Galantin kulutus leveillä renkailla

N

nappula

Guest
Hep,

Paljonko porukalla on noussut bensan kulutus leveämmillä renkailla?

Vaihdoin viikonloppuna alle 225/40/ZR18 renkaat vanteilla ja äkkiseltään vaikuttaisi että kulutus on kasvanut selkeästi... Pitää seuraavalla reissulla tankata täyteen ja vähän seurata tuota kulutusta...

Niin joo ja autohan on Mizu Galant 2.4GDI sedan -00 manuaali laatikolla.

-Antti
 
Kyllä kulutuksessa huomaa eron leveämmillä tassuilla ajettaessa. Talvipyörillä (leveys 195) kulutus on 7,6 - 8,3 litraa ja kesällä (leveys 215) puolisen litraa enemmän. Kesärajoitukset on kyllä toinen kulutusta nostava tekijä... ;D
 
Onhan se niinkin, että kun kesärenkaat alle saa, tulee otettua räväkämpiä lähtöjä :driver
 
Niin no kyllähän sitä kieltämättä kesäkelillä tulee vähän painettua sitä kaasua reilummasti... ;D
 
Ei perkule.
Näyttää vakaasti siltä että on noussut kulutus 6,7 l -> 7,8 l matka-ajossa nimittäin...

En nyt kyllä ois uskonut että se noin paljon vaikuttaa...

-Antti
 
6,7 l ollut aiemmin... :eek: No todella pienellä olet päässyt. Tuo 7,8 l tuntuisi kyllä olevan oikeinkin hyvin keskiarvojen mukainen, joten suurta huolta en kantaisi.
 
Nopeat lähdöthän ei lisää kulutusta  ??? Se mikä mulla lisää kulutusta, jonka käyttö nousee samoihin aikoihin kuin kesärenkaat tulee alle, on automaatti-ilmastointi. Se kun on melkein aina päällä kesällä varsinkin. Ja mä en ikinä pääse noihin raamatullisiin lukemiin, se on se 9-12l/ 100 km. No can do less  8) *ihan turha löpinä loppuu*
 
jos sais edes ne kesärenkaat alle ja pääsis alle 10 niin olis kova sana ;)

tuo 7.8 tuntuu todella hyvälle... mitsut kun ei ikinä ole hajulla kulkeneet... mulla paras olis kun oli gallussa sapporon 2.4i niin sillä pääsin 8l/100km ja todellasukkasillaan ajellen...
muutoin ollu aina vähintaan sen 10l/100km...
ja ei mulla raskas kaasujalka ole :p ::) hitureita ja alle nopeusrajotusten ajajia vain on aina liikkeellä ;D
 
Toi 6,7 kuulostaa kyl aikas huimalle :eek: Ite en oo alle 7,5 päässy :D Ja ilmastointia sitten käyttöön vaan
 
Viivi sanoi
Toi 6,7 kuulostaa kyl aikas huimalle :eek: Ite en oo alle 7,5 päässy :D Ja ilmastointia sitten käyttöön vaan

Tosiaan se ilmastointi on päässyt unohtumaan ihan tyystin... Viime kesän lukema tuo 6,7. Silloin ei ollut ilmastointia päällä ja renkaina oli 185 / 60 / 15 kumit. Saatoinpa ajaa vähän alinopeuttakin... :p

Mikä muuten olellisesti vaikuttaa nyt on nopeusmittarin virheen muutos... Ennen mittari valehteli sen ~11 km ja nyt 0. Ennen ajelin 110 - 120 mittarissa satasen lätkällä ja niin teen edelleen... ;D

-Antti
 
Minulla renkaina 215/45-17 joissa 2.6 painetta (mikähän lie olisi oikea paine ???), kulutus luokkaa 9-10 litraa. Ilmastointi tietty automaattina päällä ja autona 2.5 automaatti.
 
ttimonen sanoi
Minulla renkaina 215/45-17 joissa 2.6 painetta (mikähän lie olisi oikea paine ???)

Toi ois ainakin Lancerissa aika kohdallaan, ehkä hieman korkeahko, mutta Gallussa varmasti sopiva. Voit toki kokeilla 2.7-2.8 mut voi mennä vähän kovahkoksi jo. Mulla on 2.9bar 35-profiiliselle.

T: Diamond
 
Oon huomannu itsekki GDI Gallusta että on ranttu renkaiden suhteen. Talvirenkailla (kitkat) mennään maantiellä helposti 6,7 litran satkulle lukemiin renkaina 195 60 15 ja kun aiemmin oli kesänakkeina 195 65 15 renkaat, jotka olivat liki sentin profiililta korkeammat nousi kulutus 7,3 litraan satkulle kulutus. Kyseisen mittauksen olen tehny semmoisella tien pätkällä jossa on samat nopeusrajoitukset niin kesällä kuin talvella joten nopeudetkin olivat samat. Kun vaihdoin sitten kesänakitkin 195 60 15 renkaisiin niin taas mennään helposti alle 7 litran satkulle maantiellä. Eli väittäisin että GDI mallissa ainakin on vaikutusta rengaskoolla.  :peukku
 
GDI rules sanoi
jotka olivat liki sentin profiililta korkeammat nousi kulutus 7,3 litraan satkulle kulutus.
sentin korkeammilla renkailla mittarivirhekin kasvaa 5kmh luokkaa..

Ja tokihan renkaissakin on keskenään eroja, koosta riippumatta.
 
Joo sitä itekki mietin että voi tulla kilsat nopeammin pienemmillä renkailla mittariin ja sitä myöten kulutus näyttää pienemmältä. Ja olen kuullu monen sanovan että kitkat syövät hieman vähemmän kuin kesänakit vaikka tuntuu hassulta koska niissähän luulis olevan kovempi vierintävastus. Joka tapauksessa GDI moottori on kyllä aika herkkä erilaisille muutoksille autossa, nyt kun oon kyseisellä moottorilla ajellu 6,5 vuotta ja 174 tkm. Vähemmän on sen kanssa päänvaivaa kun ei muuta autossa mitään mitä siinä on tehtaalta lähtiessä ollu.  :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom