Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
cantoona sanoionks tää niinku hyvä ?? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3896374
ei nää et mihin noi "pidemmät" vyöt menee...
Tarzi sanoi...vai onko tuo tarkoitettu vain turvavyötelineeksi ja mahdollisesti in-car kameran alustaksi?
emsii sanoiOnko kellään nyt täyttä varmuutta saako/kannattaako noita vöitä kiinnittää tohon harness bariin vai käyttää pelkkänä ohjurina?
Ja toinen kysymys olisi juurikin tuo mitä kysyttiinkö jo, että saako takapenkillä enää olla ketään ja mitä mieltä ovat yleensäkin konttorilla tollasesta vyövirityksestä?
Haluaisin nelipistevyöt omaan autoon mutta pitää silloin tällöin lapsia kuskata takapenkillä, ovat kyllä turvaistuimissa kummatkin, että en tiedä miten ne sais sopimaan jos vedän vyöt taakse asti ja sieltä kiinni.
emsii sanoiOnko kellään nyt täyttä varmuutta saako/kannattaako noita vöitä kiinnittää tohon harness bariin vai käyttää pelkkänä ohjurina?
Ja toinen kysymys olisi juurikin tuo mitä kysyttiinkö jo, että saako takapenkillä enää olla ketään ja mitä mieltä ovat yleensäkin konttorilla tollasesta vyövirityksestä?
Haluaisin nelipistevyöt omaan autoon mutta pitää silloin tällöin lapsia kuskata takapenkillä, ovat kyllä turvaistuimissa kummatkin, että en tiedä miten ne sais sopimaan jos vedän vyöt taakse asti ja sieltä kiinni.
emsii sanoiTuleeko ne mistä kohin kiinni sinne taakse? En aja edes radalla niin ei ole tarvetta kaarille. Enempi ulkonäköjuttuja mulle tollaset.
[/quote
Taka penkin turvavyön lukon pultin alle.
emsii sanoiSaako alkuperäsen vyön jätettyä paikalleen vai tulee toi ohjuritanko yläpäästä juurikin siihen vyön tilalle kiinni?
Ilmeisesti ei kellään ole vieläkään tietoa tosta, että saako takapenkillä olla ketään jos tollanen tanko on asennettu.
Sama kai se on onko se naama rautaputkessa vai penkin kovassa muoviosassa. Sattuu se kuitenki. :-JP- sanoiHenki lähtee takapenkillä istujalta melkovarmasti kolari tilanteessa. Jos sillä ei ole merkitystä niin sinne istumaan vaan , jos mahtuu.
emsii sanoiOnko kellään nyt täyttä varmuutta saako/kannattaako noita vöitä kiinnittää tohon harness bariin vai käyttää pelkkänä ohjurina?
Ja toinen kysymys olisi juurikin tuo mitä kysyttiinkö jo, että saako takapenkillä enää olla ketään ja mitä mieltä ovat yleensäkin konttorilla tollasesta vyövirityksestä?
Haluaisin nelipistevyöt omaan autoon mutta pitää silloin tällöin lapsia kuskata takapenkillä, ovat kyllä turvaistuimissa kummatkin, että en tiedä miten ne sais sopimaan jos vedän vyöt taakse asti ja sieltä kiinni.
emsii sanoiSama kai se on onko se naama rautaputkessa vai penkin kovassa muoviosassa. Sattuu se kuitenki. :
Käytännössähän toi on sit sama ku heittää takapenkit mäkeen ku ei sielä voi kukaan istua.
Vai saako sen helposti otettua alakiinnikeistä irti ja taitettua etupenkin selkänojaa vasten?
En tosta kuution jutusta tajunnu mitään.
emsii sanoiSama kai se on onko se naama rautaputkessa vai penkin kovassa muoviosassa. Sattuu se kuitenki. :
Ale sanoiAutot on kuitenkin suunniteltu niin että kehon liike pyritään pysäyttämään turvavöillä ennenkuin matkustaja osuu etupenkin selkänojaan.
http://www.youtube.com/watch?v=PA2LUhGTIsI
Nyt jos autoon lisätään tuollainen harness bar niin se osuu todennäköisesti aika lähelle juuri sitä kohtaa mihin otsalohko päätyy keulakolarissa.
Kyllähän fakta on että vakiovyöt ovat parhaat autoon vakiopenkeillä ja ilman turvakaaria.
emsii sanoiJep, jotai tollasta oon itsekin lukenu jostain.
Varmaan jää ostamatta koko harness bar kun pitää lapset saada kuitenki kyytiin aina välillä.
Kaveri sano et noi nelipistevyöt mitkä on takapenkin vyökiinnikkeistä kiinni ilman ohjuria ois vaaralliset. En kyl ymmärrä miten tuo ohjuri muuttaa vyöt turvallisemmaksi. Kaarethan se vaatis jos siitä turvallisemman haluaa.
Mietin tota samaa mutta ei se ohjuri kuitenkaa paljoa asiaa muuta. Kai se alaspäin vääntävä voimaa kohdistuu sillon enemmän siihen tankoon. Luulis tollasen evon jakkaran kestävän niistä läpivientireiästä kun se on kuitenkin kovaa tavaraa, eli tuskin jakkara antaa periksi. Varmaa pahin tossa on se jos ajat katon kautta jotenki ja katto painuu kasaan?MakeM sanoiJos vyöt on takaa kiinnitetty alemmas, kolaritilanteessa ne painavat kuskia alaspäin kasaan. Esim. 45 asteen kulmassa luulisi perusfysiikan avulla kolaritilanteessa mietittynä vöiden vetävän samalla voimalla taakse ja alaspäin.
emsii sanoiMietin tota samaa mutta ei se ohjuri kuitenkaa paljoa asiaa muuta. Kai se alaspäin vääntävä voimaa kohdistuu sillon enemmän siihen tankoon. Luulis tollasen evon jakkaran kestävän niistä läpivientireiästä kun se on kuitenkin kovaa tavaraa, eli tuskin jakkara antaa periksi. Varmaa pahin tossa on se jos ajat katon kautta jotenki ja katto painuu kasaan?
Ihan puhdasta arvailua. Kai se pitää hommata kaaret tai heittää noi vyöt pois jos haluu turvassa olla.
emsii sanoiKai se alaspäin vääntävä voimaa kohdistuu sillon enemmän siihen tankoon. Luulis tollasen evon jakkaran kestävän niistä läpivientireiästä kun se on kuitenkin kovaa tavaraa, eli tuskin jakkara antaa periksi.
MakeM sanoiKolareissa taitaa nuo kiihtyvyydet olla kuitenkin ainakin kymmenien gravitaatiokiihtyvyyksien suuruisia, eli turvavöihin kohdistuu vajaasta tuhannesta kilosta moneen tuhanteen kiloon vetoa. Ei taida moni penkki kestää..
[jo sanoiMahtaako toi tanko kestää sitä voimaa alaspäinkään?
Niinhän ne kestää. Tarkotin lähinnä orkkisvöiden kiinnitystä tolla kestämisellä.MakeM sanoiAika harvoin nuo turvavyöt katkeaa, kestävät kuitenkin vetoa todella paljon. Tommonen huomattavasti sirompi kuormaliinakin taitaa kestää tuhansia kiloja?
MakeM sanoiKolareissa taitaa nuo kiihtyvyydet olla kuitenkin ainakin kymmenien gravitaatiokiihtyvyyksien suuruisia, eli turvavöihin kohdistuu vajaasta tuhannesta kilosta moneen tuhanteen kiloon vetoa. Ei taida moni penkki kestää..
cubeqtio sanoiEli jos radalla vaan käytän noita 4-pistevöitä niin kuoleman loukku on?
[jo sanoiMahtaako toi tanko kestää sitä voimaa alaspäinkään?