Galantin automaattilootat

ttimonen

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2005
Saksan tuonti suunnitelmissa mutta nyt kiinnostaisi saada hieman kokemuksia Galantin 2.5 V6 97 -> automaattilaatikosta. Onko pelannut hyvin ja paljonko on kertynyt jo kilometrejä. Automaagia en itse ole vielä omistanut joten kommentteja kiitos :peukku
 
Mitsun huoltomieheltä olen kuullut pahaa tuosta 1997 automaattilootasta. Ei kuulemma kestäisi, on alimitotettu tohon koneeseen. 100% faktasta en tiedä / omia kokemuksia ei ole. Netistä yritin itse myös infoa kaivella (kun vastaavanlaista autoa katsastin), ja löytyi muutama omituisen huono kokemus moisista automaattilootista. Tiedä sitten pitävätkö paikkansa, mutta päädyin manuaaliin. ;)
 
Tuolla toisessa topicissa oli juttua että laatikkoon vain mitsun öljyä. Onko mitsun öljyissä jotain lisäainetta seassa vai mikä siitä tekee paremman kuin tarvikeöljyt?

Hintahan on varmasti ainakin kalliimpi jos ostaa merkkiliikkeestä :-\
 
tuosta automaatti lootikosta... kyl sen pitäs kestää ihan hyvin, se että repii auton liikkuessa D:stä R:lle tekee pahaa ja sillä yleensä rikotaan lootikot :seina

noistä öljyistä, itse ainakin suosittelen käyttämään mitsun omaa öljyä ainakin toimii...
 
Mulla oli edelinen auto -97 galantti jolla sain 300000 km mittarihin ja ongelmia ei ole mun omistusaikana ollu 210000-300000, mutta muistaakseni 90000 km kohoralla oli turbiiniremontti siihen tehty. Moottorina oli tuo V6. Viime viikolla vaihroon uurempahan 99 mallihin ja sama kone ja laatikko. Huoltokirja sanoi ett 116000 kohoralla turbiiniremontti tehty. Eli se tuntuu olevan tuon mallin "heikko" kohta. Muuten laatikko pelaa tosi kivasti ja isän Mersuhun verratakseni vaihtaa palijo pehemiämmin. Suosittelen, mutta nuosta tuontiautoosta ei aina niin oo varmaa niitten kilometrien kans.
 
Tuli just tänään tilattua Saksasta automaatti gallu V6 koneella, ajettu 138tkm. Mutta sittenhän se selviää miten kestää :peukku
 
Katos vaan, tietoa löytyy tihkumalla vähän joka puolelta  ;D tuolla nahkapenkeissä jo kyselin lisäinfon perään. Meiän loota kestäny hyvin, ilman moitteen sanaa rontin 250tkm, vm-98. *koputtaa puuta* Ja taas liputan oppivan vaihteiston eduista, saa ärhäkäksi ja hyvin vaihtaa ajotyylistä riippumatta. Noiden öljyjen kanssa ei kannata kikkailla, mitsun omia vaan niin ei tarvi kerjätä ongelmia itelleen. Köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta, niin ku sanotaan  8)

Joten ei muuta kun onnea uudesta gallusta ja turvallisia ajokilometrejä  :peukku
 
Hei Samoilla linjoilla mennään mun Gallun kohdalla:-97 V6.Automaattiloota pelannut täysin moitteitta,kun on jo ajeltu 250tkm.Ainoa minua ärsyttävä asia siinä on,että jos joutuu ottaa akunkengät irti niin jonkin aikaa laatikko vaihtaa nykimällä.On tosin ihan normaalia(maininta ohjekirjassa.)Ja mitä öljyihin tulee,niin eikun vaan alkuperäistä laatikkoon,maksaa vain 9e/l (ent.Autoputkola)ja sillä varmasti pelaa. :driver
 
horsepower sanoi
Katos vaan, tietoa löytyy tihkumalla vähän joka puolelta ;D tuolla nahkapenkeissä jo kyselin lisäinfon perään. Meiän loota kestäny hyvin, ilman moitteen sanaa rontin 250tkm, vm-98. *koputtaa puuta* Ja taas liputan oppivan vaihteiston eduista, saa ärhäkäksi ja hyvin vaihtaa ajotyylistä riippumatta. Noiden öljyjen kanssa ei kannata kikkailla, mitsun omia vaan niin ei tarvi kerjätä ongelmia itelleen. Köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta, niin ku sanotaan 8)

Joten ei muuta kun onnea uudesta gallusta ja turvallisia ajokilometrejä :peukku

Pistetään tähän topicciin lisä-infoo kun ei tonne "nahka"puolella viitsi laittaa ;D

Eli linkki autoon, toivottavasti vielä näkyy:
http://lyhytlinkki.net/?tkdmrtmy
 
Sehän näyttää hyvältä, värikin on oikea  ;D Siitä sit vaan tuunamaan  8)  Joten siis beigesisus tulossa. Siinähän on kattoluukkukin, luxusta. Eikä etes paha hinta, kun sehän on jo "vanha" saksalaisten mielestä. kerropa sit miten lähtee sujumaan ja miitteihin mukaan  :D
 
Nyt kun on ollut näitä kylmiä kelejä ( Oulussa n. -30 ) niin kertokaahan miten laatikot on pelaillut. Onko tarvinut lämmitellä autoa ensin parkkiksella että on päässyt liikekannalle?
 
Mun lantussa ei oo ollu mitään outoa pakkasilla, tosin se on on ollu tolpassa kiinne joka aamu. Vantaalla on ollu täs sellasta -25 pakkasia. Ihan on loota toiminu ko ennenkin :)
 
Äskenpä sattui outo homma.Pakkasta 30,5 astetta ja auto oli n.1h lämppärissä.Käynnistin auton ja sehän murahtikin yhtä hienosti käyntiin kuin AINA.Annoin pyöriä jouto käyntiä jonkin aikaa,kunnes alkoi sisälle tulla jäähdytinnesteen tuoksu!?Otin pakkia ja siellähän oli kuin olikin hieman nestettä maasssa.Käynnissä ollessa ei tullut mitään.Kävin asiolla ja tullessa tarkastin nesteet(oli ihan normaalitasolla.)MISTÄ tuo kyseinen vuoto tullut Onko muilla ollut vastaavaa?Nesteen pakkaskestävyys mitattu -42.Auto saapi olla nyt koko yö lämppärissä ja käyn aamulla tarkastaa onko mitään tullut ulos.Ilimoittelen sit....
 
Ai niin muuten siitä laatikosta PELASI moitteita taas niinkuin AINA.(vaihtaa vain kylmänä terävämmin.)-30,5C.
 
Hyvin pelaa pakkasilla, tosiaan vaihtaa kylmänä terävämmin ei muuta. Kauniisti lähtee japanialainen työn pihasta, niin ku äskenkin ;D -24'
 
Juu Gallu oli koko yön nyt lämppärissä ,eikä mitään ollut tullut pihalle.En jäänyt tarkemmin tutkimaan,kun oli -32 pakkasta..pitänee seurailla ja toivoa et vuoto ois tullu vaan letkuliitoksesta.
 
Vähän OT, mutta...

... ainakin muutamissa työpaikan tojotissa ja volkkareissa menee D ja R asennot vähän viiveellä päälle, siis vaikka oot siirtäny liikkeelle lähtiessäs kepin D-asentoon, ni menee melkee jonkuu 5 sekunttia, välillä enemmänkin. Sama pakilla, menee joskus jopa 15 sekuntia. Kaasun painaminen nopeuttaa pykälän "silmään" menemistä... ::)

No, postin autoilla nyt muutenkin ajellaan vähän miten sattuu ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom