gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Faidros

New Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2012
Miten säädetään 89 pajerosta camberia? Vääntösauvojen kirrauksen jäljiltä pyörät ovat \--\ kulmassa edestä katsottuna. Yhtäkkiä luulisi, että vääntösauvojen kiristys nimenomaan kääntäisi pyörät /--\ asentoon, vai olenko ihan hakoteillä?

Oikea kulma lienee jokseenkin suoraan pystyssä?

Rajoitinkumeja ei enää ole, ei kuitenkaan vielä rautaan kolise maantiellä..

Kiitoksia vastauksista. Yritin hakua eri foorumeilta, mutta sain sen verran ristiriitaista tekstiä että parempi tehdä uusi aihe.
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Ylätukivarsien sisäpäässä on säätölevyjä pino kummallakin puolella.. Siis niiden pulttien ja rungon välissä..
Yleensä melko tiukassa ne ruuvit jos ei ole aukastu koskaa...
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

No niinpäs olikin, kiitos vastauksesta! Vaihdoin paloja puolelta toiselle ja vähän auttoi, tarvii vielä toisella kertaa säätää lisää. Omituisen paljon kyllä rengas lerpahtaa ulos loppuvaiheessa, kun laskee auton maahan..
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Onko ala pallonivelet missä kunnossa?
Kun ei sen pitäisi älyttömiä muuttua sen kulman..
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Kuluneet alapallot vaikuttavat yllättävän paljon pyörien kulmiin. Vaihdoin uudet alkuperäiset alapallot. Auraus meni toista senttiä haritukselle ja camper lievästi \--/. Camperin "säädin" keulan korkeudella ;) Auraukselle en tehnyt heti mitään vaan pilasin ensin yhdet kesäpyörät :seina Lopulta tajusin mistä renkaiden ulvonta parkkihallissa johtui! Ajettavuudessa ei kesäkelillä huomannut mitään ihmeellistä mitä nyt urissa hieman veteli.
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Juurikin tätä tarkoitin...
 
Vs: gen1 pajeron ylätukivarsista / camber-kulmista

Väänneltiin renkaita ja ainoa välys näkyi enää olevan pyörän laakereissa. Yläpallo ja apusimpukka tuli jo vaihdeltua aiemmin (ei niistäkään katsastusmies kuitenkaan rutissut, mutta väljiä olivat).
Toisella puolella on nyt 7mm palat välissä ja toisella ei mitään, täytyy vielä jousilla hienosäätää, kun puoltaa hieman oikealle. Ja vähän haritustakin tosiaan näkyi olevan.
 
Takaisin
Ylös Bottom