Teemu_S
Lancer GTI -94
- Liittynyt
- 8 Huhtikuu 2004
- Sijainti
- Keski-Suomi
Kertokaapa mikä voisi olla seuraavaan syynä:
Kylmällä moottorilla kun kiihdyttää kaasu esim. puoleenväliin painettuna, tuntuu kuin kiihdytys tapahtuisi ikäänkuin portaittain.
Vuoronperään kiihtyy sitten taas tuntuu kuin ajaisi tasakaasulla, tai ainakin veto ohenee huomattavasti.
Jos kiihdyttää aivan pintakaasulla, nykimistä ei tunnu.
Eikä myöskään kovin selvästi kaasu pohjassa kiihdytettäessä.
Moottorin lämmettyä lähelle normaalia oireet hukkuvat lähes kokonaan.
Itselläni on epäilys tulpanjohdoista tai moottorin lämpötila-anturista. Voisivatko nämä aiheuttaa moista?
Tarkoitus olisi vaihtaa nuo osat + flektin termostaattianturi seuraavassa huollossa, mutta motonetin varaosalistaa selatessani tuli mieleen kysymys, että missä tuo anturi sijaitsee.
Termostaattikotelon läheisyydessähän on 3 anturia joista 1 lienee öljynpaineanturi. Joten missä majailee tuo termostaattianturi, moottorin valvonnan lämpöanturi sekä lämpömittarin anturi??
Kylmällä moottorilla kun kiihdyttää kaasu esim. puoleenväliin painettuna, tuntuu kuin kiihdytys tapahtuisi ikäänkuin portaittain.
Vuoronperään kiihtyy sitten taas tuntuu kuin ajaisi tasakaasulla, tai ainakin veto ohenee huomattavasti.
Jos kiihdyttää aivan pintakaasulla, nykimistä ei tunnu.
Eikä myöskään kovin selvästi kaasu pohjassa kiihdytettäessä.
Moottorin lämmettyä lähelle normaalia oireet hukkuvat lähes kokonaan.
Itselläni on epäilys tulpanjohdoista tai moottorin lämpötila-anturista. Voisivatko nämä aiheuttaa moista?
Tarkoitus olisi vaihtaa nuo osat + flektin termostaattianturi seuraavassa huollossa, mutta motonetin varaosalistaa selatessani tuli mieleen kysymys, että missä tuo anturi sijaitsee.
Termostaattikotelon läheisyydessähän on 3 anturia joista 1 lienee öljynpaineanturi. Joten missä majailee tuo termostaattianturi, moottorin valvonnan lämpöanturi sekä lämpömittarin anturi??