Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. TAAS.

A

adastra

Guest
Morjens!

Päivällä kauppaan ajelin ja jotenkin kyyti tuntui jotenkin hömelöltä.
Kuin olisi hiekkatiellä mennyt vaikka asfaltilla oltiinkin.

Ikkuna auki totesin, että oikeasta eturenkaasta kuului sellaista nitinää. vähän niinkuin vetää kynsillä Liitutaulua pitkin.
Sain auton ajettua kotipihaan ja tarkastelin niin oli vähän lämpöisenä koko renkas ja jarrupala.
Ei se kuitenkaan tuntunut siltä , että Jarru olisi pohjassa. Auto kyllä liikkui, mutta se ääni oli ihmeellinen.
kokeilin hitaasti ajaa ja se kirskunta jatkui about puolet renkaat pyörähdyksen ajasta.
Olisiko siellä nyt taas se homma, että jokin paukahti ja jarrulevy ottaa kiinni? se sama ja ainoa vika mikä minulla olisi ollut jo kolme kertaa Galantin kanssa.


Meinasin , että otan tosta renkaan irti ja katon jos näkisi paremmin, mutta yksi Pultti veti aika kylmäksi. Ei ollut toolseja , että olisi saanut auki. Mikäs ratkaisu se tämä tämmöinen on. En keksiny muuta syytä kuin, että Laitettu siksi ettei renkaita vietäis;
 

Liitetiedostot

  • 20072012719.jpg
    20072012719.jpg
    46.9 KB · Lukukerrat 658
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Itselläni kävi juuri samanlailla maanantaina.. Koko vanne lämpes.. Otin jarrusatulan irti niin palat oli aivan loppu.. Kävin deltassa hakemassa uudet palat ja asia korjaantui.. Ääni kyllä oli semmoinen raahaava ääni ja kitinä. Ja tuo pultti on juuri sen takia ettei vanteita vietäisi.

Tässä kyseiset palat :D
AyRKqxBCYAENutj.jpg:large
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Tossa aamulla käytin autoa käynnissä ja kokeilin vähän. Ei se nyt siltä tuntunut että se jarru olisi pohjassa ollut. Kirskunta kyllä kuului ja vanne lämpesi. Kysymys nyt kuuluu, että uskaltaako sen ajaa maanantaina 2km tuohon huoltoon vai tilaanko suosiolla hinauksen.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

kaipa sen uskaltaa, levyt on kuitenkin jo varmaan jonkin verran ottaneet hittiä. käyttäisin itse kuitenkin mahdollisuuksien mukaan enemmän käsi ja moottorijarrua tuossa tilanteessa. aika lyhyt matka kummiski
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Eikö toi voi johtua ihan vaikka sepelinpalasesta palan ja levyn välissä? Itellä kerran kävi ihan samalla tavalla,
ajoin parkkiin ihan normaalisti, lähdin parin tunnin päästä pakilla pois ja hirvee kirskunta ja auto veti toiseen reunaan.
Avasin ikkunan ja ihan hiljaa ajoin. Ihan VI***moinen metallinen kirskunta kuulu. Kaverin kanssa hieman tökittiin autoa vapaalla edes taas
kunnes päätin ajaa 500m päähän vanhempieni parkkipaikalle ja jättää siihen. Sillä matkalla ääni katos ja auto oli taas normaali. Jotain oli päässy palan ja levyn väliin.
Yhdellä kaverilla oli sama juttu mutta se ajeli sillä useamman päivän kunnes vei huoltoon. Kivihän se sielläkin oli.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Ajelin tossa aamulla sen merkkihuollon pihaan n. 2km.
Kirskunta kyllä kuului, mutta ääni ei ollut nyt aivan hirveä. Ei sisälle kuulunut.

Pihalla tuumasin, että vanne ja jarrunosat olivat kyllä kuumat.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Paljon lie uusien käsijarrukenkien kulutuspalojen paksuus, avasin jarrut niin huomasin että ainakin kuskin puoleinen laahaa. Oli kirkkaalla raudalla jarrulevyn jarrurumpu... Mittalin niin toisen palan kulutuspintaa oli 2,9 milliä ja toisen 3 milliä... mitkä lie raja-arvot näissä...
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Dodii! huollosta soitettiin.
Mäntä on jumissa ja tiivisteetkin menee vaihtoon siinä samalla.

Tuleekohan kuinka kalliiksi? :-[ Ei osattu vielä sanoa huollossa.
Huomenna ollaan kuulemma sitten tarkemmin yhteydessä kun on vähän ynnäilty hintoja ja katsottu mistä nämä osat saadaan.

Meinaa tulla kalliiksi vetää taksilla töihin jos nyt kovin pitkän aikaa joutuu auto olemaan huollossa.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

adastra sanoi
Dodii! huollosta soitettiin.
Mäntä on jumissa ja tiivisteetkin menee vaihtoon siinä samalla.

Tuleekohan kuinka kalliiksi? :-[ Ei osattu vielä sanoa huollossa.
Huomenna ollaan kuulemma sitten tarkemmin yhteydessä kun on vähän ynnäilty hintoja ja katsottu mistä nämä osat saadaan.

Meinaa tulla kalliiksi vetää taksilla töihin jos nyt kovin pitkän aikaa joutuu auto olemaan huollossa.

tuo on pikku juttu.. Jos männät on siis jumissa.. Kun vaihdoin ite nuo palat juuri.. niin edessä on kaksi mäntää per puoli. yksi oli aika jumissa mutta kyllä se painui takaisin sisään mäntäpuristimella. (edit tähän vielä. että kun olin putsannut männän. ja skrapannu kaikki liat ja ruosteet poes.)
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Riiviö sanoi
tuo on pikku juttu.. Jos männät on siis jumissa.. Kun vaihdoin ite nuo palat juuri.. niin edessä on kaksi mäntää per puoli. yksi oli aika jumissa mutta kyllä se painui takaisin sisään mäntäpuristimella.
painoit sisään ja totesit että ok?
EI NÄIN! Jos mäntä on jumissa se otetaan kokonaan pois kolostaan ja putsataan ruosteet...
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Harri K sanoi
painoit sisään ja totesit että ok?
EI NÄIN! Jos mäntä on jumissa se otetaan kokonaan pois kolostaan ja putsataan ruosteet...

No en ihan näin tehnyt.. ja olen nytten kotona kirjoittamassa.. Puhelimella kirjoitin tuon viestin kun odotin emäntää.. eli joo tosiaan. Juuri tuollein miten Harri sanoi.. Eli satula vaan irti ja putsailemaan. Ei ole kovin kummoinen juttu. tai sitten voit jättää satulan kiinni ja jynssää maassakin. ellet halua siis ilmata jarruja.
Ja jos kuiteskin nyt lähdet itse tekemään. Suosittelen että avaat myös jarruneste säiliön koska tällöin kun alat painelee niitä mäntiä sisään pääsee jarruneste liikkumaan vapaasti. Itselläni oli aivan liikaa nestettä sielä ja korkki kiinni niin alkoi pistämään pikkasen vastaan. en tiedä onko tuokaan nyt sitten oikea tapa. Mutta jarrut nyt toimii kunnolla.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

Homma on nyt sellainen, että en mä itse osaa kyllä noita tehdä :p
Annan ammattimiehen hoitaa.

Huollossa ei kyllä puhuttu mitään puhdistelusta.. Sanoi, että Pitäisi kokonaan uusi mäntä tilata.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

adastra sanoi
Homma on nyt sellainen, että en mä itse osaa kyllä noita tehdä :p
Annan ammattimiehen hoitaa.

Huollossa ei kyllä puhuttu mitään puhdistelusta.. Sanoi, että Pitäisi kokonaan uusi mäntä tilata.
perus nykyhuolto. mitään ei korjata vaan suoraan roskiin
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. Apua.

akio sanoi
perus nykyhuolto. mitään ei korjata vaan suoraan roskiin

No joo :D voihan se niinkin tietenkin olla. Jos osais ja olis tarvittavia työkaluja niin mielelläni kyllä laittaisin itse.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. *RATKAISTU*

Dodii!
Mäntä vaihdettiin ja tiivisteet. Töineen päivineen maksoi 145€ . Pelkäsin , että lasku kohoaisi tähtitieteellisiin lukemiin, mutta kerrankin näin päin.
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. *RATKAISTU*

adastra sanoi
Dodii!
Mäntä vaihdettiin ja tiivisteet. Töineen päivineen maksoi 145€ . Pelkäsin , että lasku kohoaisi tähtitieteellisiin lukemiin, mutta kerrankin näin päin.
suunnilleen samaa hintaa kun mun jarrupalat ;D mutta ihan kohtuuhinta oliko eriteltynä paljon mäntä maksoi?
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. *RATKAISTU*

akio sanoi
suunnilleen samaa hintaa kun mun jarrupalat ;D mutta ihan kohtuuhinta oliko eriteltynä paljon mäntä maksoi?

Mäntä taisi olla 59,90€ . saattaa heittää kahdella eurolla mutta sellanen hinta
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. TAAS.

Kaks päivää ehdin ajella.
Sama kirskuminen alkoi kuulumaan ajaessa. Myös jarruttaessa.
Ehdin ajella eilen sen 2 km ja kävin tarkastamassa niin molempien etujarrujen jarrulevyt olivat niin kuumat ettei niihin voinut kädellä koskea.


Nakkasin auton aamusta merkkihuollon pihaan. Olisiko se nyt sitten sen, että jarrupalat ovat niin lopussa. Näin uskoivat huollon puolella.
Voiko nämä kaikki ongelmat johtua siitä, että jarrupalat ovat lopussa (Kirskuminen ajaessa ja jarruttaessa, Jarrulevyjen kuumemeneminen)?
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. TAAS.

ettei olisi polinta säädetty väärin, jää lievästi kantamaan ?
 
Vs: Galantin jarruista/renkaasta alkoi kuulumaan kirskuntaa. TAAS.

Mr mmc sanoi
ettei olisi polinta säädetty väärin, jää lievästi kantamaan ?

En ole tuosta ihan varma.. Ehdin sillä kuukauden ajan ajella ennenkuin näitä ongelmia alkoi tulla.


Edittiä, Nyt soittivat huollosta, että jarrupalat on vaihdettu. Kuulemma tämä pitäisi korjata kyseisin kirskunnan ajaessa/ jarruttaessa.
Toivotaan, toivotaan.

Lisää edittiä, 97€ tuli maksamaan. etupalat vaihdettiin. Enää ei vingu ei kitise. yeah!
 
Takaisin
Ylös Bottom