GTO tt Pari kysymystä..

sengo

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Sijainti
Kajaani
Moro,

Tommonen vuoden -92 gto tuli hankittua, ja ois pari kysymystä siitä. Elikkä:
-Olisikko jossain kunnolliset ohjeet hotwiren tekemiseen, semmoset että aloittelijakin osais tehä.
-Mitä vehkeitä tarvii että saa luettua ja nollattua vikakoodeja? Ja oisko mahdollisesti Oulu/kuopio seudulla henkilöä joka vois pienestä hinnasta nollata? SRS valo palaa..
-Onko kukaan tehnyt "Sleepy eyesejä" Tällaiseen, eli onnistuuko luukkulamppujen korkeuden rajoittaminen miten helposti?
-päästötestissä kierroksilla oli päästöt kohdallaan, mutta tyhjäkäynnillä näytti että ilmeisesti palamatonta bensaa pääsee putkeen, mistähän tämä vois johtua?
-Öp-mittari ei toimi, missä sijaitsee anturi?

Sori tyhmiä kysymyksiä, oon kyllä lukenu foorumia läpi, mutta en ole vastauksia vielä löytänyt.
Kiitoksia vastauksista. :)
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

1. Hot wire:
http://www.stealth316.com/2-fuelpump-hotwire.htm

2. Käy paikallisessa mitsuliikkeessä niin nollaavat (oletus että sulla on akku menny tyhjiin kertaalleen?)

3. http://www.3si.org/forum/f1/sleepy-eye-mod-416460/
tai sitte kierrät vain lampun sivulla olevan kumitutin alla olevasta käsipyörästä valoja vähän ylöspäin ja ET senjälkee koske valoviikseen (oletus on että sulla on automaattivalot siinä eli aina puolikkaat päällä kun käynnistät.)
Tällöin saat samanlailla kun mulla oli : http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/sleepy.jpg

4.Tulpat huonot ja vaihtoon heti!

5. Anturit löytyvät: http://www.stealth316.com/2-oilpresloc.htm

huom! hyvä saitti kokonaisuudessaa on : http://www.stealth316.com/ ja valitse framed version...

huom2! elleivät linkit toimi niin kopi-pastee ne selaimeesi niin toimivat!
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Oiskohan tuo myös tulpista kiinni että minulla kiihdyttäessä 4 tonnin kohdalla kuuluu välillä pakoputkestä he**etillinen pauke ja sitten siitä ylös tuntuis veto olevan poissa?
Vai voiko tuo johtua siittä akun maihin menosta että ei riitä virta sytytykseen???
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

GeeTeeOO sanoi
Oiskohan tuo myös tulpista kiinni että minulla kiihdyttäessä 4 tonnin kohdalla kuuluu välillä pakoputkestä he**etillinen pauke ja sitten siitä ylös tuntuis veto olevan poissa?
Vai voiko tuo johtua siittä akun maihin menosta että ei riitä virta sytytykseen???

Tulpanjohdot paremminki + toki tulpat...aika varmasti noista kiinni. Samat oireet ollu muillakin.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Harrille kiitosta vastauksista! Kajaanissa vapaita aikoja vikokoodien lukuun&nollaukseen on vasta joskus ens kuussa.. :seina Tosiaan jos jollakin on kuopio-oulu välillä vehkeitä millä sais srs valon nollattua, niin ilmoittakaa.

Minkalainen softa ja piuha tuohon pitää olla että ite saa luettua ja nollattua koodit? Onko suomessa myynnissä jossain?

Edellisellä omistajalla ollut joku ralliratti paikoillaan, niin sen takia valo palaa. Nuinkin vanhassa autossa ilmeisesti pitää olla airbagillinen ratti, kun se on alunperin siinä ollut..?
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Onko tuon tonnarin laturia kukaan itse vaihtanu, voiko/kannattako tehdä ite vai jollain joka varmasti osaa?
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Niin kiinnostais tietää että paljonko on vakio GTO/3000gt:ssä vanteen keskikohdan ja
lokarin kaaren välinen ero niin sais tietää paljonko tuota GTO:ta on madallettu...?

Edessä 37,5cm
Takana 36cm

Nuo on siis omani mitat.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Kiinnostais tietää mistä tulee malli erot E-Z16A ja E-Z15A kun molempaa saa AWD TT:nä niin mitä eroo niillä si on?
Eikä tuo 15 tai 16 ole mitenkään edes vuosimalliin sidoksissa...
Jossain muistaakseni tuo mainittiin mutta en mitenkään sitä löydä...
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

GeeTeeOO sanoi
Kiinnostais tietää mistä tulee malli erot E-Z16A ja E-Z15A kun molempaa saa AWD TT:nä niin mitä eroo niillä si on?
Eikä tuo 15 tai 16 ole mitenkään edes vuosimalliin sidoksissa...
Jossain muistaakseni tuo mainittiin mutta en mitenkään sitä löydä...

Z15 on vissii MR malli jossa ei ole aktiivispoileria takana ja pienemmät ahtimet...

sekä GTO:n osalta se menee:
Year, month Frame
1990, october Z16A
1992, january Z16A
1992, october Z16A
1993, august Z16A

1994, august Z16A, Z15A
1995, august Z16A, Z15A
1996, august Z15A, Z16A
1998, august Z15A, Z16A

eli 2.gen mallia sai MR-mallina. Tästä on paljon eri vääntämistä 3kgt-foorumeilla ja selvyyttä ei oikeen asiaan ole.
En nyt itse muista kahden aiemman mallini nroita että oliko US-spec auto pikkuahtimilla z15 (Miikka mites sulla on merkattu?) ja euromalli olis Z16A sitte...
Virallinen jenkkimalli on kuiteki vissii Z10 taasen ;D
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

1994.08 : The GTO MR twinturbo was added to the GTO line-up. The GTO twinturbo MR is equipped with sports tuned suspension and BBS alloy wheels.
Ei lue mitään että siitä olisi jotain otettu pois.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Kyllä siitä sen verran on otettu, että puuttuu active aero, nelipyöräohjaus ja jotain muuta, mitä nyt en muista. Pienemmistä turboista en ole kuullutkaan, kun kyseessähän on Mitsubishi Racing-malli, (MR) eli kevennyksellä haettiin kulkua painavaan pulkkaan.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

savihousu sanoi
Kyllä siitä sen verran on otettu, että puuttuu active aero, nelipyöräohjaus ja jotain muuta, mitä nyt en muista. Pienemmistä turboista en ole kuullutkaan, kun kyseessähän on Mitsubishi Racing-malli, (MR) eli kevennyksellä haettiin kulkua painavaan pulkkaan.

Hmm.. varustelistoiltaan tuon yhden sivuston mukaan ovat täysin samanlaiset (pl. tuo sporttialusta). ainakin vuosimallin 99 tapauksessa, tosin Active Aerot varmaan oli jo poistettu siinä vaiheessa muutenkin. Eikö neljäpyöräohjaus jäänyt muutenkin poissa 2g GTO:ssa?
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Active aero jäi tosiaan myöhemmin kaikista pois, nelipyöräohjauksesta en tiedä enkä tohdi varmaksi sanoa, mutta siinä MR:n julkaisuhetkellä (2g) se oli noilta osin riisuttu malli.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

http://specs.amayama.com/mitsubishi/gto/

Tuolta löytyy jotain infoa aiheesta.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

http://www.j-garage.com/mitsubishi/gto/z16a.htm

Ja siellä lisää
Itse muistelen että nuo painonsäästöt tehtiin muilla tavoin, tai kuulin joskus. ie. MR mallissa ei olisi mm. sähkölaseja.
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Mitähän paino eroa on sitten saavutettu noilla poistoilla?

Itellä Z16A

EDIT:

On muuten sitten madallettu urakalla tota mun koslaa kun mittailin tänään maavaraa
ja sain n. 8cm matalimmaks ja yleisin oli noin 10cm.. Ja tuolle on ilmotettu minimiks 145mm...

Eivät suostu missään ottaan konepesuun tota kun on niin matala...
Siitä syystä sitä tuli tsekkailtua.. Vaikka on kyllä käytetty Nesteen pesussa
ja minimi muistaakseni sielä oli 10cm.. Ja ääliö kassa ämmä laitto mulle harjallisen
pesun vaikka ostin harjattoman... Lähti kylkien teippauksista hieman reunoilta pois..
Grin

Ja arvakkaa onko kuittia enää tallessa kun huomasin tarrat...
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

60 kg näyttäs olevan 2g tapauksessa. (tuosta kolme linkkiä ylempänä)
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Joo sen itekkin sieltä bongasin mutta hätäsenä menin ensin kysyyn... ;D ;D

Sehän on vähän sama ero kun ajais tankin jämillä tai täydellä tankilla..
 
Vs: GTO tt Pari kysymystä..

Laitetaas tänne kun ei viitti erillistä topicia tehdä.

Eli kyseessä GTO TT vm.91

Onko tosiaan niin että autossa on yksi lambda? kun taas netin syövereistä näin löytyi ja 3000gt VR4:ssa taas 2 kpl.
(JDM 1, US 2xlambda).

Osaakos kukaan kertoa lambdan varaosanumeroa. Camskilläkään ei erikseen myydä GTO TT lambdoja, saati oikeestaan missään.
 
Takaisin
Ylös Bottom