H.Kivimäki ( 3000GT-VR4)

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Noniin.. Kirjotetaan nyt tänne jotakin turinoita...

Eli autoa lähdettiin katsomaan 1.4 talven vielä vallitessa. Matkaan oli tarkoitus lähteä kera kaverin autotrailerin, joka sekään ei ole pienimmästä päästä. Mutta vielä tarkistussoitto ennen lähtöä ja myyjä mittasi auton mittoja. Ei voinut mitään..ei mahtuisi tuolle trailerille. No eikun kaverin toinen traileri, 5,5m pitkä ja 2.5m leveä umpitraileri ruotsalaisen traktorin perään ja nokka kohti Jahvetin taloa.
Jahvetille SUURI KIITOS Pajeron lainasta vetoautoksi, sillä reissu olisi muutoin jäänyt tekemättä.
Siitä sitten kohti Kokkolaa nimimerkki Sapon ajaessa.

Kokkolaan saavuttiin klo 16 jälkeen lauantai päivänä. Pikainen auton tarkastelu sekä pieni koeajo ja sitten hintapolitiikka selväksi. Auto vaihtoi kuin vaihtoikin omistajaa loppujen lopuksi. Suu soikeena auto traileriin ja nokka kohti Tamperetta. Puolenyön jälkeen päästiin Jahvetin talolle ja trailerista auto ulos ja loppumatka ajamalla (ei ruotsalaista "Volgaa" viitsitty kiusata vetoautona)
Auto kaverin halliin ja eikun yöpuulle kellon osoittaessa yli puoltayötä reilusti.

Miksi autoa ei sitten ajamalla haettu ?
Koska ko. yksilön jakolaatikko(eli kulmavaihde) veteli viimeisiään. Korinaa kuului selvästi ja uskallus ei riittänyt ajaa.
Seuraavana päivänä hallille ja eikun testiajoa. Toinen kovempi kiihdytys ja kolina lisääntyi. Eikun hallille 1.vaihteella hivuttaen ja nosturille auto ja jakolaatikko pois (kuten oli tarkoituskin tehdä sinä päivänä)

http://www.full-boost.net/3000GT/gettrash/ kuvat osoittavat "tuhot".

Eikun puhelin käteen ja Powerdoselta uutta jakolaatikkoa tilaamaan.
2vkoa kului ja laatikko tuli.
http://www.full-boost.net/3000GT/rebuilded_gettrash/
Vaan eikös Center Shafti ollutkin 26boorinen ja lukuisista yrityksistä huolimatta ei 25 boorinen jakolaatikko sopinutkaan ;D Oudoksi asian tekee se, että 26 boorinen on tuossa mallissa ollut tuntematon "käsite". Eikun puhelin käteen ja yhdeltä sorvaamolta tilaamaan uusi akseli (center shaft). Ko. firma on tehnyt samaisia akseleita Suomessa useampia yms akseleita kiihdytysautoista traktoreihin jne.

Välillä alkoi tuntua tältä: http://www.full-boost.net/3000GT/temp/talli.jpg
Puhekuplaan sopisi "työnnänkö järveen koko hoidon? " ;D

4vkon odotuksen jälkeen akseli oli valmis ja karkaistu. Samana iltana pajalle ja 6h ahertamisen jälkeen auto ajettiin tallista ulos. Ajomatka kohti Tamperetta alkoi pajalta puolen yön koittaessa, mutta pysähtyi jo 10km ajon jälkeen kun tienvarressa huomattiin katollaan oleva auto. Joku tuhannen päissään oleva nainen oli selättänyt autonsa suoralla tiellä. :mad: Poliisien odottelua ½h ajan ja sitten matka jatkui.

Nyt takana on 500 mailia ja bensaa on lorotettu tankkiin parikin kertaa jo ::)

Tilanne tällä hetkellä: http://www.full-boost.net/3000GT/photoshoot/

KIITOKSET :


Jahvetti
Sappo
Tepi
Powerdose & Maxflower
Metallisorvaamo Karpiola
RTS Motorsport & Sipilän perhe
äiti ja isä (jotka ei vieläkään ole livenä autoa nähneet ;D )
 
Kannattaa olla tarkkana renkaiden suhteen ku nelkulla päästelee.. Siis pitää olla samanlaiset joka kulmassa ja yhtä kuluneet..
Noi laatikko ja tasauspyörästö viat johtuu aika monesti siittä...
Mut nyt Harri vain kovaa ajoa paljon että pääsee takaisin hallille korjaamaan.
 
Uudet renkaat ovat nyt oleet siitä asti kun auton ostin.
Contin SportContact 2:set 245/45-17. (orkkis koko muuten ihan)

Jakolaatikon hajoamisen syy varmaan Saksassa asti, koska ko. laitos on rempattu samasta kohtaa kerran siellä. Ilmeisesti "tarvikeosilla". Nyt pitäisi olla kestävä sen kohdan.

To do listalla kaikenlaista roipetta. :D

Esim Veskua kiinnostavana ehkä seuraava projekti :
http://www.cjbyron.com/images/3000amp1.jpg
http://www.cjbyron.com/images/3000sub1.jpg
http://www.cjbyron.com/images/3000sub2.jpg

tai vastaavaa jotain ;)
 
Siis tollaista jotain pitäis tehdä??? Hmm.... Viikko ja tollainen on tehty.. ;D

Odotas ku näät mun kötystykset ;D ;D :nykii
 
Korjattu pari pientä juttua:

Etuaero pelaa nyt täydellisesti : syynä oli asentotunnistimen väärä kalibrointi.
Kustannus: omaa työtä

Kumikorjaamon rikkoma pyöränpultti takanavasta vaihdettu. Ei vaatinut kuin jarrusatulan irroituksen, jarrulevyn irroituksen sekä toisen käsijarrun jarrukengän irroituksen.
Kustannus: uusi pultti +mutteri 10e merkkiliikkeestä
 
Avattu taka-aero (jumitti) syy: mikroanturit vaati hienosäätöö :)

Vasen etuvetarin suojakumi sekä raidetangon suojakumi vaihdettu. Kesto 6h korjaus.

Öljyiksi vaihdettu Valvoline Racing VRI 20W/60.

Jarrut purettu ja herkistelty sekä maalattu:
http://www.full-boost.net/3000GT/fixing_brakes/index.htm
Edessä 4 mäntäset, takana 1-mäntäiset.
Kesto : 2päivän homma.
Maalina: Foliatec 2komp jarrusatulamaali.

Käyty Alastarolla ajelemas varttia ja rataa.
14kpl varttivetoja ja parhaaksi jäi 14.05sek / 158km/h
60ft. oli jotai 1.9sek.
Radalla paras ja ainoa mitattu oli 1min 39sek ja ruuhkaa oli edessä. 2-3sekkaa lähtis helposti pois. Jarrut todettiin muuten hyviksi, mutta etupalat (vakiot) on HUONOT radalle. Takana on ferodon kisapalat :)
 
Takaisin
Ylös Bottom