Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Terve.
Eli nyt ois pulma mulla ja frendilla.jeesiä kaivattais.
elikka huomattiin tuossa vanhaa konetta irrottaessa etta on hieman eroja koneissa. imusarjat on vaihtunu metallista muoviin, ja eniten ihmetysta aiheuttaa tuommoinen pikku motikka imusarjan vieressa, josta lahtee joku Ö.putki ja sähköinen solenoidi/moottori. 99' motissa ei tosiaan tälläista ole. ei kellään viisaammalla olisi mitään hajua et mikä mahtaa olla??? ite ollaan veikattu jotain imuventtiilien ajoitukseen liittyvä keksintöä... :p
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Mihin tuon putken toinen pää menee? Sen kun tietäis, niin vois alkaa arpomaan. ::)
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Oisko laittaa parempia kuvia, sellaisia joista näkyis laajemmalti? Kyllä kai tuolle nimi keksitään.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

uge sanoi
Oisko laittaa parempia kuvia, sellaisia joista näkyis laajemmalti? Kyllä kai tuolle nimi keksitään.

Koettakaa saada foorumille kuva jossa näkee mistä helvetistä tuo ylempi on otettu kun en saa nyt kohdistettua niitä kuvia, en löytänyt 03 gdi galantista moista, .
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

MitsuMi sanoi
Mihin tuon putken toinen pää menee? Sen kun tietäis, niin vois alkaa arpomaan. ::)

eli putki menee kanteen ja öljypohjaan.. koitan saada vähän muokattua noit alkuperäsiä kuvia et olis selkeempi.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

03 suomi gdi galantissa on siis imusarja tuollainen metallinen, ja tuota muovimötikkää ei ole.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Kohtuullisen tutkimisen jälkeenkään en löytänyt kuvan kaltaista mokkulaa mistään. Onko tuo kuitenkin euroopan mallinen moottori/auto? Parempia kuvia odotellessa...
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

moottori on ruotsista, ja tässä juuri yritän keksiä millä tuota kuvaa sais fiksusti pienennettyä että sais ladattuu kokonais kuvan tänne kun ei ihan riitä toi 150kt... enkä ole ruudinkeksijä näiden(kään) masiinoiden kanssa... :p
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

löytyhän se ku pyys naiselta apua... =) eli tossa siis kokonais kuva tosta mötikän sijainnista moottorissa.
EDIT: ja tossa viellä tuo 99' moottorin kuva kokonaisuudessa.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

uge: minkä ikänen gdi sulla on ?

Nyt vois sitten muutkin (ne harvat) gdi omistajat vilkaista omaa laitteettaan (moottoria siis) eli kansi irti koneesta, 6 ruuvilla ja näkee onko tuota palikkaa, ja minkälainen imusarja. Erityisesti jos joku gdi automaatin omistaja viittis kattoa, käsittääkseni tuo vaihtokone ruotsista tuli nimittäin automaatista.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

ainakin 4g63->4g64 kone swapissa minkä mä tein vanhaan galanttiin
sai yhteensopivuus ongelmat hoidettua sillä
että purki vanhasta kaikken erilaisen uuteen...
uskoisin että ei kannata vaivata päätään mikäli lohkot ja kansi yms ovat samanlaiset.

lisälaiteita saattaa olla paljon erilaisia :nykii
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

mäntä ampunu öljypohjast pihalle, niin ei ole uskaltanut kurkata missä kunnos toi vanha kansi on... ::)
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Blizzard^ sanoi
mäntä ampunu öljypohjast pihalle, niin ei ole uskaltanut kurkata missä kunnos toi vanha kansi on... ::)

lahjota mulle toi vanha kone ;D
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Mr mmc sanoi
sai yhteensopivuus ongelmat hoidettua sillä
että purki vanhasta kaikken erilaisen uuteen...
uskoisin että ei kannata vaivata päätään mikäli lohkot ja kansi yms ovat samanlaiset.

Tässähän se ongelma juurikin on, ku tossa on selkeä ero kannessa, toisessa kannessa koko kiinnitys kohtaa ole olemassa. ??? :nykii
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

Webtrap_86 sanoi
Tässähän se ongelma juurikin on, ku tossa on selkeä ero kannessa, toisessa kannessa koko kiinnitys kohtaa ole olemassa. ??? :nykii

:-[ katoin huolimattomasti kuvia... katoin vain että joku mokkula kyljessä kiinni...
että irrotella vain kaikki ylimääräinen ja tarkistaa ettei tule öljyä pihalle
joku ohjaus toi on... ettei vain olisi mivec kone?
ja juuri kannesta otettu öljynpaine millä ohjataan noiden venttiilien kautta nokkia...
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

mystinengalant sanoi
uge: minkä ikänen gdi sulla on ?
Ei mulla ole GDI, mulla on V6. Siksiköhän siitä ei sitä löytyny ;D Ei vaineskaan, en ole yrittänyt sitä autostani edes hakea. Olen kattonut käytettävissäni olevista lähteistä mutta ei ole tuollaista vielä vastaan tullu, edes Japanin malleista. Olisikohan uitettu USA:sta tuo kone?
Oisko siitä autosta alustanumeroa mistä tuo kone on?
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

On tuo Ruotsin moottori niin erilaisen näköinen kuin, mitä minun vm-00 Galantin GDI kone on, että mahtaneeko tuo olla edes GDI motti. Eihän tuossa ole imusarjan päällä ruuvinreikiä suojamuoviakaan varten ja kyllä tähän asti kaikissa GDI koneissa, mitä olen nähny, niin on ollu tuo harmaa suojamuovi päällä.
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

uge sanoi
Ei mulla ole GDI, mulla on V6. Siksiköhän siitä ei sitä löytyny ;D Ei vaineskaan, en ole yrittänyt sitä autostani edes hakea. Olen kattonut käytettävissäni olevista lähteistä mutta ei ole tuollaista vielä vastaan tullu, edes Japanin malleista. Olisikohan uitettu USA:sta tuo kone?
Oisko siitä autosta alustanumeroa mistä tuo kone on?

Joo tuo venäläinen CAPS -ohjelma tuli selattua eikä siellä ollu tommosesta puhettakaan....
 
Vs: Galantin 2.4 gdi 99" 03" erot moottorissa/kannessa???

MitsuMi sanoi
Eihän tuossa ole imusarjan päällä ruuvinreikiä suojamuoviakaan varten

Ja imusarjakin on muuttunu muoviseksi mikä ihmetytti alkuun eniten kun sen sain, mut 4g64 on ja sitä nyt selvitellään ruotsin päästä tilaajan kanssa et mikä on..
 
Takaisin
Ylös Bottom