gti:n outo täristys

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Tähänkin oon haulla koittanu kaikenlaista mut mitään ihan vastaavaa ei löytyny :(
Eli siis juttu on silleen että tuolta hesan puolesta löyty semmonen koriltaan ihan nätissä kunnossa oleva gti galantti, 89 hb royal. Muuten ihan mainio mutta ilmeni semmonen outo tärinä.

Vedossa kierroksilla 1500-2500 on semmosia tärinäpiikkejä,tuntuu kuin koko auto ravistaisi hieman, ja se tärinä on ihan kunnolista, ei mitään semmosta pientä jyrinää. Tärinä tuntuu siis koko autossa ja ehkä jopa kytkinpolkimessa. Koitin paikallaan kierrättää mutta vaikea sanoa, saattoi silloinkin tärähtää. Yläkierroksilla laulaa hienosti eikä tärinöistä tietoakaan.

Outo vika sinänsä kun kone käy muuten ihan siististi. Voisko syynä olla sit kuitenki se saamarin tp-akseli tai sit mietittiin moottorin kumityynyjä, kytkintä vetareita tms.... mut tosiaan ei yläkierroksilla mitään probleemaaa, ja vastaavasti paikallaan hankala todeta että täriseekö.

Toiv joku osais pikasesti sanoo jotain ku taas tänäänki lähtö edes vekaralle, ja ois hirvee gti-kuume nyt päällänsä :driver
 
Kyllä vahvan epäilyksen heittäisin sinne tp-akseliin.
Eikös sen öljypumpun tp-akselin ajoituksen testaakki aika nopeasti, kun pyörittelee edes nokkien merkit kohdalleen (eli niin, että ne nokkien pinnit osoittaa suoraan ylöspäin ja merkit on kohdakkain) ja käy poistaan lohkon takaa sen pultin ja katsoo, että 8mm ruuvimeisseli uppoaa sinne pultin reikään vähintään 6cm.
Jotenki näin minä tekisin, jos kiire olis eikä paljoa ehtis jakopäätä purkaa.
Toki voihan se olla vaikka koko hihna poikki siltä toiselta tp-akselilta, mutta siinä ajoitus kyllä sattuu kohdalleen varmasti, kun merkit vain on kohdakkain.
 
Hittolainen ku ei tullu tommonen testaaminen mieleen, mutta onko tietoa että kuinka vahvan tärinän se tp-akseli saa aikaan, kun pohdittiin tossa toisaalta että jos siellä on sytkässä tai bensapuolella jotain häikkää, eri autot oireilee niin eri tavalla että paha sanoa varmaan mitään ....
 
Ei ole kyllä mulla tp-akselin tärinästä kokemuksia. Sen mitä niitä on laitettu niin on laitettu heti kerrasta kohdalleen ;D
Jos ei tiedä mitä tekee, niin se öljypumpun tp-akseli on 50% todennäköisyydellä väärin.
 
Siis vaan ajossa täristää välillä? alta 60kmh? Mulla Oli saman lainen vika. että teki sellasia äkillisiä täristyksiä jotka kesti vähän aikaa ja sit loppu,tämä toistui about 1000km ja sen jälkeen alkoi täristää koko ajan vika olikin sitte etupyörän laakerissa ;D
 
haulla han löytää juttua tästä samasta aiheesta ;)

ja tuolla artikkeleissa on ohjekin miten TP-akseli laitetaan kohdalle...
ja juurikin 1500-3000rpm tärisee ja 6000 ylimentäessä ei pysy paikat hampaissa :p
 
Kuulostaa siltä, että tp-hihna on poikki... paikallaan ja tyhjäkäynnillä ei oikein osannu sanoa täristääkö vai ei mutta vedossa täristi voimakkaasti ja tietyillä kierroksilla vielä enemmän.
 
Takaisin
Ylös Bottom