Green Filter Twister

Rocksta

New Member
Club Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2004
Sijainti
Ritvala
Onnistuuko kyseisen suodattimen laitto uudempi korimallin -88 lanceriin? Ja onko suurikin projekti, jos onnistuu?
 
Tuo Twisterihän oli se malli, jossa propelli?

Noita ei kannata laittaa mihinkään autoon, missä on karmann -tyyppinen MAS/MAF -anturi, tuon suodattimen aiheuttama pyöreilevä ilma sotkee karmann-tyyppisen anturin saamat lukemat, mikä taas sitten tarkoittaa vituillaan olevia seoksia, ja kasvanutta bensankulutusta.

(tämä vain yleisenä varoituksena, en tiedä minkä mallinen anturi 88 lancerissa on, mutta tuota karmann-tyyppistä MAS/MAF -ilmamäärämittaria käytetään monissa mitsun malleissa)
 
Haudi.
Hmmmm..? :).
Pari tarkennusta ks. suodattimesta. Greenin Twister-mallissa EI ole ropellia eikä missään muussakaan Greenin suodattimessa.
Edm. Twisterin rakenne johtuu yksinomaan siitä mihin käyttötarkoitukseen se on tarkoitettu. En näe myöskään mitään syytä miksei ks. suodatinta vois käyttää näissä Mas/Maf-järjestelmissä, suodatinelementin rakenne ja koostumus on kuitenkin sama kuin normi Greenin kartio/alkuperäisen suodattimen tilalle laitettavista korvaussuodattimissa(= puuvillapohjainen/öljyttävä).
Eli käytännössä sama suodatin rakenne kuin K&N-suodattimissa ;).
Kuten Toni myös tiedät niin "konna"(K&N)-suodatintahan mm. on jenkkilässäkin myynnissä noihin Eclipseihin ym. vastaaviin mas/maf-zydeemeihin. Ja jenkeissä jos missä kuluttajasuoja-asiat on oikein "mallissaan" joten siellä ei kauan ks. suodatin-rakennetta myytäis jos se ei toimis.
-Arska
 
greentwisterXXL.jpg


Tuota mä tarkoitin ropellilla(tuo päällä oleva musta juttu). Eli siis tuossa twisterissähän perusideana on pyörteilyttää ilmaa(näin siis olen lukenut, ja mihin myös tuo "ropelli" viittaa).

Karmann-tyyppiset MAS/MAF-ilmanmäärämittarit tarvitsee taas sen läpimenevän ilmavirran mahdollisimman suorana(sen takia niissä on yleensä "hunajakenno" päässä ohjaamassa. Mutta sekään ei pakolla riitä "suoristamaan" virtausta, jos edessä oleva filtteri pakottaa virtauksia muuhun kuin suoraan linjaan.
maf01.jpg

Tuossa kuvassa näkyy maf-anturin "hunajakenno", jonka kuuluu "suoristaa" ilmanvirtausta.

Tällä mun kommentilla ei ollut mitään tekemistä muun suodatinrakenteen kanssa.

Lisäys: ...toivottavasti mä nyt en laskenut suustani mitään todella typerää...
 
Moi.
Todellakaan et laskenut suustasi mitään typerää ja sitäpaitsi asialliset kuvat oot laittanut Mitsun "käärmänvörteksistä" ;). Ja kaikki edm. hunajakennon toiminnasta on faktaa, tätä en edes epäillyt sinunkaan tiedostostasi puutuvan. Se mihin lähinnä puutuin tossa omassa lätinässäni liittyi tähän niinsanottuun ja paljon puhuttuun "ropelliin"(jotkut luulevat sen jopa pyörivän siinä päässä lisäksi) ;D. Sitähän siinä ei ole. On vain niinsanotut kumiset ohjainsiivet jonka pääsääntöinen tarkoitus on saada ilma pyörteilemään sentakia koska ks. suodattimen rakenne(sisällä alumiinikotelossa) on sellainen että se sisään tuleva ilma saadaan jakautumaan tasaisesti koko suodatin elementin pinnalle(lyh=likaantuu tasasem)
Ja jokainenhan joka on vähänkään tutkinut tälläisten "vapaavirtaus" suodattimien kennorakennetta tietää myös sen, että heti ilmanläpäistyä se , ilmanpyörteily LOPPUU.
Toinen asia mikä tuntuu olevan kanssa virheellinen tieto monella oli just tää, että öljyttäviä suodattimia ei saisi käyttää näissä mas/maf-järjestelmissä?? Siis miksi ei??
-Arska
ps. perkules kun kestää tää kirjoittaminen kin käy asiakkaat välillä häiritsemässä ;)
 
Vähä aihetta sivuten.
On muuten sitten uudessa Mitsun Evo8 WRC:ssä GREENIN Kartiosuodatin :).
RalliArt ottanut mallia sit siinäkohtaa vähä muista tiimeistä. ;)
-Arska
 
nyt ku ollaan asiassa ni valistakaas täällä mite tollasia kartiofilttereitä on huollettava (mite usein) ja öljyäminen.

Entäs talvella niitte käyttö ? (itellä ollu sellane mielikuva ettei kartiofilttereitä suositeltas talvikäyttöön???)
 
Lancerille:tohon että kuinka usein on huollettava on lähestulkoon mahdotonta vastata johtuen siitä kun eri autoilla ajetaan niin erinlaisissa olosuhteissa(kuiva asfaltti vs.kuiva pölyävä hiekkatie)
Green ilmoittaa kartiosuodattimille luokkaa n.7 tkm:n välein pesua/öljyämistä mutta jokainenhan sen tajuaa, et jos ajellaan "jyskälän" pätkiä koko ajan vielä niin,et on oikeesti pölyset tiet niin kyl pitää paljon aikaisemmin putsata kuin 7 tkm:n välein. Kun taas täällä kehäkolmosen sisäpuolella kesäkaudella ehkä tommonen 20 tkm:ää on kohdallaan oleva huoltoväli.
Mitä tulee siihen pakkashommaan= Höpöhöpö ;D
-Arska
 
Tästä topicista saatiin taas hirmulaja faktaa databeissiin ;D

kiitokset pojille :D
 
Se öljyttävien filttereitten käyttö MAS-mittareissa ei kai olisi hyväksi siinä pelossa, että liikaa öljyttynä öljyä roiskuu sisään rikkoen mittarin.

Mutta tämä vain jos lutraat öljyä liikaa. Itselläni on ollut vain K&N öljyttäviä filttereitä viimeiset 4 vuotta.
 
E15Mitsubishi:
Hyvä että korjasit mua. Mä luulin että tuossa twisterissä oli tarkoitettu että se jatkaisi vielä suodattimen läpimenon jälkeen pyörteilyä. Väärinkäsitys siis mulla tässä.

ps. tiesin kyllä ettei tuo "ropelli" pyöri, kaverilla on calibrassaan tuollainen. "Ropelli" vaan kuvasi parhaiten sitä.
 
Kiitoksia infosta!! Taidan tuollaisen päräyttää jos hinta/laatu on kohdallaan. Tarviiko mitään sovitepaloja ym sälää hankkia saadakseen tuon pelittään? Itse en ajatellut asennusta tehdä vaan viedä ammattimiehille, tulee sitten kerralla hyvä. Muuten asiasta toiseen, tarvitseeko auto muutoskatsastaa, jos vaihtaa alkup. takapöntön kahteen sportpönttöön?
 
Rocksta sanoi
Kiitoksia infosta!! Taidan tuollaisen päräyttää jos hinta/laatu on kohdallaan. Tarviiko mitään sovitepaloja ym sälää hankkia saadakseen tuon pelittään? Itse en ajatellut asennusta tehdä vaan viedä ammattimiehille, tulee sitten kerralla hyvä. Muuten asiasta toiseen, tarvitseeko auto muutoskatsastaa, jos vaihtaa alkup. takapöntön kahteen sportpönttöön?

2xtakapönttö ? miksi ihmeessä ?
Kai sitten vedät pakosarjalta lähtien ?
 
teme sanoi
Rocksta sanoi
Kiitoksia infosta!! Taidan tuollaisen päräyttää jos hinta/laatu on kohdallaan. Tarviiko mitään sovitepaloja ym sälää hankkia saadakseen tuon pelittään? Itse en ajatellut asennusta tehdä vaan viedä ammattimiehille, tulee sitten kerralla hyvä. Muuten asiasta toiseen, tarvitseeko auto muutoskatsastaa, jos vaihtaa alkup. takapöntön kahteen sportpönttöön?

2xtakapönttö ? miksi ihmeessä ?
Kai sitten vedät pakosarjalta lähtien ?
tuning tuning ;D
 
Eikö onnistu, jos irroittaa/(sahaa pätkän pois) vanhan orkkis pöntön pois ja jatkaa Y-haaroittimella irroitetusta kohdasta molempiin sport pönttöihin? Lähinnä näön vuoksi suunnittelin hommaa ei niinkään tehoa ajatellen.
 
T. Laakso sanoi
Se öljyttävien filttereitten käyttö MAS-mittareissa ei kai olisi hyväksi siinä pelossa, että liikaa öljyttynä öljyä roiskuu sisään rikkoen mittarin.

Mutta tämä vain jos lutraat öljyä liikaa. Itselläni on ollut vain K&N öljyttäviä filttereitä viimeiset 4 vuotta.

Aivan oikein ;), ne käyttöohjeet kandee aina lukea huolellisesti.
-Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom