Hallitus uudistaa autoverotusta

Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

e15mitsubishi sanoi
Marmatusta tai ei niin jokaisella meillä on kai oikeus mielipiteeseen? ;)

Taas mitä tuli tohon mun"marmatukseen" tulee niin se liittyikin jo pelkkään Autoverotukseen, joka olisi pitänyt poistaa tai vähintäänkin kohtuullistaa jo silloin kun Suomi aikoinaan liittyi Eu:hun :mad:.
Et tämmöistä...ja mielepiteeni on omani ;)

Mun mielestä vois samaan syssyyn poistaa tuloverotuksen. Kun EU:ssa ollaan, myös Suomessa pitäisi lisäksi olla samanlainen ilmasto kuin Espanjassa tai Italiassa. Ottaa päähän tämä epätasa-arvo!
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Eipä paljon köyhää koske maksaako joku uus 30ke auto 2 vai 3 tonnii enemmän. Monissa maissa 2ke saa jo suht ok auton käyttöön. Suomessa ei puhettakaan, ja eipä moinen tainnut olla tarkoituksenakaan. Päästöjä kun pitää vähentää niin ei sitten ajele ne joilla ei oo siihen varaa.

Puhakka on kyllä oikeessa et tommonen vanha auto on jo sen valmistuksen ja kuljetuksen aiheuttaman ekologisen jalanjälkensä jättänyt. Eikä hitsaamisesta niin kovii saasteita synny. :p
Ja vielä jos sattuu katillinen peli olemaan niin enpä nää mitään hirveen epäekologista asiassa. Ja sekin on totta että nää uudet superpowerdiisselit saa aina nuo lastut kaverikseen, operaatio musta savu.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

No, toisaalta jos halutaan hakea kaikki mahdollinen huono verotuksesta niin miettikääpä miten "paljon" joku Suomen kokoinen maa pystyy vaikuttamaan päästöihin maailmanlaajuisesti. Samalla vauhdilla ne jäätiköt sulavat vaikka Suomessa kiellettäisiin polttomoottorit kokonaan. Syy löytynee tuolta isommista maista, joissa kiinnostusta päästörajoituksiin ei juurikaan ole...
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Mitenhän tämä uudistettava autovero vaikuttaa esim. 1997-2000 Galanttiin, kun on ollut suunnitelmissa tua sellainen ruåttinmaalta. Eli olenko ymmärtänyt oikein, että 2.0 bensakoneella olevan galantin hinta/verotus mahdollisesti pienenee ja 2.5 V6:ssa mahdollisesti hinta/verotus nousee?
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

miikka sanoi
No, toisaalta jos halutaan hakea kaikki mahdollinen huono verotuksesta niin miettikääpä miten "paljon" joku Suomen kokoinen maa pystyy vaikuttamaan päästöihin maailmanlaajuisesti. Samalla vauhdilla ne jäätiköt sulavat vaikka Suomessa kiellettäisiin polttomoottorit kokonaan. Syy löytynee tuolta isommista maista, joissa kiinnostusta päästörajoituksiin ei juurikaan ole...

Hyvä huomio. Tarkoituksena lienee toimia esimerkkinä. Huono huudella naapurille jos omat asian on päin persettä.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Jurgeeni sanoi
Mitenhän tämä uudistettava autovero vaikuttaa esim. 1997-2000 Galanttiin, kun on ollut suunnitelmissa tua sellainen ruåttinmaalta. Eli olenko ymmärtänyt oikein, että 2.0 bensakoneella olevan galantin hinta/verotus mahdollisesti pienenee ja 2.5 V6:ssa mahdollisesti hinta/verotus nousee?

Tullin julkaisemasta tiedotteesta etsit kokonaispainon mukaisen prosentin. Tuon ikäisissä tuskin on vielä virallisia kulutstietoja. Jos on, niin samaisesta tiedotteesta löydät ohjeistuksen veroprosentin laskemisesta myös tällä perusteella.

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, ottakaa hyvät ihmiset itse selvää asioista!
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Tullin julkaisemasta tiedotteesta etsit kokonaispainon mukaisen prosentin. Tuon ikäisissä tuskin on vielä virallisia kulutstietoja. Jos on, niin samaisesta tiedotteesta löydät ohjeistuksen veroprosentin laskemisesta myös tällä perusteella.

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, ottakaa hyvät ihmiset itse selvää asioista!

Joo hoksasin juuri, että omaakin järkeä voi joskus käyttää... :D Mutta pikaisen tutkinnan jälkeen 2.0 gallussa veroprosentti tulisi olemaan 23,8% ja 2.5 V6 24,1%.

Eli taitaa kummassakin tuo veroprosentti hieman pudota, kun eiköhän ne ole olleet jossain 30% hujakoilla aikaisemmin.

Niin ja sen raketin toimintaperiaatteenhan kyllä ymmärtää helposti, mutta lakitekstit on sitte jotain ihan muuta... ;D

Edit: Laskin tuossa että 1998 200tkm ajettuun 2.5 V6 galluun tulisi noin 300€ alennus autoveroon... Ja pienempi kone niin alennus 20€ enemmän... :eek:
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Nythän autojen kulurakenne juuri lähestyy tuota kaikkien ihannoimaa Saksan mallia. On totta, että meillä vieläkin verotettaan autosta ylimääräistä verrattuna saksaan, mutta samaan suuntaan ollaan menossa. Mitä enemmän saastutat, sen enemmän maksat.
Rakennehan muuttuu juuri niinkuin meidän iki ihana tuloverotuskin on. Ne kenellä on varaa, voi ostaa ja maksaa vielä käytöstä, mielestäni ihan oikein. Ei kai kaikkien tarvitse pystyä ostamaan hienoja autoja. Ei sielä Saksassakaan kaikki ajele AMG-mersuilla tai M-sarjalaisille bemareilla tms. Miksei sitten samantien ruveta itkemään, että miksei iso omakotitalo westendissä voi olla yhtä halpa kuin kaksio Mellunmäessä. Tai että meidän kaikkien pitää saada samat optiot kuin Fortumin johtajat. Maailma nyt ei vaan voi olla täysin tasa-arvoinen paikka!

Ja miten luulette että autoasioille olisi täällä käynyt, jos koko autovero olisi poistettu kerralla?? Taas olisi ollut itkua ja hampaiden kiristystä kun oman auton arvo olisi laskenut kuin se kuuluisa lehmänhäntä.

Olen samaa mieltä että autoverotus on syvältä, mutta niihinkin asioihin vaikuttaa moni muu asia kuin pelkästään kuluttajien valittaminen. Totuus on kuitenkin se että suomi tarvitsee verotuloja ja mistäköhän ne tulot otettaisiin, jos autoverotus kerralla kokonaan poistettaisiin? Tuloverot nousisivat uudelleen, alv saattaisi nousta. Onko se sitten yhtään parempi asia??

Uusien, hiukkassuodattimella varustettujen, diesel-moottorien virittäminen pelkkää syöttä kasvattamalla on käytännössä mahdotonta. Kyllä sielä pitää koko palotapahtumaa muuttaa, jolloin taas päästöt eivät juurikaan kasva. Suurin osa viritetyistä dieselkoneista, kun itseasiassa, normaaliajossa, kuluttaa vähemmän viritettynä, kuin vakiona. -> päästöt pienemmät.

Vanhempia kulutustietoja ei voida käyttää, koska ne tehty aivan eri normin mukaan ja eivät täten ole vertailukelpoisia nykyään ilmoitettavien arvojen kanssa. Siksi tuo kokonaispainoon perustuva verotus, vanhemmissa autoissa.

Olisi kiva kuulla, miten haluaisitte käyttömaksun ja verotuksen toteutuvan. Omasta mielestäni tämä on hyvä malli, kun fakta kuitenkin on se, että kerralla kokonaan noita ei voida poistaa. Ja käyttömaksu on tullut jäädäkseen, niin se on sielä autuaassa Saksassakin.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Jurgeeni sanoi
Edit: Laskin tuossa että 1998 200tkm ajettuun 2.5 V6 galluun tulisi noin 300€ alennus autoveroon... Ja pienempi kone niin alennus 20€ enemmän... :eek:

Kuulostaa melko pieneltä. Postaa koko laskelma niin tutkitaan yhdessä.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Hieman Off-Topic, mutta kuitenkin epätasa-arvosta. Jos Fortumin tj Mikael Lilius tienaa ansiotuloja 11,4m€ niin miettikäähän minkä verran hän maksaa veroja takaisin valtiolle. Ansiotuloissa jo 200 000€ vuosituloista puolet menee veroihin. Eli karkeasti arvioiden Lilius on maksanut ainakin 6m€ veroa valtiolle.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Kuulostaa melko pieneltä. Postaa koko laskelma niin tutkitaan yhdessä.

Eli sovelletuista verotaulukoista poimittuna.
MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A STW, 120KW, käyttöönottopäivä 19980122, Ajettu (tkm) 202, Verotusarvo 6365.00€, Autovero 1845.85€, ALV 406.08€, Kokonaisvero 2251.93€

Tuosta laskettuna veroprosentti on ~29%. Uusi veroprosentti kyseiselle mallille olisi 24.1%.

Eli 6365.00€x24.1%=1533.97€. ALV 337.47€ ja kokonaisveroksi tulisi 1871.44€

Autoverossa säästöä tulee 311.87€ ja kokonaisverossa 380.49€

Ja jos 2.0 gallulla olisi suurinpiirtein sama verotusarvo sen verotus menisi näin

6365.00€x23.8%=1514.87€(-19.1€) ja ALV 333.27€(-4.2€) = 1848.14€(-23.3€)
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Jurgeeni sanoi
Eli sovelletuista verotaulukoista poimittuna.
MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A STW, 120KW, käyttöönottopäivä 19980122, Ajettu (tkm) 202, Verotusarvo 6365.00€, Autovero 1845.85€, ALV 406.08€, Kokonaisvero 2251.93€

Tuosta laskettuna veroprosentti on ~29%. Uusi veroprosentti kyseiselle mallille olisi 24.1%.

Eli 6365.00€x24.1%=1533.97€. ALV 337.47€ ja kokonaisveroksi tulisi 1871.44€

Autoverossa säästöä tulee 311.87€ ja kokonaisverossa 380.49€

Ja jos 2.0 gallulla olisi suurinpiirtein sama verotusarvo sen verotus menisi näin

6365.00€x23.8%=1514.87€(-19.1€) ja ALV 333.27€(-4.2€) = 1848.14€(-23.3€)

Jep, ihan oikein olet laskenut. Eipä noissa kovin kovat verot ole alunpitäenkään, eli ei se alennuskaan päätä huimaa. Kaikkihan tietysti kotiinpäin kuitenkin.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Jep, ihan oikein olet laskenut. Eipä noissa kovin kovat verot ole alunpitäenkään, eli ei se alennuskaan päätä huimaa. Kaikkihan tietysti kotiinpäin kuitenkin.

Hauska miten tää vero käyttäytyy. Eikös 2.4GDi ole "edistyneintä" ja vähiten kuluttavaa moottori tekniikkaa tuon ikäisissä galluissa. Nooh kuitenkin siinä on isoin veroprosentti 24.4%.

Eihän tuokaan kyllä paljoa hintaa muuta mutta kuitenkin... :D
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Laitanpa tanne muutaman avain luvun, ihan vaan oman muistin virkistykseski.. ::)
Vanha vero n. 30%, uusilla veroilla 30% = 2387-2395kg bensa, 2790-2798kg diisseli, 260CO2
Enemman kuin 150Kw/1000kg, 30%= 1611-1619kg bensa, 2014-2022kg diisseli, 174CO2 ( =~242Kw/1615kg )
Eli lukujen ollessa noiden alle, verot laskee.
Korjata saa jos olen ymmartanyt jotain vaarin..
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Hyeena sanoi
Laitanpa tanne muutaman avain luvun, ihan vaan oman muistin virkistykseski.. ::)
Vanha vero n. 30%, uusilla veroilla 30% = 2387-2395kg bensa, 2790-2798kg diisseli, 260CO2
Enemman kuin 150Kw/1000kg, 30%= 1611-1619kg bensa, 2014-2022kg diisseli, 174CO2 ( =~242Kw/1615kg )
Eli lukujen ollessa noiden alle, verot laskee.
Korjata saa jos olen ymmartanyt jotain vaarin..

Ettei mene liian optimistiseksi, niin vanha autovero on n. 28% miinus 650€(bensa) tai miinus 450€(diesel)
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

pexi sanoi
Ettei mene liian optimistiseksi, niin vanha autovero on n. 28% miinus 650€(bensa) tai miinus 450€(diesel)

2003 tai myöhemmin rekisteröidyiltä 28% kaikilta, ennen sitä rekisteröidyiltä mallikohtainen prosentti tai sen puuttuessa keskiarvo 29 % bensakäyttöisiltä ja 30 % dieseleiltä.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Tjoki sanoi
Vaan eipähän tarvi per***le rehellisellä työllä rahansa ansaitsevan ihmisen ikinä enää haaveillakaan corvetesta yms. urheiluautosta... Eli ajelkoon perillisten pennut ja lottovoittajat niillä sitten.

Kiitos suomi. Kohta meillä on maailmalla maine: "Finland, the Land Of Kia Ceeds"..
Toi korotus nimenomaan autoille jotka on hauskoja ajaa ja omistaa on täysin kohtuuton. Mitenhän tuo vaikuttaa käytettyjen hintoihin ? Ja nouseeko jo liikkeissä olevien hinnat myös ? Huolestuttaa että eikö ole varaa kohta edes käytettyyn hauskaan autoon kun uusien hinnat karkaa pilviin.

Toi "Land of Kia Ceeds" on aika lyömätön :) Mut pelottava viittaus todellisuuteen siinä kyllä on.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

pexi sanoi
Nythän autojen kulurakenne juuri lähestyy tuota kaikkien ihannoimaa Saksan mallia. On totta, että meillä vieläkin verotettaan autosta ylimääräistä verrattuna saksaan, mutta samaan suuntaan ollaan menossa.

Olisi kiva kuulla, miten haluaisitte käyttömaksun ja verotuksen toteutuvan. Omasta mielestäni tämä on hyvä malli, kun fakta kuitenkin on se, että kerralla kokonaan noita ei voida poistaa. Ja käyttömaksu on tullut jäädäkseen, niin se on sielä autuaassa Saksassakin.

Käsittääkseni Saksassa kuitenkin VOI vaikuttaa autonsa maksuluokkaan asentamalla katalysaattoria jne, voin toki olla väärässä, mutta olen nähnyt monta wanhaa autoa myytävänä jotka on täyttäneet huomattavasti uudempien autojen päästönormit. Mene ja tiedä :p
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

pexi sanoi
Olisi kiva kuulla, miten haluaisitte käyttömaksun ja verotuksen toteutuvan.
Pitää odotella mitä verotusta/verohelpostusta noille bioaineilla käyville kulkupeleille suunnitellaan. Nykytekniikkahan on jo niin pitkällä ettei päästöihin voida vaikuttaa muuten kuin kulutusta laskemalla tai polttoainetta muuttamalla. Ite odotin et nää olis jotenki otettu nyt jo huomioon, sillä seuraavan ehdotuksen läpikäynti/toimeenpano kestää taas vuosia ja Suomellahan on 'poliittisesti ilmotetut tavotteet', joita ei mun henk.koht. mielestä tulla saavuttamaan vaikka St1 ja Suomen bioetanoli oy kuin koittaa pykätä tehtaitaan kuntoon. Kiitos järkevien päättäjien ja veroideoiden..

Kääntöpuoli noissa on, että laajemman käytön biopolttoaineista puhuttaessa tarkotetaan käytännössä biodieseliä ja E10-seosta. 1) ei jakelumahdollisuutta bensa-asemilla -> ei ostomahdollisuutta kiinnostuneilla kuluttajilla -> ei satsata kalustoon eli hybridi tms. bensa-autoihin 2) Jos suomalaisista edes 5% käyttäisi E10-seosta, niin tämä ei vielä ratkaise tai helpota asiaa mitenkään sillä tämä viisikin prosenttia kuluttaa vielä 90% tavallista polttoainetta. Lisäksi polttoainekulutus on korkeampi vrt. bensaan. Eli hyötyjä saadaan vasta kun käytetään suuria prosentteja -> ns. flexifuel-moottorit joista pitäisi saada verohelpotusta. Tämän takia bioaineet olis pitäny sisällyttää jo tähän päätökseen, sillä mielestäni auton käyttöiäksi pitäisi laskea enemmän kuin viisi tai kymmenenkään vuotta. Jopa sille fiat punto grandelle!

Noitten biopolttoaineittenkin hyöty riippuu paljolti siitä miten se on saatu jakeluun, eli maanviljelys, jalostus jne. Bioetanolin poltostahan tulee myös hiilidioksidia, mutta se lasketaan ns. kokonaistaseeltaan paremman puolelle koska viljelty kasvi (laskennallisesti) käyttää kasvaessaan pakoputkesta tulevan CO2:sen "ennakkoon". Mun mielestä tästä ei kovinkaan suurta "maailmanlaajusta" hyötyä saada jos tähdätään pelkästään 'plus-miinus-nolla'-tulokseen, mutta on se parempi kun ei mitään. :)

Ja tämä lakihan oli vasta yksityisautoiluun kohdistettu uusien autojen ostoon vaikuttava vero (+myöhemmin tuleva käyttövero)... ::) Suhteutettuna tämän ryhmän päästöt koko autokantaan (Suomessa esim. ~700 000 katitonta autoa) + julkinen liikenne + tavaraliikenne + muut päästöt, puhutaan pienistä prosenteista... :-\ Hidas byrokratian pyörä jyllää taas tuntitöissä.... :p
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Kuuntelin äsken radiosta, että ihmiset hamstraavat tällä hetkellä isoja ja tehokkaita autoja viimeisillä "halvoilla hinnoilla" enemmän kuin niitä pystytään toimittamaan. Ja pienikulutuksisten autojen kauppa on lähes jäissä tämän vuoden loppuun asti.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Kyllä minäkin jo lainaa ja corvettea suunnittelin ennenkuin tuo uusi systeemi astuu voimaan, mutta eipähän taida kuitenkaan muna (ja luottolimiitti) riittää :) Eli katsellaan mitä tulevaisuus tuo ja kuinka ne autojen hinnat nyt todellisuudessa kehittyvät...
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

UltimateIX sanoi
Toi korotus nimenomaan autoille jotka on hauskoja ajaa ja omistaa on täysin kohtuuton. Mitenhän tuo vaikuttaa käytettyjen hintoihin ? Ja nouseeko jo liikkeissä olevien hinnat myös ? Huolestuttaa että eikö ole varaa kohta edes käytettyyn hauskaan autoon kun uusien hinnat karkaa pilviin.

Toi "Land of Kia Ceeds" on aika lyömätön :) Mut pelottava viittaus todellisuuteen siinä kyllä on.

Eihän esimerkiksi Evon hinta nouse käytännössä lainkaan. Kympissä on vieläpä täysin uusi kone, joka tuskin on ainakaan entistä "päästävämpi". Datsuni-puolella hekumoidaan uutta GT-R:ää, jonka ilmoitetaan täyttävän japanilaiset ULEV (ultra low emission vehicle) standardit. Se tarkoittaa, että päästöt 50% tai alle suurimmasta sallitusta tasosta. Lisäksi esimerkiksi japsituonneissa vero laskee oikein roimasti. Europuolelta esim. 335d Bemarin hinta tippui useammalla tuhannella, tehoa siinäkin kuitenkin 286 hv ja vääntöä yli 500 nm. En siten aivan yksioikoisesti lähtisi sanomaan, että kaikkien hauskojen autojen hinnat nousevat. Voidaan myös kysyä, mitä väliä sillä on jos jonkun Ferrarin hinta nousee 50 000 euroa?

Land of Kia Ceeds? Onpas kova muutos nykyisestä Land of Toyota Corollas-tilanteesta. Ihan kun täällä olisi aina ennen ajettu kunnon ökyvehkeillä ja nyt kansa pakotetaan jonkun Nissan Paaskan puikkoihin... Vähän realismia taas kehiin pojat.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

tiiä sitten miten verotus lasketaan...
visainen kysymys:
meillä on varmaan esimerkki ainesta VW Golf 2.8 4-motion -00
jos auto olisi -01 silloihan verot tulisivat yhdistetyn kulutuksen mukaan? joka on 11l/100km
mutta auto on vanhempi niin lasketaanko toi nyt sitten teho/paino vai painon perusteella?

auton kokonaispaino on 1910kg ja tehoa 204hv (150kw)

??? että tälläistä
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

JKorpela sanoi
tiiä sitten miten verotus lasketaan...
visainen kysymys:
meillä on varmaan esimerkki ainesta VW Golf 2.8 4-motion -00
jos auto olisi -01 silloihan verot tulisivat yhdistetyn kulutuksen mukaan? joka on 11l/100km
mutta auto on vanhempi niin lasketaanko toi nyt sitten teho/paino vai painon perusteella?

auton kokonaispaino on 1910kg ja tehoa 204hv (150kw)

??? että tälläistä

Verot lasketaan aina virallisen kulutus / päästötiedon mukaan jos se on saatavilla. Tuo vuosi 2001 tulee siitä, että vasta silloin kaikissa autoissa on ilmoitettu nuo tiedot. Allekirjoittaneen -98 Golffissa on rekisteriotteella merkitty kulutus (5,1 / 100 km :) ).
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Verot lasketaan aina virallisen kulutus / päästötiedon mukaan jos se on saatavilla. Tuo vuosi 2001 tulee siitä, että vasta silloin kaikissa autoissa on ilmoitettu nuo tiedot. Allekirjoittaneen -98 Golffissa on rekisteriotteella merkitty kulutus (5,1 / 100 km :) ).

eli kalliiksi tulee :'(
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Verot lasketaan aina virallisen kulutus / päästötiedon mukaan jos se on saatavilla. Tuo vuosi 2001 tulee siitä, että vasta silloin kaikissa autoissa on ilmoitettu nuo tiedot. Allekirjoittaneen -98 Golffissa on rekisteriotteella merkitty kulutus (5,1 / 100 km :) ).

Viralliset kulutus/päästö arvot pitää olla mitattu 93/116/EY tai 99/100/EY normien mukaan.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Europuolelta esim. 335d Bemarin hinta tippui useammalla tuhannella, tehoa siinäkin kuitenkin 286 hv ja vääntöä yli 500 nm. En siten aivan yksioikoisesti lähtisi sanomaan, että kaikkien hauskojen autojen hinnat nousevat. Voidaan myös kysyä, mitä väliä sillä on jos jonkun Ferrarin hinta nousee 50 000 euroa?
Bemari on tekee nykyään parhaat moottorit, mut se on silti bmw. Enpä tiedä toista merkkiä minkä maineen omistajat olisi niin totaalisesti tuhonneet. Vaikka sä et Ferraria koskaan tahtoiskaan ei se tarkoita että kukaan ei tahdo. Alkaa olee ne hetket että se kannattaa ostaa nyt tai antaa olla. Kun ei kuitenkaan miljoonatulot ole jolloin olis ihan sama yks 50000e sinne tänne.

Hienoa kuitenkin että suurin osa hinnoista laskee. Se on enemmistön etu ja enemmistön etu on yksilönkin etu. Ja kyllä ne rahat löytyy niihin urheiluautoihin jos ihan pakottavaksi menee sellaisen hankinta. Nyt jos koskaan on hyvä aika hankkia sellainen jos aikoo hankkia lähitulevaisuudessa.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

UltimateIX sanoi
Vaikka sä et Ferraria koskaan tahtoiskaan ei se tarkoita että kukaan ei tahdo. Alkaa olee ne hetket että se kannattaa ostaa nyt tai antaa olla. Kun ei kuitenkaan miljoonatulot ole jolloin olis ihan sama yks 50000e sinne tänne.

Todellakin haluaisin Ferrarin! En usko, että Suomessa jää tämän veron korotuksen myötä myymättä yhtään Ferraria. Kukaan ei sellaista viimeisillä rahoilla osta.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

uskokaa tai älkää, niin aika harvalla ferrarin omistajallakaan on niin paljon rahaa että sitä voi hyvillä mielin tuhlata joka puolelle. Kyllä se 50000e harmittaa Seduakin. No, se ferrareista :)

Ainakin omalla kohdallani olen pidempään jo miettinyt, että jos elämä kulkee samaa rataa kuin nyt, niin muutaman vuoden päästä hakisin saksasta Corveten C6 mallin. Nyt hinta uutena alennuksineen noin 95000e. Verouudistusten jälkeen ei taida saada alle 120000e. Ainakin minulle tuollainen hinnannousu tarkoittaa että tuskin sitä koskaan tulee hankittua. Puhumattakaan ZO6 mallista, jonka hinta nousee yli 40000e!!

ja itse en ainakaan mikään perintömiljonääri ole. Jos kunnon koulutuksen omaava henkilö tienaa 4000e/kk+, kuten esim. diplomi-insinöörit tapaavat tienata, eikä ole vaimoa/lapsia, niin tuollaisen auton hankinta velalla on täysin mahdollinen. ja ainakin minulle raha merkitsee sitä, että tankkaan siellä missä bensa on halvinta, etsin renkaan mutterit muualta kuin kerkkiliikkeestä ja en syö ravintolassa joka ilta. Eli ainakin MINULLE tuo 20000e Corveten hintaan lisää on vittuilua päin naamaa. Älkääkä pyytäkö ostamaan 335d bemaria, en osta, EVO X sensijaan tod. näköisest tulee olemaan seuraava autoni, jos nyt tästä ysistä raaskii luopua. ;)

Ja Corvette on hankintalistalla juuri siitä syystä, että siinä on voimaa, ja sitä samaa brutaaliutta kuin EVO:ssa. Ei turhaa hienostelua
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Tjoki sanoi
Ainakin omalla kohdallani olen pidempään jo miettinyt, että jos elämä kulkee samaa rataa kuin nyt, niin muutaman vuoden päästä hakisin saksasta Corveten C6 mallin. Nyt hinta uutena alennuksineen noin 95000e. Verouudistusten jälkeen ei taida saada alle 120000e. Ainakin minulle tuollainen hinnannousu tarkoittaa että tuskin sitä koskaan tulee hankittua. Puhumattakaan ZO6 mallista, jonka hinta nousee yli 40000e!!

Ei ne hinnat Saksassa mihinkään nouse. Jos tuot tuollaisen käytettynä, ei veroprosentin nousu vaikuta lähellekään noin paljon. Ei se jatkossa halvemmaksi tule, mutta ei se myöskään mitenkään järjettömäksi nouse. Meinaan jos siis Corveten hankintaa ylipäätään voi pitää järkevänä ;)

Leikitään, että käytetyn Corveten markkinahinta Suomessa on muutaman vuoden päästä vaikkapa 70 000 euroa. Nykyisellä systeemillä veroa tulisi 70000 * 0,29 * 1,22 = 24 776 euroa. CO2 päästöt näkyvät olevan 310 g / km, joten uusi veroprosentti on 35. Uudella järjestelmällä veroja tulee siten 70 000 * 0,35 * 1,22 = 29 890 euroa. Onhan siinä toki viiden tonnin ero, mutta aika tiukalle on budjetti vedetty jos se tuohon kaatuu. enkä nyt tarkoita, etteikö harmittaisi,

Corvette kannattaa hankkia Jenkeistä, pelkästään siinä säästää ainakin 10 000 euroa. Kannattaa myös laskea hyötyykö tyypiyväksymättömän auton tuonnilla, vaikka "kateuskerrointa" käytettäisiinkin.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Juu, kovasti olen laskeskellut että minkä verran sitä hintaa käytettynä tulee. Katsotaan kuinka käy. Ja Corveten ostoahan ei siis missään nimessä ajatella järjellä :) Tehdään ne järkiratkaisut sitten jossain muualla elämän osa-alueella :)
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Tjoki sanoi
Ja Corveten ostoahan ei siis missään nimessä ajatella järjellä :) Tehdään ne järkiratkaisut sitten jossain muualla elämän osa-alueella :)
Tässä on asennetta :peukku Järkeillä saa muutenkin ihan tarpeeksi, jotain mikä on ihan vaan hauskaa on myös hyvä elämässä olla.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

http://www.digitoday.fi/data/2007/11/21/AKE+kirjoittaa+outouksia+rekisteriotteisiin/200729554/66?rss=6

näin ne massat alkoi muuttuu ;D
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Harri K sanoi
http://www.digitoday.fi/data/2007/11/21/AKE+kirjoittaa+outouksia+rekisteriotteisiin/200729554/66?rss=6

näin ne massat alkoi muuttuu ;D

Tuntematta tapauksia lainkaan paremmin, aika karu ajoitus painoon liittyvillä kummallisuuksilla :)
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Mun mielestä vois samaan syssyyn poistaa tuloverotuksen. Kun EU:ssa ollaan, myös Suomessa pitäisi lisäksi olla samanlainen ilmasto kuin Espanjassa tai Italiassa. Ottaa päähän tämä epätasa-arvo!
;D Lol. Voi elämän harmautta sentään :)
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Jaipa tuossa aiemman huomaamatta etta tuo oli vain hallituksen ehdotus.
Vasta nyt tuo meni lapi.
Helsingin Sanomat sanoi
Eduskunta on hyväksynyt äänestäen autoverouudistuksen sisällön. Hiilidioksidipäästöjen määrään pohjautuva autovero tulee voimaan vuodenvaihteessa.

Hallituksen malli, jossa veroprosentti kasvaa tasaisesti hiilidioksidipäästöjen määrän mukaan, sai taakseen selvän enemmistön äänin 160–14.

Äänestyksessä hävisi vasemmistoliiton tarjoama eräänlainen taittuva autovero. Sen idea oli, että vero alkaisi kiristyä nopeammin siinä kohdin, jossa auton päästöt ylittävät 140 grammaa kilometriltä. 140 grammaa on EU:n päästöille asettama tavoitetaso. Myös kaikkein eniten päästävien autojen vero olisi ollut kireämpi.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Hyeena sanoi
Jaipa tuossa aiemman huomaamatta etta tuo oli vain hallituksen ehdotus.
Vasta nyt tuo meni lapi.


Mikäs onkaan esim. EVO8 :n päästölukemat oikeesti? EVO9: ssä muistaakseni 258g/km kohden?

Ja taitaa käydä niin, et vuodenvaihteen jälkeen esim. Saksasta tuotavan kasin osalta autovero nousee(nojautuen päästöön), kun nyt se on sen 28%.
Miten on...onko tietoa?
-A
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Evo 9:ssä 251 g/km.
Kiinnostaisi kanssa tietää evo 8:n päästöt, koska sellaisella tässä ajellaan. Onko tietoa?
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

e15mitsubishi sanoi
Mikäs onkaan esim. EVO8 :n päästölukemat oikeesti? EVO9: ssä muistaakseni 258g/km kohden?

Ja taitaa käydä niin, et vuodenvaihteen jälkeen esim. Saksasta tuotavan kasin osalta autovero nousee(nojautuen päästöön), kun nyt se on sen 28%.
Miten on...onko tietoa?
-A

Ruotsalaisen tiedon mukaan kasi päästää 258 g / km. Uusi veroprosentti on siten 29,8. Ei kovin radikaalia nousua.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Ruotsalaisen tiedon mukaan kasi päästää 258 g / km. Uusi veroprosentti on siten 29,8. Ei kovin radikaalia nousua.

Ok, kiitos.
Aikaslailla erinlaisia päästömääriä on ks vermeen osalla ympäri EU:ta. Esim. Birmingham -04 messuilta otetussa Evo8:n esitteessä on 334g/km ja -05 Suomen automessujen Mitsun Evo8:n esitteessä ei ollut vastaavasti mitään??
-06 Vastaava tapatuma Suomessa Evo9:n esitteessä oli 258g/km.
???
Ilmeisesti nyt jos meinaa esim. Saksasta tuoda niin pitäs pitää kiirutta... ja päästölappu pitäs sit olla ilm. Saksan myyntimallin?
Mitenhän on?
-A
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

e15mitsubishi sanoi
Ok, kiitos.
Aikaslailla erinlaisia päästömääriä on ks vermeen osalla ympäri EU:ta. Esim. Birmingham -04 messuilta otetussa Evo8:n esitteessä on 334g/km ja -05 Suomen automessujen Mitsun Evo8:n esitteessä ei ollut vastaavasti mitään??
-06 Vastaava tapatuma Suomessa Evo9:n esitteessä oli 258g/km.
???
Ilmeisesti nyt jos meinaa esim. Saksasta tuoda niin pitäs pitää kiirutta... ja päästölappu pitäs sit olla ilm. Saksan myyntimallin?
Mitenhän on?
-A

Lukemat heittelee paljon jo sen takia, että Briteissä myynnissä olevat versiot ovat JDM-autoja. En tuostakaan arvosta mene takuuseen, löysin sen Googlen kautta jonkun ruotsalaisen autolehden sivuilta.

Verotuksen jos kerkiää pistää vielä tämän vuoden puolella vireille niin jonkin verran säästää. Toisaalta ei tuo prosentti kovin paljon nouse, joten en välttämättä itse kovin paljon hosuisi. Tarvitset ihan normaalisti coc-todistuksen, joka kannattaa tilata esim. TÜViltä niin sen saa halvimmalla. Ei ole olemassakaan mitään Saksan myyntimallia, laite on sama joka puolella Eurooppaa.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Jep, toi JDM-homma olikin tiedossa. Mut Saksan-, Ruotsin-, Suomenmyyntimallilla lähinnä meinasinkin, et onko näissä keskenään mahdollisesti paljon eroja?
Käyttömaksussa 2010 jälkeen yks 10g/km kohden ei vuositasolla hirveesti meinaa, mut autoveron osalla taas äkkii muutama prosentti paljon, kun puhutaan kuitenkin aikas isoista summista. Nythän päästöllä ei ole vielä merkitystä.
Tämmöistä tässä vaan..
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

e15mitsubishi sanoi
Jep, toi JDM-homma olikin tiedossa. Mut Saksan-, Ruotsin-, Suomenmyyntimallilla lähinnä meinasinkin, et onko näissä keskenään mahdollisesti paljon eroja?
Käyttömaksussa 2010 jälkeen yks 10g/km kohden ei vuositasolla hirveesti meinaa, mut autoveron osalla taas äkkii muutama prosentti paljon, kun puhutaan kuitenkin aikas isoista summista. Nythän päästöllä ei ole vielä merkitystä.
Tämmöistä tässä vaan..

Prosentin nousu 28 --> 29,8 aiheuttaa tässä tapauksessa vajaan tonnin eron. Onhan se toki rahaa, mutta ei tässä hintaluokassa taida kuitenkaan kynnykseksi muodostua.

Euromallit ovat täysin identtisiä, ei siis mitään eroa Saksan, Suomen tai Ruotsin mallilla.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

nokonzok sanoi
Prosentin nousu 28 --> 29,8 aiheuttaa tässä tapauksessa vajaan tonnin eron. Onhan se toki rahaa, mutta ei tässä hintaluokassa taida kuitenkaan kynnykseksi muodostua.

Euromallit ovat täysin identtisiä, ei siis mitään eroa Saksan, Suomen tai Ruotsin mallilla.

Jep,jep....mut riittääkö se yksi prosentti?
Toki riittäähän se jos ne ovat kaikki identtisiä päästöarvoiltaan(saksa,ruotsi yms)?

Epätietoisuudestani johtuen kyselen näitä tyhmiä.

Olet siis VARMA, tosta päästöjen yhteneväisyydestä?
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

e15mitsubishi sanoi
Jep,jep....mut riittääkö se yksi prosentti?
Toki riittäähän se jos ne ovat kaikki identtisiä päästöarvoiltaan(saksa,ruotsi yms)?

Epätietoisuudestani johtuen kyselen näitä tyhmiä.

Olet siis VARMA, tosta päästöjen yhteneväisyydestä?

En vanno tuota esittämääni päästölukemaa oikeaksi, mutta se on 100% varmaa, että maiden väillä ei eroa ole.

Joku Evo kasin omistajahan voi varmaan ystävällisesti auttaa epätietoista ja tarkistaa tilanteen rekisteriotteestaan.
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

oon ajatellu eclipsen ostoa saksasta. miten veroasiassa menetellään, jos tuon vaikka 2g turbo eclipsen ? Tästä ei varmaan ole virallisia päästötietoja...???
 
Vs: Hallitus uudistaa autoverotusta

Lancer GTi sanoi
oon ajatellu eclipsen ostoa saksasta. miten veroasiassa menetellään, jos tuon vaikka 2g turbo eclipsen ? Tästä ei varmaan ole virallisia päästötietoja...???

Painon mukaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom