Grandis jarruremppa

JyffeM

Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2012
Onkos Grandiksen jarrupalojen vaihdossa jotain "normaalista poikkeavaa", eli tartteeko ottaa huomioon jotain speciaalia?
Esim tarvitaanko jarrumäntien sisään puristamiseen jotain erikoistyökalua tms?

t Jyffe
 
Vs: Grandis jarruremppa

Hei,

Vaihdoin hiljan levyt ja palat sekä eteen että taakse. Sylinterit saa pohjaan paikallaan ollessa - ja silloinhan saa liukujen toiminnankin testattua.

Jarrujen aukominen kyllä kannattaa tehdä joka huollon yhteydessä - kummasti vaan pskaa eksyy palojen ja satulan liukujen väliin.

Itsellä meinasi hieman takuta asennusvaiheessa satulan liukutapin tiivistekumit - sieltä kun pitäis tulla ilmat pois ja jos ei tule "luonnollista tietä pois, niin pullauttaa satulan päästä. Jäinkin miettimään, miksi - pitäisikö nuo ohjurit asentaa kuivana?
Katselin tuota kyseistä kumia tarkemmin (satulassa ylempi tappi, alempihan on sellaisen kortsun sisällä), niin ko tiiviste on huoltomiesten jäljiltä ilm. jäänyt rutistuksiin jo useamman kerran, kun se oli muotoutunut niin, että ilma tuuppaa sitä väkisin pihalle samasta kohtaa hörölleen -pska homma eli tilasin kalliilla uuden tiivistesarjan.

ps. jos joku kaipaa osaa jostain kummeista niin laittaa viestiä - mukana etusatulaan kaikki kumit, joista nyt siis käytän vain tuon yhden.

Jos epäilet käsijarrukenkien olevan loppu, niin ota kulma ylös ja renkaan ollessa paikallaan korkkaa kumitulppa ja fikkarin kanssa pyöräytät renkaan ympäri - näin näet sisätilan kunnon. Sit vaan alareunan rullasta vapautat löysät pois ja levy ulos parilla apuruuvilla ja vasaralla kopistellen - juu nou.

Mekonomen tarjos kohtuu hinnalla (mielestäni) aten paloja - ol vielä hyllyssäkin.



t,Timppa
 
Takaisin
Ylös Bottom