GDI Galantin vetonivelen suojakumit

M

mikada

Guest
Suojakumit pitäisi alkaa vaihtamaan, mutta nyt tässä kahden vaiheilla orkkis vs tarvike. Orkkis kumissa mainostetaan, että split easy install, mitä tuo nyt ikinä tarkoittaakaan. Onko tuo jotenkin siihen liittyväinen, että sen voi halkaista ja ilman suurempia vetonivelen purkuhommia asentaa? Voisi kuvitella, että kestää myös paremmin kuin tarvike, kun tuo nykyinenkin orkkis kumi on kestäny liki 15 vuotta. Kestolla ja mahdollisella helpolla asennuksella on hintansa eli 95€ :nykii . No tarvikekumi olisi Gometin tekemä ja 14€ hintanen, mutta ei oikein vakuuttanu, kun otti käteen sen ja se vaikutti kovamuovi seokselta. Miten semmoinen kestää pakkasta eli olisko jollain täällä kestosta faktaa eikä tämmöistä mutua, mitä itsellä on?
 
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

No tämmönen on sitten tuo orkkis easy install suojakumi. Pitää viikonloppuna asennella ja jos tuon asennus tosiaan onnistuu vetaria irti käyttämättä, niin on kyllä hintansa väärtti. Tuntuu tuo kädessäkin paljon laadukkaamman oloiselta kuin ne kovalta muovilta tuntuvat tarvike kumit.
 

Liitetiedostot

  • Suojakumi.jpg
    Suojakumi.jpg
    179.2 KB · Lukukerrat 456
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

Jessus mikä viritys!

Kai tuossa nyt edes liima tulee väliin?
 
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

Ainakin hiacen vastaavaan tuli liima mukana, silti ihan prs asentaa :D
 
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

Juu kyllä tulee liima väliin ja metallipangat päihin. Ohjeen mukaan näytti ainakin helposti asennettavalta.
 
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

Just tänään tuli laitettua hiluxiin samanlainen suojakumi, suurin työ on saada noi puoliskat painettua yhteen, varsinkin jos on vähäkin ahtaat välit.. Oliskohan koko operaatios menny joku 20 minsaa, ei hiluxis tarvinnu edes pyörää irrottaa.. :peukku
 
Vs: GDI Galantin vetonivelen suojakumit

Se oli kyllä nimensä veroinen eli easy instal eli suosittelen jos ei ole aivan hirveän ihastunut viettämään tallissa tuntitolkulla aikaa ja purkaa autoa tarpeettomasti osiksi ;). Ei olisi tarvinut Galantissakaan edes rengasta irroittaa, jos olisi ollut nosturi käytettävissä. Kerrankin autoremontissa joku menee kuin strömsöössä :peukku Kun laitto sen liiman väliin, niin se toimi myös voiteluaineena ja kuminpäät lupsahtivat kiinni hyvin helposti. Jotka eivät itse ala vaihtamaan noita suojakumeja, niin säästää korjaamokustannuksissa melkoisesti, kun kahden tunnin työssä ei mene kuin puolituntia tai ainakin korjaamossa arvioitiin normikumen asennuksessa menevän kaksi tuntia. Tuommonen siitä tuli.
 

Liitetiedostot

  • Suojakumi2.jpg
    Suojakumi2.jpg
    172 KB · Lukukerrat 358
Takaisin
Ylös Bottom