Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

marked

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2013
Moikka Moi!

Alkaa V70 jäämään pieneksi kun postimies on ilmeisesti ollut kerkiävä tapaus! Selailin noita tila-autoja ja ainut joka miellytti ulkonäön ja tilojen suhteen oli Grandis! Ite olen ajellu pidempään diiseli volvoilla, mutta nykyisin kilometrejä tulee vähän vähemmän ja tilat alkaa olemaan todella kortilla. Joten Mitsusta ei ole kokemuksia.

Hakusessa olisi noin 12-14000 maksava grandis.

Mitä kannattaisi katsella, eli onko jotain tyyppivikoja tai vaivoja?
Bensa vaiko diiseli?
Onko paljon varuste-eroja eri mallien kohdalla?
Yleiskokemuksia, hyviä/huonoja?


Tila-auton hankinta poistaa ainakin toisen kiveksistäni joten todellakin apuja/suosituksia kaipaan!
 
Vs: Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

Itse ajellut nyt pari vuotta 2,4 bensa grandiksella, eikä oikein moitittavaa löydy...
Tilaa on hyvin omassa 7 paikkaisessa.
Takamatkustajien dvd soitin on aika kätevä pienten riiviöiden taltuttamisessa :peukku
 
Vs: Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

ai siel on semmonenki? Minkäs vuotinen se sun oma on ja paljos on rullattu?
 
Vs: Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

Täälläkin on yksi Grandiksen varsin onnellinen omistaja. Bensakone, 2.4 l ja manuaali. Eritt. kivasti kulkee. Vielä kun valkoisen olis jostain onnistunut löytämään... :) mut taitaa Grandiksissa olla harvinainen väri tuo.

Mut ennen kaikkea nuo tilat, tämä on myös 7-paikkainen versio, 6-paikkaisena löytyy myös, ovat ilmeisesti parhaiten varusteltuja(?). Mukana kulkee koko perhe ja vaikka mummu ja vaari tarvittaessa myös. Tavaratilaakin on sentään jonkun verran, vaikka olisi kaikki 7 paikkaa käytössä. Ja kun on 5-paikkaisena, eli takimmaiset penkit lattian tasolla on tavaratila aivan mahtava: ei ole kertaakaan loppunut tila kesken ja se on meillä paljon sanottu, roipetta kulkee retkillä mukana sen verran.

Tuota katto-DVD-viihdekeskusta ei löydy ihan kaikista malleista ja niitä on eri kokoisilla näytöillä. Langattomat kuulokkeet niissä on myös, joten takapenkki on helppo vaimentaa :)

Tällä bensaversiolla pääsee ihan asiallisiin kulutuslukemiinkin kun malttaa vähän keskittyä, varsinkin matka-ajossa.

Itse olen tykännyt siis auton tiloista, ulkonäöstä, sen ruostumattomuudesta (pohja tosi hyvä, päällä ei missään ruostetta) ja ns. lujuudesta, ei ole oikeastaan mitään ylimääräistä mennyt rikki (no, yksi anturijohto meni vas. takapyörän läheltä kerran poikki...). Autollani ajettu 164 000 ja vaikuttaisi paljon olevan vielä edessä... Tyyppivikoja? No, ainakin konepellissä on useiasti kivenhakkaumia. Ja ehkä raidetangon päät kannattaa tsekata, että eivät lonksu. Ei tule muuta mieleen.
 
Vs: Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

Itse myös olen tykännyt ja tykkään edelleen. Tilaa on reilusti, mahtuu perhe helposti romuineen kyytiin ja koukkuunkin saa ripustaa tarvittaessa muuta kuin kottikärrin :)
Vikoja ei ole ollut ja kone on mukavan pirteä auton kokoon nähden. Voin suositella :peukku
Nykyisellään itsellä ei enää ole hyökkäysvaunujen eikä elukuiden koppien kuskaamista mukana niin olen vaihtamassa pienempään nelikko hlö.autoon. Mukavan helppoa tuon auton kanssa ollut verrattuna edelliseen farkku Galanttiin kun ei ole tarvinnut tetristä pelata tavaroiden kanssa autoa pakatessa :)
 
Vs: Grandis harkinnassa, tarviis suosituksia ja infoa!

Meillä Grandis on ollut 09/2012 lähtien ja siitä lähtien on mittariin tullu noin 30tkm. Silloin tuli Saksasta uitettua Suomessa ehkä harvinaisempi Intense-varusteinen 7-paikkainen 2.0 DiD.

Autossa ei ole penkinlämmittimiä, mutta asennutin autoon Webaston, joten takaliston jäätyminen penkkiin kiinni ei ollut minkäänlainen ongelma. Lisäksi Webasto auttoi kylmillä keleillä ajon aikana saamaan kabiiniin riittävästi lämpöä. VAG-konsernin 2.0-litran pumppusuutindiesel kun ei kauheasti hukkalämpöä tuota eli muuten saattaa sisällä olla vilpoisampi. Lisäksi keulalla oli maskisuojat ritilöissä talven ajan.

Intense-varusteisessa autossa on takariveille oma ilmastointilaite sekä lämmitin. Ainakin ilmastointilaite osoittautui kesähelteillä aivan erinomaiseksi.

Auton on ollut tosi hyvä ja palvellut ensiluokkaisesti. Normaalien huoltojen lisäksi autoon on vaihdettu takajarrupalat minun toimesta ja laturi edellisen omistajan toimesta. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. Auto on edelleen pohjasta sekä koriltaan ruosteeton.

3. penkkirivin penkkien käyttö ja tilat ovat vertaansa vailla, näin uskaltaisin väittää.

Autolla on hyvä ajaa ja ohjauskin on kohtuullisen hyvä; ainoastaan ratin ohut kehä hiukan häiritsi aluksi.

Kulutus on ollut normiajossa 6.5-7l/100km. Pienimmillään tankillisen kulutus on ollut alle 6l/100km ja suurimmillaan kesällä asuntovaunua vetäessä reilu 9l/100km. Vaunu oli pieni Hobby, mutta ei mitenkään hyvä vedettävä. Meidän omaa vaunua (Solifer 6102i) vedettäessä kulutus lienee reippaassa ajossa karvan yli 10l/100km.

Asuntovaunun vetoautoa Grandis on todella hyvä johtuen luontaisesta taipumuksesta ajaa suoraan sekä pitkästä akselivälistä yhdistettynä lyhyeen peräylitykseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom