galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

tbo-galant-86

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
turku
Eli uusi vika uudet kujeet :peukku juuh asiaan... laturi kitisee matalilla kierroksilla ja remmi on erittäin kireellä, joten kyse ei ole siitä.
Lataa ihan normaalista eikä ulkoisesti mitään vikaa mut vaivaa toi soundi pikkasen... Osaisko joku viisas sanoo mikä sitä voisi vaivata?
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

j.jokinen sanoi
laturi kitisee matalilla kierroksilla ja remmi on erittäin kireellä, joten kyse ei ole siitä.
Tiedäthän että remmi ei saa myöskään olla määräänsä enempää kireellä,"pisimmällä" sivulla pitäisi pienellä voimalla olla 15-30mm heitto,muuten on liian kireellä.

Löysää vähän,jos ei auta,niin eiköhän sieltä sitten ole laakerit vainaat (jotka yleensä myös kuolevat ennenaikaisesti jos remmi liian kireällä).
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

yritin tossa nopeasti löysää sitä mutta ei se hirveen sovinnolla suostunut löystymään... Huomenna uusiksi
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

löysennin remmiä vähän, sillen että se pääsi joustamaan n.15mm ja luistamaan se lähti... laitoin takaskireelle jakitinä jatkuu... Eli se on ollut liian kauan kireellä ja laakeri on paskana kai? onko laturin laakerin vaihto vaikeeta vai kannattaako ennemmin ostaa joku käytetty laturi tilalle? Voiko toi laturi "leikata kiinni"? pitäis huomenna lähtee tekee n. 400km lenkki....
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

laakeri sökö...

joskus oli 87 farkku lankeri jossa kitisi laturi ja syy oli laturin pääty laakerissa, oli kuivunu.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Jostain syystä kitinä loppui... mitään en ole tehnyt asialle :peukku Niin kauan kun tuo toimii niin enpä sille mitään tee.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

j.jokinen sanoi
Jostain syystä kitinä loppui... mitään en ole tehnyt asialle :peukku Niin kauan kun tuo toimii niin enpä sille mitään tee.

eipä sitä kannatakkaan avata.... ;D jotenkin ärsyttävä purettava ;D 8)
sillon laitoin naulalla öljyä perälaakeriin niin loppu kitinä
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Itsellä kanssa tuota ärsyttävää kitinää kuuluu. Ensin luulin vesipumpun olevan tiensä päässä. Vaihdoin sit koko jakopään samalla ku pumpunkin. Ei loppunut kitinä. Tänään laakeroin laturin uudestaan. Ei loppunut kitinä vieläkään. Kaikki muu hihnoilla pyörivä siis on uutta paitsi ohjaustehostimen pumppu ja siitä mielestäni tuo ääni ei kuulu. Alkaa neuvot loppua miten tuon äänen saa pois, onko mitään ideoita kenelläkään? Ihan siis kun joku pyöris kuivana ilman voitelua sellanen ärsyttävä ääni.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

-Tontsa- sanoi
Itsellä kanssa tuota ärsyttävää kitinää kuuluu. Ensin luulin vesipumpun olevan tiensä päässä. Vaihdoin sit koko jakopään samalla ku pumpunkin. Ei loppunut kitinä. Tänään laakeroin laturin uudestaan. Ei loppunut kitinä vieläkään. Kaikki muu hihnoilla pyörivä siis on uutta paitsi ohjaustehostimen pumppu ja siitä mielestäni tuo ääni ei kuulu. Alkaa neuvot loppua miten tuon äänen saa pois, onko mitään ideoita kenelläkään? Ihan siis kun joku pyöris kuivana ilman voitelua sellanen ärsyttävä ääni.

Itsellä oli samoja oireeita:
Nitinä ja kitinä käynnistettäessä.
Risteyksissä auto meinasi sammua/sammui.
Yleensäkkin matalemmilla kierroksilla kitinää / nitinää.

Oletin että laturi pitää tämän äänen.

Ongelma vaivannut jo pitkään ~1vuosi.

Hiljalleen ongelma vain paheni; yllätys yllätys.

Varauduin jakopää remppaan, ja hankin:
kaikki hihnat(jakopää&apulaitteet), laakerirullat, vesipumppun ja uuden laturin.

Vaihdoin kaiken muun paitsi laturin. koska samassa yhteydessä syy selvisi.
Hihnapyörän kehä meinasi tipahtaa varpaille.
Eli hihnapyörän vulkanointi oli pettänyt.
Hihnapyörä oli myös syönyt jakopään kotelon...
Laturin remmi oli aivan kypsä...
Ja jakopäänrattaissa oli putua, muutta vain vähän. (Jako oli oikein)

Ratkaisu: ostin UUDEN hihnapyörän. Koska käytettyjä ei ollut tarjolla järki rahaan.
Ja kitinät loppuivat siihen.

Huonompaa hiintokenkää:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7329.0


Hyvin on tarjolla:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370254898416&category=33625&_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%26itu%3DUCI%26otn%3D10%26ps%3D63

Vaikka itse tilasin laiskana US-partsista saman vuotiseen: 4G63 eagle/eclipse/tallon/VR-4:een sopivan hihnapyörän.


EDIT:Lisää höpinää/tarkennuksia
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

ööö ::) mulla on kahdessa eri lohkossa ihan yhtäpuuta alapyörä ???
onko noita sitten jollain kumi keroksillakin ???
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Mr mmc sanoi
toinen on 16v ja toinen 8v 8valve o 90alun autosta ja toinen 89loppuvuoden gti.

No sitten on molemmissa satavarmasti vulkanoidut hihnapyörät kampiakselilla.
Kuten varmaan noista vuosista eteenpäinkin kaikissa malleissa.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Arnold sanoi
No sitten on molemmissa satavarmasti vulkanoidut hihnapyörät kampiakselilla.
Kuten varmaan noista vuosista eteenpäinkin kaikissa malleissa.

pakko väittää vastaan, ei ole, on yhtäpuuta, en sitten tiedä on vaihdettu hihnapylpyrä
jostain noihin molempiin, saman näköinen ku tossa ebay linkissa mutta tuo kumi puuttuu
molemista.
88 glsi galantissa oli vulganisoitu, samaten tuossa yhdessä 91vm glsi mallissa.

edit: unohdin mainita että valua ovat ja ovat kevyemät kuin tuo vulganisoitu malli.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Mr mmc sanoi
pakko väittää vastaan, ei ole, on yhtäpuuta, en sitten tiedä on vaihdettu hihnapylpyrä
jostain noihin molempiin, saman näköinen ku tossa ebay linkissa mutta tuo kumi puuttuu
molemista.
88 glsi galantissa oli vulganisoitu, samaten tuossa yhdessä 91vm glsi mallissa.

edit: unohdin mainita että valua ovat ja ovat kevyemät kuin tuo vulganisoitu malli.

Ai, olin varma että kaikissa on nuo hajoavat retaleet hihnapyörissä.
Mutta sulla on hyvä säkä kun on tommoiset "racin" versiot jotka ei hajoa :peukku
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Arnold sanoi
Ai, olin varma että kaikissa on nuo hajoavat retaleet hihnapyörissä.
Mutta sulla on hyvä säkä kun on tommoiset "racin" versiot jotka ei hajoa :peukku

ise asiassa kymmenkunta konetta purettu ja heitetty kaatopaikalle niin kahdessa on ollut tuo malli.
oon kyllä yrittäny etsiä että mistä noita saisi ihan ostettua.
koneistamon ukko sano että suosittelee tasapainottamista ennekuin asentaa.
pitää vielä yrittää etsiä, varmaan olis ihan asia löytää tuo umpimalli.
ellei sitten alumiinisiä halua.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Mulla oli lancerissa sama homma että kitisi ja paheni vaan ajan mittaan, no vaihdettii vesipumppu ku tuntu äni tulevan sieltä mutta aina vaan jatku ääni, no nyt on vaihdettu ohjaustehostimen pumppu ja ääni on kadonnu.. :peukku
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Mulla nyt on jo melkiin vuosi aikaa kun tein jakopääremontin et en satavarmaksi muista millanen hihnapyörä siellä on mut 99% varmuudella muistan et siellä on ihan yhtä puuta oleva hihnapyörä et ei mitään tollasta vulkanoitua mallia. Olisin kyl kiinittäny siihen huomioo et mikä v***u tämän on purkuvaiheessa jos siellä sellanen olisi ollut. Auto on -89 glsi. Jos nyt ajatellaan et siellä olis se yhtä puuta oleva malli ja kitisee silti niin ei kai siellä sit muu enää voi olla kun tuo tehostajan pumppu. Ääni kun ei vaan mielestäni siitä kuulu.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

Olet varmaan sitten vaihtanut laturin ja OT:n hihnatkin? Vanhat hihnat voi pitää toisinaan, etenkin tyhjäkäynnillä, ärsyttävää vikinää. Systerin Nissanista esim. viimeviikolla juurikin siittä syystä vaihdoin hihnat, ja loppu kitinät. Toki sen verran jäi löysälle, että parkasee kun moottori käynnistyy, mut pitää kirrata, kunhan auto on taas työkalujen lähettyvillä yht'aikaa minun kanssa..
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

MVa~1 sanoi
Olet varmaan sitten vaihtanut laturin ja OT:n hihnatkin? Vanhat hihnat voi pitää toisinaan, etenkin tyhjäkäynnillä, ärsyttävää vikinää. Systerin Nissanista esim. viimeviikolla juurikin siittä syystä vaihdoin hihnat, ja loppu kitinät. Toki sen verran jäi löysälle, että parkasee kun moottori käynnistyy, mut pitää kirrata, kunhan auto on taas työkalujen lähettyvillä yht'aikaa minun kanssa..

Tottahan toki hihnatkin tuli uudet sillon samalla. Ja tunnistaisin äänestä jos olisi hihnavika. Tää ei ole sellanen ääni.
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

mulla kans samanlaista vikinää, ääni muuttuu kierrosten mukaan..vikisee siis koko ajan. vaihoin tehostajan pumpun --> ei vaikutusta...avasin laturinki hihnapyörän päästä, rasvailin sen puolen laakerin --> ei vaikutusta. pitääpä koittaa kattoo se toinenki puoli ja se hihnapyörä, mulla ainaki on se kumi siellä välissä, vr4 kone...täytyy varmaan vaihtaa kevyempää jos on rikki ;D
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

jooonas sanoi
mulla kans samanlaista vikinää, ääni muuttuu kierrosten mukaan..vikisee siis koko ajan. vaihoin tehostajan pumpun --> ei vaikutusta...avasin laturinki hihnapyörän päästä, rasvailin sen puolen laakerin --> ei vaikutusta. pitääpä koittaa kattoo se toinenki puoli ja se hihnapyörä, mulla ainaki on se kumi siellä välissä, vr4 kone...täytyy varmaan vaihtaa kevyempää jos on rikki ;D

hihnapyörä kulunu ja ei pidä kunnolla sen vuoksi ;)
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

oisko tähän jotain korjausideaa? vähä hiomapaperilla karhentaa? onkos niissä alunperin "karhea" pinta vai pureeko remmi vaan uriin niin hyvin :eek:
 
Vs: galantti: laturi kitisee matalilla kierroksilla?

ne urat kun kuluvat liian mataliksi niin alkaa kitinä, ja jos liikaa kiristää niin
vesipumppu ei kestä pitkään :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom