Hifiä autoon

S

shipper

Guest
Autossa on
Soitin:pioneer deh-30mp
Takana blaupunkt 2-way 35/105 w gt-series
(edit:ja tulossa oli, ja on nyt)
Subwoofer: Sony XS-L102P5S
Subwooferille vahvistin: Sony xm-2165gtx

Soitin on omasta mielestäni ihan hyvä, takakaiuttimienkin äänenlaatu kuulostaa omasta mielestäni hyvältä, mutta onko subi& vahvistin millaiset?
edit 2:Jos hommaisi toisen samanmoisen subwooferin ja pistäisi sarjaan toisen subbarin kanssa, niin tulisko mitään ongelmia, tehohäviöitä tms?
:p
 
Vs: Hifiä autoon

Jos olet jo nuo hommannut, niin mitä sitä silloin toisten mielipiteitä netissä kyselet..
Toi pääte ja subi varmaan toimii ihan ok, kun ASENTAA NE OIKEIN.. Etupäähän sijoittaisin myös jonkun laadukkaan sarjan. blaukkarilta löytyy kyllä, niin pysyy merkki.. Mutta Sonyn kajareita en suosittele minkäänlaisia..

monet ostaa yli kahen tonnin laitteistoja ja asentaa ne päin peetä, ja sitte ihmetellään ku ei oo hyvä. Ja ostetaan kalliimpia ja kalliimpia..
Panostakaa asennuksiin, niin saatte edullisetkin laitteistot soimaan hyvin.. huonoilla asennuksilla ei soi mikään setti..

nm. kaapeleihin sijoitin 2k€ :-X
 
Vs: Hifiä autoon

Jos siirtäisin hattuhyllyllä olevat blaupunkt-2-tie-kaiuttimet kojelaudalle/jalkotilaan ja hommaisin taakse esimerkiksi pioneerin 3-tie-kaiuttimet(6x9 tms.), niin olisiko tuossa mitään järkeä? :-X
Kun minulla on edessä mitsun vakiokaiuttimet ja oikeanpuoleinen on hajonnut, niin joko niitten tilalle laittaisin noi blaukkarit(jos mahtuu, en tiiä kokoa, osaisko joku sanoa?) tai sit sijoittaisin oviin tai jalkatilaan?
 
Vs: Hifiä autoon

shipper sanoi
Jos siirtäisin hattuhyllyllä olevat blaupunkt-2-tie-kaiuttimet kojelaudalle/jalkotilaan ja hommaisin taakse esimerkiksi pioneerin 3-tie-kaiuttimet(6x9 tms.), niin olisiko tuossa mitään järkeä? :-X
Kun minulla on edessä mitsun vakiokaiuttimet ja oikeanpuoleinen on hajonnut, niin joko niitten tilalle laittaisin noi blaukkarit(jos mahtuu, en tiiä kokoa, osaisko joku sanoa?) tai sit sijoittaisin oviin tai jalkatilaan?

Oviin menee helposti 6,5" erkkasetti. kannattaa laittaa sinne. kun tekee pienet pahkat oviin, niin saa vähän suunnattua.. Olen tehnyt niin useasti ja todennut toimivaksi ratkaisuksi. taakse kantisii laittaa vaikka 6x9 tai joku muu koksu, jos tuntee tarpeelliseksi..
käy tsekkaamassa tarjoukset www.jklaudiocenter.fi ja soita vaikka minulle, niin myyn hyvän setin edullisesti.. Ja jos mahdollista niin tule käymään, ni katsotaan miten olis järkevintä tehdä.
 
Vs: Hifiä autoon

Kumpi on järkevämpi tapa sijoittaa hattuhyllylle midit? Tiputtaa yläkautta hattuhyllyn valmisreikiin vai laittaa kiinni alakautta? Olen nähnyt muutamia autoja, jossa on laitettu alakautta, mitä vaikuttaa?
 
Vs: Hifiä autoon

Nätimpi varmaan tulee, kun laitat yläkautta. Ja tiiviimpikin, kun hattuhylly puristuu kaiuttimen ja pellin väliin... Eikä rämisekään niin pahasti kun rakenteesta tulee tiiviimpi :)
 
Vs: Hifiä autoon

nostokurki sanoi
Nätimpi varmaan tulee, kun laitat yläkautta. Ja tiiviimpikin, kun hattuhylly puristuu kaiuttimen ja pellin väliin... Eikä rämisekään niin pahasti kun rakenteesta tulee tiiviimpi :)
Jep, näin mulla on, mutta mulla on kaiuttimen ja pellin välillä omatekemä 11mm lastulevykoroke, kun kaiutin jäi koholleen siihen reikään, ja aina vähän väliä alkoi falskaamaan. Korokkeen vuoksi vain kaiuttimen suojaritilä ei enää mahdu ruuveineen kiinni (Tai siis ei saa ruuveja enää ruuvattua kiinni, kun ottaa takaikkunaan kiinni, kun reikiin sovittelee). Kaiuttimet ovat tällä hetkellä vapaasti liikkuvina korokkeiden päällä. Välillä tosin häiritsee, kun kaiuttimen runko ottaa peltiin kiinni ja sitten alkaa sähisemään. Onko sille tehtävissä mitään?
 
Vs: Hifiä autoon

Sit pitää vaan kikkailla kaiuttimet ruuveilla kiinni... Käännät vaikka vähän eri asentoon niitä kaiuttimia niin saat ruuvattua kiinni. Missään tapauksessahan kaiuttimia ei saisi jättää irralleen... Varmasti rämisee eikä tee hyvää takaraivolle äkkijarrutuksessa/kolarissa ::)
 
Vs: Hifiä autoon

Pienempi meisseli varreltaan tai sitten sellainen kulma meisseli jossa on toisessa päässä ristipää ja toisessa talttapää ja ne on käännettty 90 astetta vastakkaisiin suuntiin. Ja jos ei muuten saa laitettua kiinni niin laita ensin kaijutin korokepalaan ja sitten korokepala kiinni peräkontin puolelta ruuvaamalla.
 
Vs: Hifiä autoon

Onkos kellään kokemuksia MAC-Audion monovaffeista?

Rupee taas lipsuun,ja näköjään tuommoista(kin) Autostudiossa olisi myynnissä.
 
Vs: Hifiä autoon

ST sanoi
Onkos kellään kokemuksia MAC-Audion monovaffeista?

Rupee taas lipsuun,ja näköjään tuommoista(kin) Autostudiossa olisi myynnissä.

Mac-Audio... niin kuin allekirjoituksessasi lukee. "paskan myivät". En suosittele.
 
Vs: Hifiä autoon

Vesku sanoi
Mac-Audio... niin kuin allekirjoituksessasi lukee. "paskan myivät". En suosittele.
No höh.

Pitäis joku "budjettiluokan" vaffi (joko 2-kan sillattuna tai mono) löytää tohon käyttikseen,rms teho väh 300w/4ohm.
Jonkun näköset säädötkin pitäisi olla.

Enkä kaipaa mitään huippuvehjettä,kun peruskattilaan tulossa.

Tulisi toveriksi pinohiiren w-sarjalaiselle 12''.

P.S. VESKU:Ilman ää:n pilkkuja kun kirjoittaa,niin on vaikeampi lausua ja ymmärtää..

EDIT:Aivan OT,mutta pakko lisätä..

Arvatkaapa POLIISIN ilme kun kerroin s.postiosoitteeni (kun ex-käyttis pöllittiin,ettei jää spekulaatioita..)..
Kysyi vain aivan totisena OLENKO TOSISSANI?!
 
Takaisin
Ylös Bottom