaamassa enkä saanut enää lämpöjä nousemaan yli puolivälin, edes boostaillessa.
Nyt on hyvät neuvot kallit! Mikä ihme tän voi aiheuttaa, ja ennenkaikkea mihin se glykooli voi hävitä?
Taustaa: Glykoolia on hävinnyt jo varmaan pari vuotta silleen että paisari menee tyhjäksi, mutta järjestelmässä on silti ollut nestettä tarpeeksi. On lisätty nestettä sillon tällön mutta yleensä paisari on alarajassa kun seuraavalla kerralla tarkistettu. Syylarin korkki ja paisarin korkki+letkut vaihdettu uusiin oem-osiin, ei vaikutusta. Termari myös vaihdettu, ei vaikutusta. Ei ole vaikuttanut ajoon joten enempää en ole tähän paneutunut..eiliseen asti. Koskaan en muista myöskään nähneeni lätäkköä auton alla.
Eilen sitten ajelin töihin ilosena ja nou problem aamulla. Töistä lähdettyä sitten alkoi yhtäkkiä flekti huutamaan kun jouduin pikku ruuhkaan, näissä ei flekti juuri itsestään ilmoittele kun kesähelteillä ilmastointi päällä joten ihmettelin heti että mitä ihmettä, ja lämmötkin oli nousseet about 3/4 mittariin, mutta se lähti laskemaan kun flekti pyöri joten en sammuttanut masiinaa vaan jatkoin ajoa. Tämä sama lämpöjen nousu sitten toistui joka kerta kun ajo oli parkkipaikkapyörittelyvauhtia, mutta lämmöt laski aina pikkuhiljaa kun sai vähän enemmän vauhtia.
Pähkäilin tässä eilisen ja tämän päivän että kannentiiviste se meni mutta ajattelin vielä tänään kokeilla käyttää ilman syylarin korkkia ja katsoa tuleeko kuplia/ilmaa. No kuplia ei tullut, mutta nestettä kyllä tuli melko lailla kun kone lämpesi. Neste on myös ihan vihreetä eli öljyä ei ole seassa, ja sama öljyn kanssa, ei näy merkkiäkään jäähdytysnesteestä. Päätin sitten tämän jälkeen käydä testaamassa enkä saanut enää lämpöjä nousemaan yli puolivälin, edes boostaillessa.
Nyt on hyvät neuvot kallit! Mikä ihme tän voi aiheuttaa, ja ennenkaikkea mihin se glykooli voi hävitä?