Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Eli epäilen jotta tehneet vituilleen. Omaan silmään imupuoli hieman pielessä, puran tällä hetkellä koko p*skaa jotta saa tarkistettua kunnolla jaon.. Firmahan siis kieltää kaiken, kerran kävi tutkittavana siellä uudestaan, vaihtoivat tulpat :seina

Mutta niin, kysymyksenä oikeastaan että lueskelin tuolta 4g63 manuaalista jotta nokille voi rattaat laittaa periaatteessa väärin päin, eli pitäisikö niiden olla kuten tässä eli tasan samassa asennossa:

http://www.nickserra.com/stuff/6bolttiming.jpg

( ei en jaksa taiteilla url-tagien kanssa kun ei lennosta muista EDIT: Tulevatkin näköjään automaagisti :peukku )

Vai saavatko olla selkeesti eri asennossa niin, että merkit näyttäsivät olevan suurin piirtein kohallaan noita rattaassa olevia "dovel pinnejä" lukuunottamatta? Itellä siis muutaman millin vieressä tuo merkki piirrettynä tuonne..

Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa, mun tekniikkakieli on persiistä :nykii Voisi säästää multa koko paskan esiin kaivuun tuolta..
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Eli ideahan on että nuo jako"viivat" on kannen kanssa samassa tasassa, ja juuri noin että toisen puolen "syvennys" on toisen hammasmerkin kanssa kohdakkain tai "sisäkkäin".

Mitä oireita autossa, oliko akku irti, onko suoritettu oikeaoppiset aloitussäädöt jakorempan jälkeen?
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Akun irtiolosta ei hajuja, saati säädöistä. Helvetin nihkeänä olevat tuolla firmassa. Ite tuota akkua kyllä olen kiskonut harva se päivä irti ilman ongelmia (paitsi tyhjäkäynti hakee määräänsä ajoittain)

Uusia oireita (vanhojakin riittää ;D ) rempan jälkeen tuli sen verran että ei meinaa jaksaa käydä tyhjää, starttaa välillä huonosti ja joku uusi vinkuna tuli kierrosten mukana autoon (viimosesta ei voi ihan varma olla, tuo pitää sen verran metakkaa jo muutenkin koko auto). Kierroksilla kulkee muutaman kymmenen kilometrin ajokokeilulla ihan hyvin. Ennen kävi kuitenkin tyhjää kuin kello, humppasi vain kun löi ajosta kytkimen pohjaan..

Niin, sitä varten tuota olen tällä hetkellä purkamassa jotta voisi tarkasti tuon jaon kattoa.. No, käyn kohta ottamassa kuvan jotta saan kunnolla kysymykseni selitettyä..
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Niin, eli kuten kuvasta näkyy, ovat rattaat melkoisen eri asennossa, mutta merkit olisivat kuitenkin ainakin "sinnepäin". Voiko tästä jo päätellä jotakin? Tarkastihan tuon jaon saan katottua jahka saan muutkin merkit kaivettua esiin ja koneen pyöriteltyä kohilleen.. Joka kyllä jää sitten huomiselle tai ylihuomiselle.



https://picasaweb.google.com/Outonaapuri/23Heinakuuta2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPOXn57b4oyFIQ&feat=directlink
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Täristääkö kone käydessä tyhjäkäyntiä?
Josko TP-akseli on 360astetta väärin vaan...
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Noista kuvista vaikea sanoa mitään, mutta merkit pitää olla linjassa ja nokka-akselin tapit ylös. Kaikki muut vaihtoehdot mettässä.
Tämä DOHC jakopää näyttää olevan vaikea rasti.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Joo näin mä vähän arvelin jotta paha sanoa vielä sen perusteella että ratas on eri asennossa, näyttivät vaan muutamassa kuvassa olevan kaikki millilleen samassa asennossa niin alon varmistelemaan ;D

Kone muuten tärisee kuin hermoheikko tyhjäkäynnillä. Ottaa kierrokset 900 ja rupeaa tärisemään ja aaltoilemaan 600-900 välille ja röpöttää.. Ennen siis kävi tasasesti ja tärinöittä tuota 900.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Joo näin mä vähän arvelin jotta paha sanoa vielä sen perusteella että ratas on eri asennossa, näyttivät vaan muutamassa kuvassa olevan kaikki millilleen samassa asennossa niin alon varmistelemaan ;D

Kone muuten tärisee kuin hermoheikko tyhjäkäynnillä. Ottaa kierrokset 900 ja rupeaa tärisemään ja aaltoilemaan 600-900 välille ja röpöttää.. Ennen siis kävi tasasesti ja tärinöittä tuota 900.

Eli takimmainen tp-akseli väärin luultavasti ja pahasti.. Ei voi ymmärtää mikä tän 4g63 jakopään kans on niin h******n vaikeaa joillekkin asentajille.. :seina :seina
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Jaaha. Täytynee noita vilkuilla sitten tarkemmin. Oiskohan tuota jotain helppoa tapaa todeta purkamatta koko tasapainoakseleita pois sieltä?

Huvittavaahan tässä on se, että olen nyt muutaman vuoden sisään koettanut etsiä jotain kohtuu edukasta ja hommansa hoitavaa korjaamoa tästä lähialueilta, mutta neljän yrityksen jälkeen alan taipua sille kannalle että on vissiin parempi tehdä kaikki itse ::)
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

mikki87 sanoi
Ei voi ymmärtää mikä tän 4g63 jakopään kans on niin h******n vaikeaa joillekkin asentajille.. :seina :seina
Vaikea se on vaan sille, joka ei osaa :) Ja sitten kun jako on pielessä niin alkaa kauhea selittely mutta ei ole munaa myöntää että metsään meni.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Huvittavaahan tässä on se, että olen nyt muutaman vuoden sisään koettanut etsiä jotain kohtuu edukasta ja hommansa hoitavaa korjaamoa tästä lähialueilta, mutta neljän yrityksen jälkeen alan taipua sille kannalle että on vissiin parempi tehdä kaikki itse ::)

Et varmaankaan satu olemaan lähelläkään Lpr seutua...? :) Minä ainakin saisin sen järjestykseen muutamassa minuutissa vaikka jokaista pyörää olisi pyöritetty sata kertaa eri suuntiin... On vain paljon vaikeampaa laatia aiheesta jokaisen järkeen käyvä ohje kuin tehdä se itse homma... :( :)
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Noo, tällä hetkellä kaivan vielä vikaa esiin siihen malliin asti, että pääsen palaamaan korjaamolle ja osoittamaan jotta tuossa vika, korjatkaa perkele. Alkaa nimittäin olla jo periaatekysymys, sen verran jäi nyt miestä syömään.

Mutta mikäli en saa tuota itse pähkäiltyä tällä viikolla selväksi, niin olen yhteydessä. Onhan tästä nyt reippaat sata kilometriä matkaa, mutta on sitä joskus kauempanakin käyty..

Pitää koettaa perehtyä tuon tasapainoakselihässäkän sielunelämään tarkemmin, vaan kun miehessä on sellainen vika, että kaikki pitää saada käsiin ennenkuin toimintaa ymmärtää ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Noo, tällä hetkellä kaivan vielä vikaa esiin siihen malliin asti, että pääsen palaamaan korjaamolle ja osoittamaan jotta tuossa vika, korjatkaa p**k**e. Alkaa nimittäin olla jo periaatekysymys, sen verran jäi nyt miestä syömään.

Mutta mikäli en saa tuota itse pähkäiltyä tällä viikolla selväksi, niin olen yhteydessä. Onhan tästä nyt reippaat sata kilometriä matkaa, mutta on sitä joskus kauempanakin käyty..

Pitää koettaa perehtyä tuon tasapainoakselihässäkän sielunelämään tarkemmin, vaan kun miehessä on sellainen vika, että kaikki pitää saada käsiin ennenkuin toimintaa ymmärtää ::)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Tasapainoakselit

tulosta tuo ja vie sinne "prkl laittakaa mokanne kuntoon"
 

Liitetiedostot

  • jakokohdistus.jpg
    jakokohdistus.jpg
    64.6 KB · Lukukerrat 741

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Näinpä teen, kuhan kaivan ensin itselle jonkin sortin varmuuden jotta tuolta vika löytyy. Firmahan ei enää muuten autoa tutki ;D
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Jaha, soittelin vielä firmaan ja kyselin laittovatko vain merkkien mukaan vai miten. Autodatan ohjeen mukaan kuulemma, tämä ilmeisesti jonkin sortin esimiehenä pyörivä kaveri vielä meinasi jotta käynyt asentajaa itse ohjeistamassa ja katsomassa koska on noita aikaisemminkin tehnyt sekä toisella kierroksella kuulemma tarkistaneet jaon vielä uudestaan (mistä ei sitten voinut aiemmin puhua). Mutta mutta, pakko kai tuo on vielä itse kaivaa esille ja tarkistaa, jos on kohillaan niin täytyy ruveta ihmettelemään tosissaan jotta mitä on tapahtunut, alkaa olla pian suurien yhteensattumien hajua ilmassa :seina
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

..eli kyllähän se väärin on voinut mennä,datahan ei mainitse tuosta että nokkien pitää olla "yläasennossaan"..
 

Liitetiedostot

  • JP.jpg
    JP.jpg
    153.7 KB · Lukukerrat 2,101

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

No niinpä tietenkin :mad: Täytyy kiskasta makkarat naamariin ja mennä talliin tuota ihmettelemään..
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Noniin, tänään ehti sitten lopulta vain nyppäistä venakopan pois ja pyöritellä konetta. Nokkia en saanut toisiaan kohtaamaan tekemälläkään, tosin alemmat merkit voivat olla vielä miten päin tahansa.. Perkeleen perhe kun tulee tärkeiden asioiden tielle ::)

Taas tuli pari kuvaa räppäistyä ajankuluksi: https://plus.google.com/photos/100293062052739254555/albums/5769144978491099809?authkey=CKn_9vvS2-n-cQ
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Joka 3:s kierroshan se näissä oli kaikki merkit kohdakkain?
Näyttäähän tuo nyt siltä ettei siel merkit kyl ole kohdallaan, eiku pajalle hinurilla ja oot vieres ja sanot "pyöritä ny merkit kohdalleen"
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Paja ei mitään myönnä eikä autoa halua. Heidän mielestään jako on kohillaan ja kaikki hyvin. Vika johtuu jostain muusta kuin heidän toimistaan. Muutaman kerran olen paikan päällä käynyt ja puhelimellakin ollut yhteydessä useamman kerran. Joten jatkampa vielä itse tätä ja menen sitten ehjän auton kanssa takaisin hakemaan omani pois joko rahana tai jotenkin muuten.

Niin ja nuo kuvat ovat sitten siitä kun nuo merkit ovat lähimpänä toisiaan ja konetta tuli pyöriteltyä useamman kerran ympäri.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Sanot kuluttaja-asiamiehen tulevan seuraavaksi ja terveisit mitsubishi kerhosta että kyllä on väärin asennettu, semmosta se on.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

sekin jo kertoo että päin p.tä ovat tehneet jos tyhjäkäynti putosi ja täristää kone rempan jälkeen.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Tuli siis eilen pyöriteltyä liian vähän :-[

Tänään purin sitten sen jakopään esille ja pyörittelin kaikki merkit kohilleen. Melko kohallaan näyttivät olevan, nokkia saisi ehkä kääntää rattaan per nokka jotta osusivat tarkasti tuon kannen kanssa kohilleen..

Meisseli upposi kauniisti pohjaan samassa kohtaa joten ainakaan täysin persiillään ei ole tuokaan.

Täytynee huomenna napata hihna pois ja laittaa vielä kaikki itse kohdilleen, jospa se sillä paranisi :seina

Oliko muuten noitten nokkien asennolla muuten mitään väliä kuhan sisemmät merkit on ylöspäin? Vai saako noita nyt edes väärään asentoon merkit ylhäällä..

Nyt lähen postista hakemaan uuden ilmapistoolin ja ammuskelen pahimmat vitutukset pois ;)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Oliko muuten noitten nokkien asennolla muuten mitään väliä kuhan sisemmät merkit on ylöspäin? Vai saako noita nyt edes väärään asentoon merkit ylhäällä..

siis nokkapyörien "tovel pinnit" ylöspäin ja sitten ne keskellä olevat merkit kannen pinnan kans tasan,sekä vastakkain.(siis sen pinnan mihin venakoppa sit tiivistää). eikä sinnepäin vaan tasan ja tarkkaan oikein.

jotenkin mulla sellanen kutina tässä keissis et korjaamo on kyllä mokannu,mutta nyt kun oot jo sitä ite ruuvaillu niin heillä ei olekkaan mitään vastuuta.ihan heti kun sieltä hait niin sillon ois ollu ennen ku ite siihen koskit.ois vaan pitäny olla kovana.

toisaalta sille ei enää voi mitään,vaan toivoo vaan ettei oo menny mitään romuksi(venoja solmuun väärin olleen jaon takia)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

edit ja ei välttis ihan tähän liity mutta.kun noi jakopäät tuntuu olevan välillä vaikeita ,niin ottaako korjaamot tai muut ne vaan auki ja sit rupevat ettii merkkejä kohilleen? ite aina jakopäärempan aloitan sillä että merkit kohdalleen ja sit auki sekä jos mahdollista lukita pyörät paikalleen ja turhat pyörittelyt pois. sillonha ei tulis edes mahista laittaa väärin.en ymmärrä niin en ymmärrä.


sitten kun uutta kasaa niin vielä varmistaa että kohdallaan on pysyny.

ps.jopa osittain merkittömiä jakopäitä saanu hyvin vaihdettua ja jako pysyny paikoillaan.(muutamissa on huonot jakopäämerkinnät,ei mitsut välttis vaan muut merkit)

vähä niin kun broidin vw polo aikanaan toyotalla(oli sieltä ostettu) oli ja siihen oli sit tussilla piirretty jakopyörät täyteen valkoisia pisteitä.no remppa kesti ja kesti ja sai takasi,kävi ku traktori ja ontuen .sanoin et viedää takasi kunnos ei oo. no siellä oli jako pantu päin persettä ja venat solmuun . loppujen lopuksi lähettivät toyotalta sen vw.lle laitettavaksi että tuli kuntoon.onneksi meni "takuuseen" ei siis maksanu meille mitään.vaan eipä tunnustaneet tehneensä väärin,oli muka korjaajalta menny nivelsiteet jalasta kun korjaus kesti(käytiin muutamaan otteeseen kyselee joko sen sais takas),vw kertoi sillon et mikä oli syy huonoon käyntiin sillä eihän heillä ollu hävittävää asiassa. toyota vaan antoi broidin ajella laina-autolla ja kun se palautettiin niin oltiin kuin mitään väärin ei ois tehty. no pääasia on täs hommas et ei tarvinnu ite maksaa kuin muutama turha reissu viedä autoo edes takas. ja tää surullisen kuuluisa auto vaan 8venakko tavis polo ihan simppelillä jakopäällä ;D
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Siinä onkin yksi hyvä mokaamisen mahdollisuus kun puretaan vaan ja aletaan sitten myöhemmin kattelemaan että mitenkäs ne merkit oliskaan kohdallaan... :( :) Vaikka itse saisin sekaisin menneen koneenkin helposti järjestykseen niin silti pyörittelen aina aluksi kaiken kohdalleen juuri sen takia ettei tule sotkuja ja näkee miten on ollut ennestään kohdallaan... Kerrankin huomasin sen ansiosta että eräässä kutoskoneessa oli ulkomaisen laatuasennuksen jäljiltä kampiakseli hampaan verran pielessä... :) Oli siinä vielä jotain muutakin eli ei tunnu olevan aina helppoa...
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Niin, koetampa muotoilla taas kysymyksen paremmin, ei oikein eilen ajatus kulkenut (kolmen tunnin yöunet ::) ) eli siis saako nokkarattaat niitattua väärin akseleihin, jolloin merkit natsaa mutta akselit pyörii omiaan?

Vaikea olla kovempana firman kanssa kun eivät autoa suostu tutkimaan. Turpaanko niitä olisi pitänyt vetää? Muuten on kyllä uhkailtu kaikella mitä keksin.Toiselta pajalta myöskin huono lähteä mielipidettä hakemaan kun en yhteenkään täälläpäin luota, missä olen käynyt. ( Saapi täältä Lahti - Kouvola -Porvoo akseleilta suositella..) Ei sillä, uskokaa pois, paja ei tästä "ilman mitään" kävele pois mikäli vika todella jaosta/jakorempasta löytyy.

Edit: Koettakaa kestää, nämä mun kysymykset on varmaan melko "tyhmiä" vaan eipä ole ennen tullut jakopäiden kanssa jumpattua ja mitsutkin ovat täysin uusia tuttavuuksia ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Niin, koetampa muotoilla taas kysymyksen paremmin, ei oikein eilen ajatus kulkenut (kolmen tunnin yöunet ::) ) eli siis saako nokkarattaat niitattua väärin akseleihin, jolloin merkit natsaa mutta akselit pyörii omiaan?

Vaikea olla kovempana firman kanssa kun eivät autoa suostu tutkimaan. Turpaanko niitä olisi pitänyt vetää? Muuten on kyllä uhkailtu kaikella mitä keksin.Toiselta pajalta myöskin huono lähteä mielipidettä hakemaan kun en yhteenkään täälläpäin luota, missä olen käynyt. ( Saapi täältä Lahti - Kouvola -Porvoo akseleilta suositella..) Ei sillä, uskokaa pois, paja ei tästä "ilman mitään" kävele pois mikäli vika todella jaosta/jakorempasta löytyy.

Edit: Koettakaa kestää, nämä mun kysymykset on varmaan melko "tyhmiä" vaan eipä ole ennen tullut jakopäiden kanssa jumpattua ja mitsutkin ovat täysin uusia tuttavuuksia ;)

nokkapyörät on identtiset, merkit tulee aina oikein jos vain laitetaan ohjeen mukaan
eli kohdistin tapit ylös niin jako merkit on vaakatasossa 100% mun laittaman kuvan mukaan eikä puolenkaan hampaan heittoa.
öljypumpun tp akseli sitten tuon artikkeli linkin mukaan ja pelkkä tp akseli merkin mukaan suoraan.

näillä eväillä varmasti menee jako oikein...

huomaa sitten sen hyd. kiristimen oikea asennus.... tulee muuten ruumita koneen kanssa....
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Selevä homma, täytyy näpräillä kasaan jahka nuo yllärivieraat lähtee :seina
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Noniin, tänään pääsi taas rasvailemaan näppejä :peukku

Tarkistelin jakoa vielä varmuuden vuoksi ja koetin pariin otteeseen pyöritellä kaikki merkit kohdalleen. Muuten sattuivat mutta molemmat nokat tuntuivat olevan rattaalla pielessä omaan silmään, eivät osuneet kanteen kohilleen millään tai jos jomman kumman siihen laittoi, niin toinen meni vähintään rattaalla pieleen. Eli nokkien merkit kyllä suurinpiirtein kohtasivat, mutta kanteen nähden liian ylhäällä. Tasapainoakselit olivat ainakin meisselitempun ja merkkien mukaan oikein.

Nappasin sitten hihnan pois ja sainkin nokat kohtaamaan toisensa paremmin ja millilleen kannen ja venakopan rajaan. Varmuuden vuoksi vielä pyörittelin ja tunnustelin myös tuon ölppäpumpun kanssa samassa olevan tasapainoakselin kohdalleen ihan mielenkiinnostakin. Tunnustelin sitä meisselin kera oikein huolella ja koetin antaa pyörähdelläkkin sen suuntaan jos toiseen, jotta varmasti pääsee sen asennosta varmuuteen. Toiseen tasapainoakseliin en viitsinyt koskea koska oli merkin mukaan paikoillaan. Tai ehkä 0.3mm vieressä, mutta jospa sen verran toleranssia jo sallitaan.

Eli jako olisi nyt sitten minun silmään niin kohallaan kuin voi olla. Vieläkun huomenissa saapi apulaitehihnat yms. takaisin paikoilleen niin pääsee kokeilemaan..

Piti muuten tuon automaattikiristimen kanssa hetki raapia päätä, kun ei ruuvipenkkiä täältä kotitallista löydy. Mutta näppäränä poikana värkkäsin jousipuristimesta ja parista pitkästä hylsystä tee-se-itse työkalun tuohonkin hommaan ;D
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Noniin, nyt on kaikki kasassa ja kah, sehän käy hienosti tyhjää ja muutenkin toimii kuin junan vessa :peukku

Kiitokset kaikille neuvoista ja tuesta, ilman olisi voinut usko loppua..

Huomenna painelen pajalle "keskustelemaan" aiheesta jälleen kerraan, saas nähdä mitä meriselityksiä sieltä taas saa ::)
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Nyt oli itse firman omistaja paikalla, sain rahat työn osuudelta pois, ihan itse ehdotti tuota :eek:
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Nyt oli itse firman omistaja paikalla, sain rahat työn osuudelta pois, ihan itse ehdotti tuota :eek:

no sehän oli hyvä että antoivat hyvityksen, joka toki kuulukin saada koska työ oli tehty miten sattuu.

eli nyt sulla kokemusta tosta jakopäästä ja seuraava vaihto onnistuu sit ilman pajoja :)
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

Joo kokemusta ainakin sai ja muutenkin jo etukäteen meinasin tehdä itse, mutta ajanpuutteen takia vein tuonne pajalle sitten.. Vaimo ei oikein kiitellyt kun saikin sitten itse painia tuon kasaan ::) Ois kuitenkin tuo "vr4" tuossa oottamassa projektikuntosena jotta opettelemaan näitä varmasti vielä pääsee..
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Gti galantin jakoremppa jälleen kerran..

outonaapuri sanoi
Joo kokemusta ainakin sai ja muutenkin jo etukäteen meinasin tehdä itse, mutta ajanpuutteen takia vein tuonne pajalle sitten.. Vaimo ei oikein kiitellyt kun saikin sitten itse painia tuon kasaan ::) Ois kuitenkin tuo "vr4" tuossa oottamassa projektikuntosena jotta opettelemaan näitä varmasti vielä pääsee..

oisit pannu vaimosi sinne räyhään,ehkä ois paja joutunu korjaamaan jälkensä ;D
 
Ylös Bottom