Hälytin prkl ..

Dewill

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2005
Sijainti
Varkaus/Kuvansi
Ostin autoni lokaquussa. Todettu, että defan hälytin ei anna luvattua merkkiääntä ja lisäksi se uliseen erittäin vaimeasti joskus, kun olen painonapista lukinnut ovet. Mikä hienointa auton sisävalo ei toimi. Vaihdoin uuden lampun ja tarkistin sulakkeet. Varmaa joku epäpätevä tee-se-itse sähkömies trimmaillut hälyt sekasi..Mutta eikös kattovalosta just ryöstetä virrat hälyyn ? Missä ton vois fixata edullisesti pks seudulla tai mikä on tässä asiassa myyvän liikkeen vastuu ?
 
mulla on just sama juttu paitsi että hälytin pelaa tosin ilman vilkkujen välähdystä mut kello ja sisävalot ei pelaa ja oven ku aukasee niin menee kello pimeeksi ja se nollaa sen aina klo. 01:00!!!
 
Oliko sun hälytin ihan vakiona vai jälkeen päin asennettu? Mulla taas vilkkuu aina pelkääjän puolen vilkut ovet avatessa / sulkiessa. Kello ei pysy ajassa. Ja radio ei skulaa ellei sitä manuaalisesti avaa / sulje. Hieman ottaa päähän toi sisävalo ongelma. Ainakin näin pimeään aikaan, kun ei nää autossa just mitään. Ainoat valot tulee mittareista  :mad:
 
Vilkkujen vittuilusta en tiedä,mutta nuo muut oireet johtuu siitä että sisävalojen/kellon/keskuslukon virrat on kadoksissa(kello saa kyseisessä tapauksessa virtansa defan "door check" virrasta).
Kone huoneessa on sulake jonka kautta kaikki saavat virtansa,joko sulake/sulake pohja vikaa tai liitin/johto vikaa(konehuoneen sulakerasian ja sisäpuolen sulakerasian välillä).
Sulake rasialta johdot menevät keulan kautta kuskin puolelle ja sieltä kuskin puolen rengas koteloon.
 
evokomuka sanoi
Vilkkujen vittuilusta en tiedä,mutta nuo muut oireet johtuu siitä että sisävalojen/kellon/keskuslukon virrat on kadoksissa(kello saa kyseisessä tapauksessa virtansa defan "door check" virrasta).
Kone huoneessa on sulake jonka kautta kaikki saavat virtansa,joko sulake/sulake pohja vikaa tai liitin/johto vikaa(konehuoneen sulakerasian ja sisäpuolen sulakerasian välillä).
Sulake rasialta johdot menevät keulan kautta kuskin puolelle ja sieltä kuskin puolen rengas koteloon.

Mulla kans hälytin piippaa hetken ku laittaa sen päälle. Sen aikaa ku sisävalo on päällä. Asentaja selitti et siin sisävalon viivees on jotai häikkää ja hälytin luulee että ovet on sen aikaa auki ku valo palaa. Ilmeisesti ei o mikää paha vika fiksata? Onko juuri sama kun tuossa evokomuka selitti?
 
Mulla on ilmeisesti jälkiasennettu toi hälytin ja tekee muuten kans silleen et apukuskin puolen vilkut välähtää sillon tällön!!
 
ihan perseestä noi defan hälyt ilmeisesti. Tekis mieli repii koko hälytin pois. Jäi jopa kerran ujeltamaan vaimeesti, kun laitoin ihan normaalisti ovet kii. Sitte rämppäsin about viis kertaa lukot auki/kii jolloin se ulina loppui. Varmaa fiksuinta asentaa uus häly ku leikkiä ton vanhan kaa. Itse en mieluusti tee mitn teeseitse sähköasennuksia autooni. Kiroan noi romu hälyt :seina
 
Dewill sanoi
ihan perseestä noi defan hälyt ilmeisesti.
En silti lähtis sen enempää yleistämään jos joku turasuutari on viritellyt rosvoliittimillä niin ei ihme jos ei toimi. Oma Defani on ainakin toiminut hyvin. Itse asensin ja kaikki liitokset tein juottamalla + kutistesukka päälle. :peukku
 
Mulla on kans defan hälytin autossa. Paikallinen autosähköliike sen asensi ja mitään pahempaa vikaa ei oo ollu. Välillä on ittekseen menny ovet takasin lukkoon kun on avannu, mut ne oli niitä pahimpia pakkaspäiviä. Ja ovikytkimet reistaillu sillon tällön, mutta ainahan noi ovikytkimet näissä vähän reistailee. :peukku
 
Se sisävalon orkkis viive härdelli pitää ottaa pois toiminnasta jotta siinä toimii minkään merkkinen hälytin oikein,tai asentaa omat ovikytkimet hälyttimelle(Huh-huh...).
Mitsun korjaamolla varmastikkin osaavat neuvoa kuinka sen saa pois käytöstä.
Tietenkin AINA kun tehdään kytkentöjä/liitoksia pitää ne tehdä juottamalla+ kutistesukka päälle,itse laitan abiko liittimeenkin johdon tinan kanssa kiinni... 8)
 
Heffu sanoi
Mulla on kans defan hälytin autossa. Paikallinen autosähköliike sen asensi ja mitään pahempaa vikaa ei oo ollu. Välillä on ittekseen menny ovet takasin lukkoon kun on avannu, mut ne oli niitä pahimpia pakkaspäiviä. Ja ovikytkimet reistaillu sillon tällön, mutta ainahan noi ovikytkimet näissä vähän reistailee. :peukku

Toi saattaa siinä vaiheessa harmittaa kun on avaimet virtalukossa.. ;D Itellä kans kokemuksia TI-miehen asentamasta Defasta, ja kun mikään ei toiminut. ::) Kannattaa repiä johto irti keskusyksiköstä jos haluaa sen hiljaseksi.
 
defan huoltovalikossa pystyy määrittelemään tuon automaattisesti ovet lukkoon systeemin päälle/pois. sieltä myös voi määritellä sisätutkan herkkyyden, hälytysäänen yms. Ja omassani on ainakin toiminto että jos otan hälyn pois päältä ja en mene autoon 60 sekuntin kuluessa ovet läpsähtää takasin lukkoon mikä on hyvä sinällään jos tulee häly otettua pois päältä ja sitten ei menekkään autoon jostain syystä, niin ei jää ovet auki. Itse en kyllä sitä automaattista ovien lukitusta laittanut päälle juuri tuon avaimien autoon unohtamisen vuoksi. Mutta kannattaa tutkia hälyn ohjekirjasta huoltovalikkoon meneminen ja tarkistaa asetukset.
 
Kiitoksia vastauksista. Varmaa yritän bongata jonku hälytinlaite expertin, joka laittaa defan kondikseen. Muuten menee joku pvä hermot, jos toi laite vielä laittaa vastaan. Ikävä, että joku todellakin teki mun autoon hälylaitteen, joka sit ei skulaa. Kiitos sille tee-se-itse-sähkömiehelle :seina
 
Tää on semmonen kohta missä ei kannata säästää, asennuttaa sellasella joka homman osaa varmasti. 100-200e säästö ei ole vaivan arvonen monesti. ;)

P.S. Defasta on kuultu paljon huonoja kokemuksia, ite otin hälyn halytin.comista. Malli on Viper1000XL, n. 500e asennettuna. Hälyssä 2-tasoinen iskuntunnistin, mikroaaltotutka (parempi kuin ultraäänitunnistin) ja kallistuksentunnistin (lisävaruste). Häly on älykäs, eli varoittaa ensin merkkiäänillä sisälle kurkkivaa, ja täyshälytys alkaa jos autoon tunkeudutaan. Mutta tosiaan oikea asennus on se mikä ratkaisee hälärin toimintavarmuuden 95%:sti.
 
evokomuka sanoi
Se sisävalon orkkis viive härdelli pitää ottaa pois toiminnasta jotta siinä toimii minkään merkkinen hälytin oikein,tai asentaa omat ovikytkimet hälyttimelle(Huh-huh...).

Ei todellakaan tarvitse. Se on täysin asentajasta kiinni koska ammattitaitoinen henkilö osaa ne kytkeä niin ettei auton alkuperäiset ominaisuudet muutu mitenkään.
 
Juniku sanoi
evokomuka sanoi
Se sisävalon orkkis viive härdelli pitää ottaa pois toiminnasta jotta siinä toimii minkään merkkinen hälytin oikein,tai asentaa omat ovikytkimet hälyttimelle(Huh-huh...).

Ei todellakaan tarvitse. Se on täysin asentajasta kiinni koska ammattitaitoinen henkilö osaa ne kytkeä niin ettei auton alkuperäiset ominaisuudet muutu mitenkään.

Aamen. :)
 
Juniku sanoi
evokomuka sanoi
Se sisävalon orkkis viive härdelli pitää ottaa pois toiminnasta jotta siinä toimii minkään merkkinen hälytin oikein,tai asentaa omat ovikytkimet hälyttimelle(Huh-huh...).

Ei todellakaan tarvitse. Se on täysin asentajasta kiinni koska ammattitaitoinen henkilö osaa ne kytkeä niin ettei auton alkuperäiset ominaisuudet muutu mitenkään.

Sinähän se taidatkin olla aika sälli! Oletko kenties hälytin.com:in mies?
Jos meinaa jyrätä toisten mielipiteet,niin olisi niitä hyvä hieman perustellakkin(muutenkin kuin "ammattimies" sitä ja tätä)...
Toisaalta mulle on aivan se ja sama mitä sitä tätä ja tuota,mutta jos tiedät asiaan ratkaisun niin kerro hyvä mies noille vinkkiä joilla on ongelma asian kanssa!
 
Mulla on ollu Defan häly neljässä eri kilpurissa. Eli entisessä sport saloon Mazdassa ei ollu mitään ongelmaa,kuten ei myöskään nykyisessä IV Golffissa. :-[ Firman Hiacessa renaili Defa välillä mitä ihmeellisemmin. Nykyinen firman auto on Transporter -05 ja siinäkin on pelannu,kuin enkeli. Tosin muuta pikkuvikaa autossa on ollu riittävästi. :mad: Hiace oli muuten niin varma että jossainhan sitä vikaa pitää olla. ;D Että näin. Turha sitä Defaa on ihan paskaksi tuomita.
 
evokomuka sanoi
Juniku sanoi
evokomuka sanoi
Se sisävalon orkkis viive härdelli pitää ottaa pois toiminnasta jotta siinä toimii minkään merkkinen hälytin oikein,tai asentaa omat ovikytkimet hälyttimelle(Huh-huh...).


Ei todellakaan tarvitse. Se on täysin asentajasta kiinni koska ammattitaitoinen henkilö osaa ne kytkeä niin ettei auton alkuperäiset ominaisuudet muutu mitenkään.

Sinähän se taidatkin olla aika sälli! Oletko kenties hälytin.com:in mies?
Jos meinaa jyrätä toisten mielipiteet,niin olisi niitä hyvä hieman perustellakkin(muutenkin kuin "ammattimies" sitä ja tätä)...
Toisaalta mulle on aivan se ja sama mitä sitä tätä ja tuota,mutta jos tiedät asiaan ratkaisun niin kerro hyvä mies noille vinkkiä joilla on ongelma asian kanssa!

Olen noita DEI laitteita vuodesta 2002 asentanut, joten minun ammattitaitoni kyllä on karttunut siihen malliin että tiedän kuinka toimitaan jos autossa on sisävalon viive. DEI laitteissa sen error chirpin voi kytkeä kokonaan pois päältä jolloin se helpottaa asennustötä huomattavasti, tosin kaikissa tapauksissa se ei kelpaa vaan vaaditaan konkreettinen ovikytkintieto.

Esim E39 BMW:ssä se vaatii jokaisen ovikytkinjohdon katkaisua ja diodin laittoa väliin. Jokaisen diodin ja ovikytkimen välistä otetaan johto ja niputetaan uusien diodien kanssa samaan pisteeseen joka sitten ylösvetovastuksen kanssa vedetään "ylös" (BMW:n ovikytkinjhdoissa normaalisti +1V jännite kun ovi kiinni, hälytin tarvitsee yleensä vähintään +9V luullakseen että ovi on kiinni) ja näin meillä on yhdessä pisteessä konkreettinen ovikytkintieto jossa ovet kiinni ollessa on +12V ja kun ovi avataan niin se on maissa ja auton omat ominaisuudet eivät ole muuttunet miksikään. Tästä saadaan konkreettinen ovikytkintieto johon ei sisävalonviiveet vaikuta mitenkään.

Ei sitä välttämättä näin vaikeasti japseissa tarvitse tehdä, mutta tässä vähän esimerkkiä aiheesta. Joissain nissaneissa muistaakseni onnistui ottamalla ovikytkintiedon vänkärin ovesta, kun ainoastaan kuskin ovelle oli viive ja muuten ovet olivat rinnakkain kytketty.

En ole "halytin.com mies", mulla vaan sattuuu olemaan samoja laitteita myynnissä.
 
Takaisin
Ylös Bottom