Galantin (93-96) raitisilmasuodatin

mikak

Lancer CY1A, ex-Galantit E55A GLSi 96, E32A GLX 89
Liittynyt
26 Helmikuu 2004
Pölystä päätellen tuossa E55-Galantissa ei taida olla Japanin poikien jäljiltä raitisilmasuodatinta  ;D. Sitä on kuitenkin myynnissä mm. Motonetissä.

Availin kerran pikaisesti hanskalokeron, mutta en äkkiseltään keksinyt, mihin väliin suodatin tulisi. Lokeron päällä on matkustajan ilmapussi (joten akun napa lienee hyvä irrottaa sähköistä ennen raplailua) ja menopelissä on ilmastointi.

Onko hyvää arvausta tai peräti tietoa, miten homma tapahtuu että säästyy enimmältä  :seina lta.
 
No ei varmaa tietoa, mutta Lancerissa(1993) laitettiin suodatin hanskalokeron edessä sijaisevaan ilmatorveen.
Ei vaan oikein auttanut tuossa. Keskisuuttimiin, kun tulee haluttaessa ilma suoraan ulkoa, jolloin myös suodatin jää välistä ja "roskat" tulee sisälle.
Ja vei parhaimman terän puhaltimestakin. Jäi puolen vuoden kokeiluksi joskus 4-5 vuotta sitten.
 
M.Nieminen sanoi
No ei varmaa tietoa, mutta Lancerissa(1993) laitettiin suodatin hanskalokeron edessä sijaisevaan ilmatorveen.

Jep, niin se olisi mennyt tuossakin. Veho jopa myi minulle Vemicin tarroin varustetun (tarvike)suodattimen, joka on sama kuin Colt/Lancer 92-95:een.
Kyseisen ilmatorven tilalla vain on ilmastoiduissa malleissa jäähdytysyksikkö, joten keskeytin asennuksen.

Seuraavassa Galantissa on kaiketi sitten helposti vaihdettava kasetti puhaltimen yhteydessä, mutta tässä sitä ei ole. Ilmastoituun E5x-Galantiin pitää siis keksiä oma viritys tai olla ilman  ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom