Galanttii popit! neuvoja ja ohjeita alottelijalle

gifue

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2008
Elikkä tuli hommattua itelle -89 galant ja tarvis vinkkejä musiikki puolelle ku ei viihtis vakio soittimel ja kaiuttimilla ajella.Projektia tulee muutenki mutta itse ku en ole ikinä ollu kiinnostunut poppivehkeistä nii tarvis vinkkiä minkälaisella setillä jytäis hyvin mutta suhtkoht halvasti

Tällaista olen itse ajatellut:

Cd/Mp3 soitin usb- paikalla 100-200e
10" tai 12" subwooferi taakse jytää hinnoista ei suurta tietoa
hattuhyllylle 6x9 pari ja mihin muualle mahdollisesti lisää?
Ja tietysti vahvistin mistä itsellä ei minkäänlaisia kokemuksia juuri,enempi koneen/korin laittelijoita :)
Hinta/laatu suhteeltaan mielellään huippuluokkaa. sähköpostia saa laittaa suoraan ja kiitos jo etukäteen jos joku antaa vinkkejä! ja mielellää vittuilut ja turhat vois jättää pois =)
gifue@jippii.fi
 
Vs: Galanttii popit! neuvoja ja ohjeita alottelijalle

Sedan vai HB?

Jos sedan,niin

Kojelaudassa on 4'' paikat,kunhan ovat matalat,muuten joutuu antamaan allaolevalle ilmaputkelle hieman lämpöä.
Hattuhyllylle menee 6,5'' (ihan oikeesti,en vittuile,mutta unohda ne 6*9..).
Tarvitset ainakin kilowatin tehoa,että saat kontin puolelta 12'' kuulumaan,niin hyvät on eristykset (ja 10'' on aivan nuhanen).


Jos taas HB,niin

Kojelauta sama kuin sedan
Takakontin sivuilla paikat 5,25'' (ehkä mahtuu myös 6-6,5''?)
Puolenkin kilowatin lankulla pärjää jotenkuten,erittäin huonosti eristetty kontti.


Jos vähääkään kunnolla teet/kunnollista ostat,rahaa menee noin tonni.
Aloittelijana kannattaa pysyä "valtamerkeissä",DLS yms,ja muistaa että halvin EI OLE paras,mutta parempi voi myös olla kalleinta halvempi.
 
Vs: Galanttii popit! neuvoja ja ohjeita alottelijalle

gifue sanoi
Elikkä tuli hommattua itelle -89 galant ja tarvis vinkkejä musiikki puolelle ku ei viihtis vakio soittimel ja kaiuttimilla ajella.Projektia tulee muutenki mutta itse ku en ole ikinä ollu kiinnostunut poppivehkeistä nii tarvis vinkkiä minkälaisella setillä jytäis hyvin mutta suhtkoht halvasti

Tällaista olen itse ajatellut:

Cd/Mp3 soitin usb- paikalla 100-200e
10" tai 12" subwooferi taakse jytää hinnoista ei suurta tietoa
hattuhyllylle 6x9 pari ja mihin muualle mahdollisesti lisää?
Ja tietysti vahvistin mistä itsellä ei minkäänlaisia kokemuksia juuri,enempi koneen/korin laittelijoita :)
Hinta/laatu suhteeltaan mielellään huippuluokkaa. sähköpostia saa laittaa suoraan ja kiitos jo etukäteen jos joku antaa vinkkejä! ja mielellää vittuilut ja turhat vois jättää pois =)
gifue@jippii.fi

Mikähän sinulla olisi budjetti? Helpottaisi aika paljon kokonaisuuden miettimisessä.
Minulta esimerkiksi saat ihan kohtalaisen tarjouksen tuotteista, mutta onhan niitä muitakin kauppiaita suomessa.
Galantin kojelautaan saat menemään esim. Rainbow SLC210 NG, erillissarjan. Taakse sarja sen mukaan mikä on autosi korimalli, mutta Rainbow Sounline koksut taakse. Vahvistin esim. Rainbow iPaul 2.400 ja subiksi Hammer 12" refleksikoteloon.
Setin hinta alle 900€ soittimineen ja subikoteloineen.
Paras ja helpoin keino on kun soitat, niin selviää sinun tarpeesi, budjettisi ja SINULLE paras ratkaisu. aikaa menee 5min.
P. 0405408590
 
Vs: Galanttii popit! neuvoja ja ohjeita alottelijalle

budjettina olisi se 500e rajana,en sitten tiedä riittääkö se mihinkää,mallina on sedan. Kiitos jo näistä,helpotti tosi paljon!

Tosin rupean pikkuhiljaa tätä laittelee niin voipi olla että nousee budjetti arvio ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom