Galantin turbottaminen

Re: 4g63 motista

saattaisi käydä, mutta miksi haluaisit laittaa sellaisen?

se on:

-ei-vähäpäästöisestä autosta (ei käy katti-autoon)
-yksipisteruisku (nykyisessäsi on monipisteruisku)
-turbo, kyllä, mutta aika savotta katsastaa E33:een tuo tekniikka... eikä pelkkä oheislaitteiden vaihdolla turbottaminen ole järkevää...
 
Re: 4g63 motista

No vähäpäästöiseksi ei galanttiani ole luokiteltu...
Mutta meinaat siis että tosta turbottamisesta ei ole hyötyä? entä jos sitä kaasuläppäkoteloa vaan muokkais ja jättäis sen vakio imusarjan?
 
Re: 4g63 motista

no on siitä hyötyä, mutta erilaisilla hiluilla siitä voisi olla enemmänkin hyötyä. Ja pelkkä turbon pulttaaminen ilman koneen sisuskalujen modifioimista ei ole järkevää...
 
Re: 4g63 motista

Niino kansi on menossa jokatapauksessa työstöön, meinasin vaihtaa männät ja käydä muutenkin koko kone läpi... Mut jos tota meinaa turbottaa ni joka tapaukses joutuu muokkaamaan sitä ruiskunohjaus systeemii yms. onko siinä mitään vaihtoehtoo päästä halvemmalla? miten esim. evo1 ecu vaikuttaa asiaan?
 
Re: 4g63 motista

halvimpia vaihtoehtoja taitaa olla nuo DIY ruiskut joista oli siinä yhdessä threadissa jo puhettakin....
 
Re: 4g63 motista

Evo1 ecun jos laittaa joutuu modaamaan johtosarjaa aika rankalla kädella mm.koneesta joutuu ottamaan virranjakajan pois ja siihen modaamaan kampiakselin asento tunnistimen... kun evo1-> on suora sytty kuten gti mallit (16 tappiset) johto liittimet myös erilaiset yms.. aika kova urakka...

helpoin ja halvin tbo asentaminen on ku laittaa tuplat...
vakio männät&kietokanget kestää n.200hv ottaa irti...
vakio kiertokanget saattavat kestää jopa 300hv...
"mr ahtopaineella" on kokemusta vakio veiveistä... löytyy jostain
foorumilta juttua, "nyt tiedän..." oli topikki


...vähän menee kyl off topikiksi... ;)

edit: vähän korjattu juttua....
 
Re: 4g63 motista

käsittääkseni mr. ahdolla oli sorvatut männät (alempi puristussuhde) ja ongelmia niiden kanssa, samaten "Galant_1.6 nickillä oli kaasarit kyllä, mutta ei sekään ihan ongelmatonta ahtamista ole....
 
Re: 4g63 motista

Niko Päivinen sanoi
käsittääkseni mr. ahdolla oli sorvatut männät (alempi puristussuhde) ja ongelmia niiden kanssa, samaten "Galant_1.6 nickillä oli kaasarit kyllä, mutta ei sekään ihan ongelmatonta ahtamista ole....

Joo eihän ahtaminen ikinä ole ongelmatonta ;)
ja tarkoitin "mr ahtopaineen" tietämystä paljonko kestää vakio veivit ;D

ja taas "Galant1.6" sai myös sorvatut vakio männät rikki... tosin 1.6nen vakio kaluilla 199,5hv on ihan hyvin

olikin puhetta että jos saa nakutuksen pidettyä kurissa saattaa saada vakio kaluilla kestämään n.200+ hv ihan hyvin mutta mutta... halvalla ei saa kestävää hyvää konetta se on varma ;D
juttua myös Täällä

EDIT: jaoin tämän aiheen koska menee liian off topikiksi ;D pysyy näin hyvin aiheet asiassa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom