Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

JyffeM

Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2012
Onkos kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan että Grandisissa puskee ajaessa kuskin jalkoihin kylmää ilmaa?
Se ei tule lämppärin jalkatilasuuttimista, koska niistä tulee selvästi kuumaa ilmaa.
Mutta yli 80km nopeuksissa alkaa säärikarvat jäätymään kun jostain tunkee kylmää sekaan.

t Jyffe
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Mulla vaihdettiin syyläri joka oli mennyt tukkoon jollain tavalla. Mitsubishi maksoi koko homman koska on ilmeisessti tyyppivika. Korjaamo (Raskone) hoiti takuuvaihtoluvat ja työt.
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Oliko toi syylarinvaihto bensa- vai diisseli-Grandiksessa?

Tuo alkuperäinen kysymys kuulostaisi siltä, että ihan kuin jossain olisi pieni reikä, koska vauhdin kiihtyessä alkaa kylmä tuntua. Et pysty tunnustelemaan, miltä kohtaa puhaltaa, olisiko joku läpivientitiiviste irronnut...?
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Ainakaan -04 bensassa en ole moiseen törmännyt mutta kiinnostunut olen missä mallissa tämä on?
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Varma en ole, ainoastaan tiedän sen mitä korjaamo kertoi ja kehotti tekemään vielä kun takuuseen sai.... eli Gradis Diesel -09
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Mulla on -06 bensakoneella.

Ajaessa on hiukan hankala tutkiskella jalkotilaa, saattaa olla että hetken kun sitä tekee, ei tartte enää etsiä pelkästään pieniä reikiä auton etuosasta....
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Mielikuvitus peliin hei :) Lähdet ajamaan vähän isommalle tielle, nopeus 80 km/h, cruise päälle ja sitten heiluttelet vähän jalkaa, nostat vaikka vähän lahjettakin jotta tunnet mistä kohtaa puhaltaa. Siitä se lähtee...
 
Vs: Grandis puhaltaa kylmää kuskin jalkoihin

Moi

Olen itse törmännyt samaan ongelmaan. Omani on vm 2008, ensimmäisen kerran tuosta syystä oli merkkiliikkeessä vuonna 2009, autolla oli ajettu reilu 60000 km. Saivat kuntoon, korjaus takuuseen.
Toisen kerran sama ongelma 2012, oli ajettu 210000 km takuu oli ummessa. Ehdottivat merkkiliikkeessä lämmityslaitteen kennon vaihtoa n. 1000 €, tuohon en retkahtanut. Jäin miettimään asiaa ja vein auton perushuoltoon, en merkkiliikkeeseen, jossa mm. moottori ilmanputsari vaihdettiin. Ihme ja kumma lämmitys alkoi kuskin puolella toimia.
Vuonna 2014 joulukuussa sama ongelma, mittarissa 345000 km, ilmanputsari vaihdettiin ja taas tulee lämmintä.

Kertokaapa viisaat syy tuohon. Tuossa manuaaliin osassa, jossa on ilman putsarin räjäytyskuva. Puhutaan kylmään ilmastoon tarkoitetuista autoista, joissa moottorin imuilmasta otetaan ilmaa myös lämmittimelle.

Omalla kohdalla vika on korjaantunut jo kahdesti omatoimisesti, joten halpana vinkkinä kannattaa kokeilla.

Kertokaa toimiiko vinkki muilla. Alla linkki huolto-oppaaseen.

http://grandis.2de.ru/

Katsokaa kohta!

15 -INTAKE AND EXHAUST

AIR CLEANER

Siellä maininta osista 11 ja 12

11.
Blow-by heater connector <Vehicles for cold climates>


12.
Blow-by heater <Vehicles for cold climates>


-Jyke
 
Takaisin
Ylös Bottom