gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Vs: onko gen3 pajero itsekantavalla korilla?

Kyllä se on juu.. Ei ole enää erillistä runkoa..
 
Vs: onko gen3 pajero itsekantavalla korilla?

no mitä mieltä olette onkose parempi kun nämä vanhat?
luulis että ingenjöörit olis keksinyt tavan vahvistaa koria oikeista paikoista että se kestää maasto ajoa.
 
Vs: onko gen3 pajero itsekantavalla korilla?

Hienoissa mainosteksteissään kutsuvat sitä myös "integroiduksi tikapuurungoksi", ilmeisesti kolme kertaa vääntö ja taivutusjäykempi rakenne saavutettu tekemällä se itsekantavaksi. Samaan jäykkyyteen pääsisi kyllä vanhallakin tavalla, mutta ilmeisesti painavampi se silloin olisi.

On varmaan vaikeampi korjata. Korin korotusta ei voi tehdä samalla lailla kuin vanhoissa.

Etu ja taka-akseli ovat erillissä apurungoilla, joten korin korotuksen niille voi kyllä tehdä ja samalla tulee maavaraa myös auton keskelle, mutta onko se laillinen täällä...
 
Vs: onko gen3 pajero itsekantavalla korilla?

onko kellään kuvia ruoste korjausksista tai ruoste kohdista? gen 3mosessa
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

nyt semmonen kysymys että tuo mun gen1 vie 10L keskimäärin.
onko kuinka suuri ero 3.2did- 3.5v6 maantie kulutuksessa? ulkomaisilla foorumeilla on keskustelua asiasta mutta taitaa olla turha verrata afrikan jätkien kulutuksia tänne pakkaseen.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

no, takapotkulla pääsee sinne 8 nurkille maantiellä, nelkulla talvella on menny 15-18, kyseessä siis 3,2 DID AUT
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

8-11 l/100 km tuo meikän 3,2 did tomaatilla on vieny. Maantiellä pääsee lähemmäs 8l/100km. Ja talvella mennään nelikko päällä.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

WebKim sanoi
8-11 l/100 km tuo meikän 3,2 did tomaatilla on vieny. Maantiellä pääsee lähemmäs 8l/100km. Ja talvella mennään nelikko päällä.
Mikähän lie tuossa mun vehkeessä on??? onko porukalla tietoa miten nuo suuttimet on noissa pelannu, rupeeko ne kusemaan kuinka vähissä kilometreissä?
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Ei ole perän lukituskytkintä/-nappia laisinkaan.
Luistoneston saa pois kytkimestä/napista.

Kysymys:
Eikö, Suomeen maahantuojan toimesta tuoduissa,
kaikissa gen3 Pajeroissa olekaan napista lukittavaa
tasauspyörästöä perässä?

Korvaako tuo luistoneston poiskytkentä lukkoa?

Auto 3.2 DI-D vm 2004
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

ASC Off on ajonvakautuksen eli ESP:n poiskytkentä, joka kyllä parantaa etenemistä, kun auto ei luule koko ajan olevansa luistossa ja jarruta turhaan. Luistonesto eli traction control on aina päällä ja sen on tarkoitus "korvata lukkoa", myös etuakselilla.

Gen 3 Facelift mallissa, jossa on luistonesto, ei ilmeisesti ole lukkoa takana. Vasta gen 4 mallissa, lukko ja luistonesto ovat samassa autossa.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

OK :)

Jotain "lukkoja" arvelin olevankin, sillä lumeen kiinni ajettaessa
sai kaikki pyörät lyömään tyhjää, ainakin sen vetotavan näytön
perusteella. Itsehän en sutimista näe ratin taakse enkä
uskaltanut jättää autoa ilman kuskia sutimaan ja lähteä
kiertämään autoa ulkopuolla :)
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

pitääkö paikkaansa että että sportti pajero rossa on torsion bars keula (1996-2008)
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

tota noinniin
kattelinfuellyn tilastoja ja rupesin ihmettelemään noita kulutus lukemia
eli siis 3.5L v6 keski kulutis olis jossain 15-16litraa
mutta 3.2L diesel kulutus olis jossain 13-14 litran paikkelilla jätkillä oli kymmeniä tankkauksia takana että luulis lukujen oleva aika tarkkoja.

eli siis kuinka paljon v6 ja dieselin matka ajossa moottorin kierroksissa on todellisuudessa eroa jos tuolla yhessa aiheessa oli että diesel 80kmh 1550rpm about.
mites sitten v6 3.5 ?
entäs sitten ne automaatti laatikot onko se sama loota pensa kuin dieselissäkin?
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

we18fi sanoi
mutta 3.2L diesel kulutus olis jossain 13-14 litran paikkelilla jätkillä oli kymmeniä tankkauksia takana että luulis lukujen oleva aika tarkkoja.
Kuulostaa isolta. Ei oo kolmoskoppanen ollu mulla pitkään mutta kyllä se tuntuis kympin tienoille tippuvan (renkaat 275/70/16 All-Terrainit). Kaupunkiajoa tulee mulla kyllä hyvin vähän, et se on lähinnä maantietä ja metsäautotietä.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

hukka onko se sun napero manulaari vai tomaatti?

Susihukka sanoi
Kuulostaa isolta. Ei oo kolmoskoppanen ollu mulla pitkään mutta kyllä se tuntuis kympin tienoille tippuvan (renkaat 275/70/16 All-Terrainit). Kaupunkiajoa tulee mulla kyllä hyvin vähän, et se on lähinnä maantietä ja metsäautotietä.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Vaunu peräs ollu pari tankillista noin 12.5 ja automaatti.

Taka jarrusylinterit olen pari kertaa herkistelly kun jumittaa ja se lisää kulutusta. ???
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Tomaattihan tuo on. On pitänyt seurailla tota kulutusta mut enpä oo muistanu. Oon kuitenki rullaillu kuukaudessa sen 3000km enkä mielestäni oo tankannu yhtään sen useemmin kuin kakkoskoppaista manuaaliakaan. Täytyis varmaan seurailla tarkemmin niin osaa sit sanoa tarkempaa lukua.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Kulutus kannattaa sitten laskea tankkauksesta, eikä luottaa ajotietokoneen näyttämään lukemaan. Eroa saattaa äkkiä tulla 1,5-2 litraakin ja yleensä sinne kalliimmalle puolelle.
Pajerossa kulutuslukemat ovat lähtökohtaisesti isohkoja verrattuna noihin pienempiin henkilöautoihin ja ajotavan merkitys kasvaa myös aika paljon. Kevytkenkäinen pääsee monta litraa pienemmällä kuin me muut ;D
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

olen nyt ruvennut kattelemaan genkolmosta mites tuo jako ketjun kans nyt sitten on pitääköse olla vaihdettuna ennen 250tuhatta kilometriä vai onkose vaihdettu takuuseen noihin 2001 eteenpäin?

tuo mun gen1 ei ole koskaan mennyt alle 10litran minnekkän. että jos kolmoskoppanen menee alle 10l on tosi vähän.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

Tankkauksesta oon aina laskenutkin, trippimittarin kilsat ja tankatut litrat ku laskee niin sen tarkemmaks ei tarvi mennäkään :D Oma kenkäni ei nyt ole lyijystä tehty, mut ei se kyllä aina höyhenenkevytkään ole.... ::)

Mut mikäs juttu ton jakoketjun kanssa on? Ketjun yläohjaimesta olen vaan kuullut ton 90tkm tsekkausvälin. Kyl maantielle kolmoskoppaselle luvataan kasilla alkavia lukuja, mut ite lasken silti aina kympillä. Antaa todellisemman lopputuloksen, kun käytännössä aina alussa ja lopussa on vähän ees kaupunkiajoa.
 
Vs: gen3 pajero rakenne ja tekniikka

kävin eilen kattomassa gen3 seinäjoella ja tosi huono kuntonen kampe oli mutta kaikista kummallisin homma oli että kylmänä lähti tosi nätisti mutta sitten kuumana ei meinannut millään lähtiä käymään.

onko se yleinen vika että kuuma ei käynnisty kunnolla ja mikäsen aiheuttaa??
 
Takaisin
Ylös Bottom