galantin autom.rikastin

juhas

New Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2007
Heippa !

Löytyisköhän täältä vanhojen mitsujen harrastajien joukosta apua ongelmaani,
eli olisi tuollainen Galantin vanhus, eli -88 2 litrainen GLS automaattiryypyllä. Murheena kylmäkäynnistys. Lähtee hyvin käyntiin mutta muutaman sekunnin kulutua alkaa tuo käynti "pröpöttämään" ja sammuu jos ei lisää kaasua. Tyhjäkäynti alkaa tasaantua kun moottori lämpiää.
Ryypynläppä on kiinni kylmänä ja aukeaa täysin auki kunhan vain moottori on lämmennyt. Olisko jotain säätö juttuja tuohon ryyppyläpälle vai johtuisko jostain muusta !
Mikä avuksi ?

--
by Slider

Siirtelin tän nyt tonne normaaliin Tekniikka -> Galant osastoon. Vaikka hieman epäselvää oli että onko kyseessä e15 vai e33. Toivotaan että täällä tärppää paremmin.

Kyseessä E15, eli tuota vanhempaa etuvetomallia. Rekisteröity vasta -88 vuoden alussa.

juhas
 
Vs: galantin autom.rikastin

Veikkaisin että tuolla uudella puolella tietävät paremmin, vielä tuon korimallin asiat.
 
Vs: galantin autom.rikastin

joo, kysäisin jo sielläkin - ei tullut vastauksia. Eipä lannistuta vaan toivotetaan hyvää uutta vuotta kaikille ! ;)
 
Vs: galantin autom.rikastin

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15610.25

Ja luet sieltä "ugen" laittaman toisen linkin.

Jos säätö ei auta, viritys-viritys korjauksena ryyppyläpän reunaa voi va-ro-vas-ti taivuttaa niin, että läpän reuna jää vähän raolleen silloin kun se sulkee kurkun.
 
Vs: galantin autom.rikastin

kiitos niko, tuo linkki oli hyvä juttu. Näyttäs vähän siltä että tuossa alipainerasiassa joka käyttää tuota ryyppyakselia
olisi jotain vikaa, kun tuo tanko ei liikahda auton käydessä. Vaihdoin nuo alipaineletkut uusiin mutta ei auttanut. Mikä on tuon takaiskuventtiilin tarkoitus tuossa letkussa ( oli muuten liitetty väärinpäin ).
Taitaa tuo kalvo vuotaa, ainakaan imemällä en saanut liikahtamaan tuota tankoa. Eli jos tuon tangon sais liikkumaan
niin se avaisi tuota läppää varmasti muutaman millin se varmaankin riittäisikin jotta tuo käynti olisi tasaista.
 
Vs: galantin autom.rikastin

kalvossa pieni reikä, mistäköhän uusia mahtais löytyy
 
Vs: galantin autom.rikastin

Pystyykö sitä kalvoa edes vaihtamaan? Usein nuo kalvorasiat on prässätty, niitä ei saa ehjänä purettua, eikä niitä saa enää kasatessa tiiviiksi..

Jostain käytetystä kaasarista osia....
 
Vs: galantin autom.rikastin

Alumiininen rasia, kansi kiinni kolmella ruuvilla - oli kädessäni eilen jolloin huomasin tuon olemattoman pienen reiän valoa vasten.
Pitäis vaan saada uusi ehjä tilalle, mahtaako edes saada uutta alkuperäisenä entä onko muissa automerkeissä vastaavia Aisaneita ?
 
Vs: galantin autom.rikastin

Aisaneita löytyy mm. vanhoista tojotista (ainakin Starletissa), mutta siitä nyt ei ole hirveästi apua kun ovat eri tyyppiä. Moposportilla myydään korjaussarjoja Aisaneihin, mutta ei toinna tuhlata rahoja siihen, kun siinä ei sitä kalvoa ole mukana ja kaasarin tyyppi on melkoisen arvonnan takana... Itse en ainakaan löytänyt sopivaa korjaussarjaa. Joitain yksittäisiä osia niistä saa mutta hukkaan rahat menee.
 
Vs: galantin autom.rikastin

juhas sanoi
Alumiininen rasia, kansi kiinni kolmella ruuvilla - oli kädessäni eilen jolloin huomasin tuon olemattoman pienen reiän valoa vasten.
Pitäis vaan saada uusi ehjä tilalle, mahtaako edes saada uutta alkuperäisenä entä onko muissa automerkeissä vastaavia Aisaneita ?
Näppääs kuva niin voin vilkasta tallilta..
 
Vs: galantin autom.rikastin

Tuossa olis parikuvaa, kaasari kuvassa kalvorasia tuossa etu oikealla.
Toisessa kuvassa tuo kalvo + tanko joka menee ryyppyakselille.
 
Vs: galantin autom.rikastin

Samaltahan tuo näyttää kun muissakin (mitsun) "etuvetoisten" aisaneissa..

Meen huomenna tallille niin voin kattoo onko yhtään kaasaria enään jäljellä.
 
Vs: galantin autom.rikastin

No niin, ei saanut mistään tuota kalvoa joten piti korjata tuo itse.
Löytyi tuollaista kumimaista vahvistettua "kangasta". Vanha pois tangosta ja uusi tilalle niittaamalla ja vähän tiiviste liimaa.
Alkoi toimimaan, kestosta ei vielä tiedä - aika näyttää.
 
Vs: galantin autom.rikastin

Mulla kans sama ongelma mutta 1.5, -86, lancerissa.. näyttää ihan samalta kaasarilta...? ???
 
Vs: galantin autom.rikastin

Rinta-Joupilta Porista kysyin tuota kalvoa, ei kuulemma saa enään. Uuden kaasarin olis saanut tilaamalla,
hinta tais menna yli 200 €. Kiihdytyspumpuun sai jotakin osia vielä.
Toiminut ainakin vielä toistaiseksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom