Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n (+lambda asiaa)

Karppa

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2006
Eli mites 2.0l eroaa 2.5l jarrut, vakaajat yms. vai eroaako? 3.0l v6 ei taida mennä suomen lakien puitteissa tonne enää? Turbottaminen ei oo järkevää kiitos vtt:n testien. Auto ois siis galant 2l 24v v6 -95
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

Mites ku ainakaan autodata ei tunne 93-97 gallussa 6a13 vaan toi 6g73:n? eli mitä eroo noissa 6a12 ja 6a13 on muutaku tilavuus? Passaisko siis päikseen?
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

Mikkom sanoi
Autodatasta en tiedä, mutta eurooppaan ja japaniin valmistetuissa V6 Galanteissa (>97 EA**) on 6A13. Tuo 6G73 viitaisi USA malliin, siellä 93-96 malli oli juuri kyseisellä 2.5 litaraisella.

Oman korimallisi Gallua on ainakin tehty 2.5 (6A13) litraisena nelivetoisena "dyny" mallina. Mielestäni joku foorumillakin käyvä käskee moista laitetta.
Mulla on -93 2.5 ja siinähän on toi 6g73 mikä tarkottaa samaa konetta kun 3000gt:ssä 5 desiä pienempänä ja turbottomana.
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

mitsumisi sanoi
Mulla on -93 2.5 ja siinähän on toi 6g73 mikä tarkottaa samaa konetta kun 3000gt:ssä 5 desiä pienempänä ja turbottomana.

Hm, Autodata kertoisi juurikin tuota 6g73:a, sitten taas ulkomaan elävien lähteet kertovat 6A13:aa... Öö... ??? Mikä kone tuo 6A13 sitten on?
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

6A12 - 2000(1998cc) v6 galant 93->
6A13 - 2500(2498cc) v6 galant 97->
6G73 - 2500(2497cc) v6 jenkkimalli 93- 97 mm vr4
6G72 - 3000(2972cc) v6 3000gt & sigma & parjero
6G74 - 3500(3497cc) pajero

ja uskoisin että päällisin aina hyvin samanlaisia ;) niin tuosta valkkaamaan mitä haluaa sovittaa...
sovittaminen sitten eria asia... töitä saa tehdä joka tapauksessa...
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

uskoisin että suomen lakien mukaan saat vaihtaa tuon 2.5(6a13) koneen.

pyydät maahan tuojalta todistuksen että se 2.5litrainen täyttää pakokaasu normit
ja sen teho on 160hv/170hv (riippuen koneesta)

näin täyttyy konttorilla vaadittavat tehokkaiman mallin +25% iskutilavuuteen ja 20% tehoihin
ja pakokaasu todistus on. jarruja tai muita turvalaitteita ei tarvi vielä vaihtaa...
nehän ovat tehokkaimasta mallista jo.
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

JKorpela sanoi
uskoisin että suomen lakien mukaan saat vaihtaa tuon 2.5(6a13) koneen.

pyydät maahan tuojalta todistuksen että se 2.5litrainen täyttää pakokaasu normit
ja sen teho on 160hv/170hv (riippuen koneesta)

näin täyttyy konttorilla vaadittavat tehokkaiman mallin +25% iskutilavuuteen ja 20% tehoihin
ja pakokaasu todistus on. jarruja tai muita turvalaitteita ei tarvi vielä vaihtaa...
nehän ovat tehokkaimasta mallista jo.
Epäilen että löytyy 265mm jäähdytetyt levyt takaa.
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

MaxFlower sanoi
Nämä japsien turboversiot on DOHC koneita ja ainakin tuo kotimaisissa Galanteissa nähty 6A13 on SOHC. Ihan mukava pata sekin, varsinkin ahdettuna 8)

niitä on doch että soch koneita... hundaissa o soch 2.5 ja galantissa doch 2.5 ja 10hv teho ero...

ps, kyllä tässä kokeillaan vielä mihin kaikkiin sohc koneisiin dohc kansi sopii ;D
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

http://www.flashoptions.com/product.asp?prodID=142 Toi pellin alle niin alkaa Gallu liikkuun :D prkl ku avk:lla oli 2.5l v6 myynnissä joku aika sitte, keulamällätty tais olla? ois pitäny ostaa pois vai kerkeskö joku clubilaine ennen?
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

No voi p**k**e! Kävin hitsaan pakoputkesta (enne lambdaa) reiän tukkoon ja nyt alko maistuun aine! Mittari tippuu melkein silmissä, mutta vikavaloo ei polta? Kävin kattoon lambdan johdot että ne oli kiinni. Mitähän ton lambdan pitäis näyttää jos mittais ja lambdaan menee 3 johtoa? Putken hitsasin autosta irti, mutta epäilyttää että lähtiköhän lambdan johto irti kun pyöritin sen johdot kiinni irti?

Edit: lisää kysymyksiä :)

- Pitäiskö tossa olla 2 lambdaa? en ainakaan nähny autolla alla maatessani katin jälkeistä?
- Ja voisko ecu säätää ny seokset vitulleen ku lambdan etupuolella oleva reikä on tukossa? Pakoputkesta tulee voimakas bensan haju ja kunnolla valkoista savua, lueskelin muita lambda aiheita ja niissä puhuttiin ecun:n nollauksesta. Onnistuuko kotikonsteilla? (akku irti 30min tms)
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n (+lambda asiaa)

Joo nollasin ecun ja homma selvis sillä :) onneks
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

Mikkom sanoi
6A12 - 2000 Twin Turbo Galant VR4 93 - 96, kuva http://www.japimports.com.au/images/halfcut/hcut8.jpg

6A13 - 2500 Twin Turbo Galant/Legnum VR4 97->
Ihan vaan yleissivistykseksi niin vr4 moottorikoodit on 6A12TT ja 6A13TT.
JKorpela sanoi
6G73 - 2500(2497cc) v6 jenkkimalli 93- 97 mm vr4
Tästä koneesta ei ole vr4 versiota, eikä se käsittääkseni ole erityisesti jenkkimalli. Sattuu vaan jostain syystä olemaan harvinainen kone.
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n

mitsumisi sanoi
JKorpela sanoi
6G73 - 2500(2497cc) v6 jenkkimalli 93- 97 mm vr4
Tästä koneesta ei ole vr4 versiota, eikä se käsittääkseni ole erityisesti jenkkimalli. Sattuu vaan jostain syystä olemaan harvinainen kone.


tuo mun tieto perustu noihin jenkki palstoihin missä puhuttiin että tuota konetta olisi vr4 mallissa...
en väitä vastaan kun ei ole 100% varmuutta
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n (+lambda asiaa)

Kun tuo 6A13 on kuitenkin tässä aiheena, niin olisiko jollain kuvaa vakio pakosarjasta? Alkoi kiinnostamaan kun kuulin paljonko sen uusimisella voi parantaa kulkua :-\
 
Vs: Galantin 2.0 v6 vaihto 2.5l:n (+lambda asiaa)

Eipä noilla tarkoilla konemerkinnöillä tosiaan paljoa merkitystä ole, korjataan edellistä lausumaa että koneen koodin voinee myös sanoa TT päätteisenä x) Autoni runkonumerossa on E88A eli 2.5 kone on siinä ollut tehtaalta asti, ja kyseessähän on tuo euroopan yleinen malli 4wd 4ws doch.
 
Takaisin
Ylös Bottom