Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Onnistuu ilman mitään erikois työkaluja. Ainut mikä voi olla veemäistä niin on jumiin ruostuneet liukutapit, mitkä sitten saattavat työllistää reippaasti.
Joo, toisen liukutapin jouduin jo vaihtamaan syksyllä kun toinen takajarru meni jumiin.
Ja puoli päivää meni kun tappi paukahti poikki ja sen jämän joutui keplottelemaan ulos.
Ne kannattaneekin vaihtaa aika kun vaihtaa jarrupalat taakse. Maksaa 9 euroa motonetissä.
Kannattaa ihan suosiolla lämmittää niitä alempia tappeja kuumailmapuhaltimella ja vasta sitten availla varovaisesti.
Ja uudet asennustapit ehdottomasti!
Ja samalla kun ottaa takajarrut auki, kannattaa vaihtaa myös käsijarrun jarruhihnat ja niiden kiinnitysjouset yms kilkkeet.
Meillä oli juuri takajarrulevyjen ja -palojen vaihdossa, jonka jälkeen alkoi takapäässä kolista (on tehnyt tätä aiemminkin mutta ennen vaihtoa ei ollut kolissut varmaan yli puoleen vuoteen). Nostettiin äsken auto ilmaan ja mitään muuta joka pääsee liikkumaan ei löytynyt paitsi jarrusatula. Voiko johtua jarrusatulasta kolina/lotina takapäässä? Pultit olivat niin kireällä kuin pystyy ja ainakin alemmat tapit on vaihdettu hiljattain? Pitääkö koko jarrusatula uusia vai mistä ratkaisu?
liukutapit voi kolista. mm. yhdessä liukutapissa on se vaimennin kumi jos se uupuu niin kolisee jo senkin takia. samoin jos ei oo käytetty mitään rasvaa esim. (rubbergrease) (esim. motonet JARRUKUMIRASVA 110G
60-2213)