Happitunnistin Lanceriin mistä

Hepa^

Audi TT Q
Liittynyt
1 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Kävin vikakoodin luvussa jokin aika sitten ja tulos oli että happitunnistin rikki. Tunnistimen hinnaksi merkkiliike sanoi n. 200e. :-\
Onko näitä saatavana jostain varaosana halvemmalla mutta kuitenkin samanlailla toimivana?
Tiskillä mies sanoi, että joku oli laittanut halvemman varaosatunnistimen, tuloksena tuplaantunut bensan kulutus.

Sanotaanko happitunnistimia lamda-antureiksi, koska välillä kuulee lamdaksi kutsuttavan vaikka mitä? :)
 
Lambdaa ei ainakaan yleensä kannata ostaa tarvikkeena, toimii pari kk. Eikös toi happitunnistin o imuputkessa? Vapaavirtaussuodatin kiinni? Lambda on pakoputkessa ennen kattia.
 
Axu sanoi
Eikös toi happitunnistin o imuputkessa? Vapaavirtaussuodatin kiinni?

Tietääkseni se sijaitsee joo imuputkessa.

Ei oo vapaavirtaussuodatinta, mikäli joku ei oo sit asentanu sitä tuon vakiosuojan sisään ;D kun ei oo tullu katottua.
 
Happi- ja lambda-tunnistin on yks ja sama osa ja se on siellä katin edessä.
Omassa vikoo joskus sitä, en ole vielä tehnyt mitään asialle, päästöt on kuitenkin ok ja kun testerillä katsoo niin toimii ihan oikein.
 
Ostat vaan vara-osaliikkeestä norm 4-johtoisen lampdan ja laitat kiinni :peukku
niin tein itse ja toimi kuin junan vessa maksoi muutaman kympin se anturi... ohjeetkin on johtojen liittämiseen paketissa mukana 8)
 
Prkl meni ilmamäärämittarin kanssa sekasin.. :D

Noi tarvikkeet on sit parempia, kun bemarissa ne ei kestä.
 
mee kysyyn mitsulta että onko samat tilausnumerot gti:ssä / 1.6:ssa. Uskoisin että on samat lambdat
 
Tepi sanoi
mee kysyyn mitsulta että onko samat tilausnumerot gti:ssä / 1.6:ssa. Uskoisin että on samat lambdat

Tuon GTi:n osanumeron kysyinkin jo, mutta täytyy huomenna kysyä tuo 1.6:n numero samalla kun hakee auton pois huollosta. :peukku
 
Lancer Lambda yleensä 4 johdolla. . . . . . . . . . . . . . 28-3422    49.90

tuo motonetin lambda käy gti:hin, mulla on ja hyvin pelaa :peukku
 
b1tch sanoi
Lancer Lambda yleensä 4 johdolla. . . . . . . . . . . . . . 28-3422 49.90

tuo motonetin lambda käy gti:hin, mulla on ja hyvin pelaa :peukku

Ok, Motonet vastas et ei tiiä ja merkkiliike kertoi että noihin ei ois luottamista. Mutta mielummin kokeilee kun hinta kuitenkin neljä kertaa halvempi. :)
 
Kysyin tänään tuota, niin Lancer 1.6:ssa on sama kuin GTi:ssä.

Happitunnistimen hinta olikin muuten 283€. :peukku Ihmeteltiin tuota siinä myyjän kanssa ja kerto muutaman varaosaliikkeen mistä kannattaa käydä kysymässä tarvikkeena. Täytyy ensi viikolla kysellä.

Autosta ei kyllä huomaa yhtään, että ois mitään vialla.

Mitenköhän tuo happitunnistimen viallinen toiminta vaikuttaa sitten katsastuksen pakokaasumittaukseen?
 
itse epäilisin oman lambda-anturin olevan sökö....arvot oli päin perssssss........co pitoisuus korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea 3.14 ja sallittu olisi vain 0.30...HC joutukäynnillä korkea 201 ja sallittu 100 myös yli 2000 rpm:n kierroksilla korkea 248 ja sallittu myös 100...myös lambda arvo poikkesi yli 2000 rpm:n kierroksilla 0.93 ku sallittu arvo 0.97- 1.03


(olisi koneella tuo autodata cd2 ohjelma siitä löytyy kaikenlaisia tietoja eri mitsuihin jos jotain kiinnostaa) ;D
 
Oon kyselly nyt parista paikasta, AD ja Osaset, noita happitunnistimia. Hintaa ollu kummassakin yleismallisella 4-johtoisella jotain 70e.
Mistä työ ootte halvemmalla löytäny vai kannattaako tilata tuo Motonetin tuote?
 
ei kyllä kannata motonetin tavaraa tilata, jossain aikaisemmassa yhteydessä ollut puhetta niin kestää vain hetken kunnes hajoaa..

Kuitenkin tulee halvemmaksi ostaa yksi hyvä kun kaksi huonoa. :peukku
 
Mulla olisi yleismallinen 4-johtoinen NTK joka on ollut käytössä alle 2000 km ja on ostettu kesällä 2005. Laajakaistaa pukkaa tilalle, joten tuo jää tarpeettomaksi. Saattaa löytyä myös alkuperäinen laatikko ja ehkä asennusohjeetkin.

Tarjotkaa jotain vaikka yksityisviestillä.

<lievästi off-topic>
Ihmettelin miksi varaosaliikkeessä yleismallin tuuletin maksoi 50% enemmän kuin Motonetissä. Myyjä kertoi että Motonetin tuulettimet ovat aivan tehottomia ja että tätä käytetään ralliautoissakin. Ostin sitten sen kun kiire oli. Myöhemmin huomasin että Motonetissä olikin täsmälleen samaa kamaa hyllyssä 2/3 hintaan tuosta isosta varaosaliikkeestä. Seuraavalla kerralla varaosaliikkeessä käydessäni hieman avauduin heidän kauppatavoistaan ja sain jopa taloudellista kompensaatiota. Saahan sitä morkata, mutta useimmiten Motonetin kama on oikein hyvää. Olen ostanut sieltä esim. Opelin ja Hyundain alkuperäisiä öljynsuodattimia (jälkimmäisiä Mitsun 4G63 koneeseen)
</lievästi off-topic>

P.S. Tuo NTK lambda ei ole Motonetistä :)
 
ast sanoi
Saahan sitä morkata, mutta useimmiten Motonetin kama on oikein hyvää.
</lievästi off-topic>

Jatketaan off-topiccia ;D En ole itsekkään oikeen ymmärtänyt tota Motonetin morkaamista, itselläni on pääsääntöisesti pelkkää hyvää sanottavaa ko. liikeketjusta. Ja mikä parasta, varastotilanteen voi tarkistaa netistä ennenkuin lähtee ostoksille. Ei tarvitse jonottaa puhelin korvalla tai ajella paikanpäälle "mahtaskohan siellä olla" -ajatuksella ;D

Nimim. Lähimpään Motonetiin matkaa n.30km, lähimpään Mitsu-liikkeeseen matkaa vielä enemmän
 
Ja offtopic..

Kaveri osti "perushuoltoon" osat tänään,ja tietenkin v.jakajan kansi&jakaja olivat vääriä..

Voihan olla että itselleni on käynyt myös paska säkä,mutta melkein kaikki mitä olen ostanut motonetistä,on ollut joko väärää tai viallista..

Ja asia mikä eniten V-TTAA motonetissä,on (ainakin Tampereella) asiantuntemus.
Onhan sitä toki muuallakin,mutta motonetissä sitä on enemmän kuin muualla.
 
Omalla kohdalla homma on toiminut kun olen kotona netistä tarkistanut varaosatilanteen, kirjottanut varaosanumerot paperille ja iskenyt paperin myyjän käteen. Jos on tullut vääriä osia niin peilistä löytyy todennäköinen syyllinen tilanteeseen ;D

Totta kyllä ettei suurin osa motonetin myyjistä tiedä osista enempää kuin sika pikaliimasta mutta kyllä ne osaa oikein lukea noita varaosanumeroita. :peukku
 
Juu, katson myös aina itse osanumeron varsinkin jos Mitsuun ostaa jotain.

Setäkin tosin on sitä mieltä että Motonetistä saa pelkkää roskaa. Ei auttanut vaikka näytin Boschin pakettia, jotain sekundaa se on, ei sieltä saa mitään hyvää kuului kommentti. No uskomuksensa kullakin.
 
eix se ole lancerin ominaisuus et happianturi aina välillä sytyttää moottoriyksikön valon?
Omani ainakin jo monta vuotta sen tehnyt ja menee silti päästöistä läpi.
Kerran luetin koodit,ja happianturila kaikki peräisin.
Mikäli pirssi on ollut kuumassa auringonpaisteessa,niin silloin kestää ajaa muuan km, ennenkuin valo sammuu. Toinen ratkaiseva tekiä on kaupunkiruuhkassa jos liian isolla vaihteella vedättää,saattaa sytyttää. Itse epäilisin anturin keräävän karstaa turhan herkästi.
 
Itellä kaks kertaa syttyny ja kummallakin kerralla ollu tosi kostee märkä keli.
Päästöt kyl ihan kohallaan joten en ainakaan viel oo vaihtanu.
 
Eihän lambdoja saa motonetistä ostaa, kun niitä saa multakin! ;D Uuups.. eihän noin saa sanoa. Niin siis ostakaa vaan motonetistä.. :p
 
Pakosarja voi olla myös halki !

Itellä oli vastaavanlainen tapaus ja kävin ostamassa tarvike liikkeestä lambdan.
Kun aloin vaihtamaan anturia niin huomasin et pakosarja oli halki siitä kohtaa missä ne mutkat yhdistyy.
Sen takia lambda on varmaan sekoilut.

Sako
 
Noin on asianlaita melkolailla usein.

Mutta sen lisäksi, että se anturi tuon takia sekoilee, voi se myös palaa aika äkkiä entiseksi, kun saa sen verran paljon happea...
 
Juu itselläni ei kanssa ole ollut ongelmaa motonetin osien kanssa. Tomineet kaikki loistavasti ja seassa aivan samoja osia kuin muissakin paikoissa. Ainut miinus mitä olen kuullut niin kaverin hondaan ei ollut ilman suodatin oikeanlainen.
 
Takaisin
Ylös Bottom