Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

Ajelia

Kaakonkulma
Liittynyt
9 Heinäkuu 2009
Pitäisi vaihtaa gti Galantin 1990 2,0 doch jakohihna.

Mitä kaikkia osia pitäisi vaihtaa samalla,,, vesipumppi, hihna, kiristinrulla,,,,,,,,,?
Onko missään kirjassa/netissä olisi yksityiskohtaisesti kerrottu vaihdosta?

Onnistuuko itte tehtynä vai pitääkö olla ammattimies?
Yhden Toyotan hihnan, oon vain itte vaihtanut aiemmin
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

Hakuun Galant Gti jakohihna ja voila:


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=937.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20127.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5189.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10755.0

http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

Eli:

-ei helppo homma, mutta tehtävissä
-vaikka olisit tehnyt 100 kpl hihnanvaihtoja taunukseen, obeliskiin tai muuhun, se ei pätevöitä DOHC-Mitsun hihnanvaihtoon, rakenne on erilainen (hydraulinen kiristäjä, TP-akselin hihna ja TP-akselin ajoitus)
-jos mokaat hydraulisen kiristäjän kanssa, niin voit sanoa koneelle morjens (näitä tapauksia nimittäin löytyy)
-jos mokaat TP-akselin ajoituksen kanssa, niin kone täristää
-jos kuvittelet tekeväsi homman ilman että luet JA ymmärrät ohjeet, niin voit sanoa koneelle morjens
-jos vaihdat pelkän jakohihnan kiristäjineen, etkä TP-akselin hihnaa ja kiristäjää, voit mahdollisesti piakkoin sanoa koneelle morjens
-jos kuitenkin luet ohjeet ja ymmärrät ne + työskentelet huolellisesti, homman pystyy tekemään muuallakin kuin merkkikorjaamossa, se ei sinällään vaadi kauhean erikoisia työkaluja
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

emmäää näist tiiää mut mä kasasin ton oman gallun jakopään ilman mitää kummosenmpia ohjeita ja hyvin pelitti siihen saakka kunnes kangen laakerit leikkas kiinni... sen kattelin että sille hydraaliselle jäi säätö varaa.
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

Yhtäläisyys Volvo 740GLT 16V kanssa on ilmeinen ja yhtäläisyys näkyy myös noissa moottorivaurioissa - ei osaa, ei ole huolellinen, ei noudata ohjeita tai niitä ei ole. Volvolla on etuna että viimeinen versio Haynesin oppaasta pitää sisällään tämän(kin) mallin. Minulla oli tuollainen Volvo vähän yli kolme vuotta (159 hv) mutta selvisin sakoitta ja myin auton ihan kunnossaolevana. On sekin hieman asianharrastajan auto :-\... Lisähavaintona on, että Volvon voi lähes aina korjata vauriosta - ei tarvitse sanoa morjens ;D. Hintaa remontille tulee, mutta itsetehtynä vielä kannattaa tehdäkin.
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

lekaseppä sanoi
Lisähavaintona on, että Volvon voi lähes aina korjata vauriosta - ei tarvitse sanoa morjens ;D. Hintaa remontille tulee, mutta itsetehtynä vielä kannattaa tehdäkin.
Kyllä se tuokin yhtäläisyys pitää paikkansa myös Mitsussa ;D
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

emmäää näist tiiää mut mä kasasin ton oman gallun jakopään ilman mitää kummosenmpia ohjeita ja hyvin pelitti siihen saakka kunnes kangen laakerit leikkas kiinni... sen kattelin että sille hydraaliselle jäi säätö varaa.

Vaihdoitko KK-laakerit samalla kun teit jakopäärempan? ;D
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

Hyvänä esimerkkinä huolellisuudesta ja paneutumisesta voin kertoa, että minun autoon suoritti jakopäänhihna rempan ammattiasentaja (merkkiliikkessä(ei mitsu) töissä) vapaa-ajallaan, mutta homma meni perseelleen.
Vaihdon jälkeen ei pysynyt käynnissä ilman kaasua, (tällöin ajattelin, että kun auto on tehnyt tuota ennenkin kylmänä ja akku oli ollut irti niin ecu oli vielä hieman pihalla) sain kuitenkin ajettua auton kotipihaan. Seuraavan aamuna käynnistäessä autosta lähti aivan hemmetin paha ääni. Jätin sen siihen.
Tällä asentajalla ei ollut enää mitään kiinnostusta laittaa autoa kun kerroin ongelmasta, oli tehnyt kaiken oikein kuulema.

Isän kanssa ruvettiin sitten katsomaan, että missä vika, mitä tehtävissä.
Hydraulinen kiristäjä oli löystynyt illan ja aamun välillä ja jako hyppäsi ilmeisesti käynnistäessa autoa. Ja ei tuo jakokaan ollut osunut kohdalleen alunperinkään.

Lopulta isän (joka on tehnyt korjaustoimia vaan harrastusmielessä) kanssa vaihdettiin tuo hihna tallin vieressä paviljongin alla vesisateessa.
Kun taas tällä ammattimiehellä oli isotalli, öljymonttu, nosturi ja muut pelit ja pensselit.

Hieman jätti jälkensä tuo perseelleen tehty asennus, kun jossain 1100rpm kohdalla kuuluu koneesta hienoista nakutusta.

Ps. Meidän isä on parempi kuin teidän merkkihuollon asentaja. ;D
 
Vs: Galantin Doch 2.0 jakohihnan vaihto

fakkfeis sanoi
Hyvänä esimerkkinä huolellisuudesta ja paneutumisesta voin kertoa, että minun autoon suoritti jakopäänhihna rempan ammattiasentaja (merkkiliikkessä(ei mitsu) töissä) vapaa-ajallaan, mutta homma meni perseelleen.
Vaihdon jälkeen ei pysynyt käynnissä ilman kaasua, (tällöin ajattelin, että kun auto on tehnyt tuota ennenkin kylmänä ja akku oli ollut irti niin ecu oli vielä hieman pihalla) sain kuitenkin ajettua auton kotipihaan. Seuraavan aamuna käynnistäessä autosta lähti aivan hemmetin paha ääni. Jätin sen siihen.
Tällä asentajalla ei ollut enää mitään kiinnostusta laittaa autoa kun kerroin ongelmasta, oli tehnyt kaiken oikein kuulema.

Isän kanssa ruvettiin sitten katsomaan, että missä vika, mitä tehtävissä.
Hydraulinen kiristäjä oli löystynyt illan ja aamun välillä ja jako hyppäsi ilmeisesti käynnistäessa autoa. Ja ei tuo jakokaan ollut osunut kohdalleen alunperinkään.

Lopulta isän (joka on tehnyt korjaustoimia vaan harrastusmielessä) kanssa vaihdettiin tuo hihna tallin vieressä paviljongin alla vesisateessa.
Kun taas tällä ammattimiehellä oli isotalli, öljymonttu, nosturi ja muut pelit ja pensselit.

Hieman jätti jälkensä tuo perseelleen tehty asennus, kun jossain 1100rpm kohdalla kuuluu koneesta hienoista nakutusta.

Ps. Meidän isä on parempi kuin teidän merkkihuollon asentaja. ;D

Aika perus, helppo kyl kuvitella se asentaja. "Joo en minä mitään oo tehy se hajos muutenvaan" Mielestäni parempi idea oikeesti IHAN KENELLE VAAN on että ite kaivaa ohjeet ja yrittää tehdä kun että vie mihkä tahansa RANDOM pajaan. Mitsun merkkihuollot erikseen. Mieluummin sen sitten ite hajottaa kun antaa toisten tehdä..
 
Takaisin
Ylös Bottom